Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Túrin Turambar »

Haha, ja, även om jag inte gillar filmerna särskilt mycket. ;)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

AIK kan inte vara något annat än orcher, de måste ha snott flaggan.. Bajen kan bara vara hober, ingen verkar ha något jobb utan hänger bara på puben med ovårdat hår.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ska man skratta eller gråta? Malmö har gjort 1-0.
Isabo

Re:

Inlägg av Isabo »

JohanPez skrev:AIK kan inte vara något annat än orcher, de måste ha snott flaggan.. Bajen kan bara vara hober, ingen verkar ha något jobb utan hänger bara på puben med ovårdat hår.

Jag brukar alltid snacka om Solna som Mordor och arenan som Barad-Dûr, så...
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Metal Machine skrev:Ska man skratta eller gråta? Malmö har gjort 1-0.
För mig får gärna Malmö ta guldet... Så länge inte homoänglarna eller Solna tar det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Túrin Turambar skrev:Nej, det där är Sista Alliansens arméer (alver och människor) och standaren är Elendils svarta med trädet och stjärnorna.
Jag tvivlade på att det fanns en riktig Härskarringen-nörd bland oss.

Men tack! Nu var det besvarat. Min ursprungliga känsla stämde alltså. Det var tyvärr alltså en blunder.
Säg den glädje som varar
Túrin Turambar

DIF_Soldier skrev:
Túrin Turambar skrev:Nej, det där är Sista Alliansens arméer (alver och människor) och standaren är Elendils svarta med trädet och stjärnorna.
Jag tvivlade på att det fanns en riktig Härskarringen-nörd bland oss.

Men tack! Nu var det besvarat. Min ursprungliga känsla stämde alltså. Det var tyvärr alltså en blunder.

Jag vann faktiskt Fantasterna Sagan om Ringen på TV4 för ett tag sedan, så nörd får man nog kalla mig. ;)
Skidlöparn

Re: Re:

Inlägg av Skidlöparn »

Isabo skrev:
JohanPez skrev:AIK kan inte vara något annat än orcher, de måste ha snott flaggan.. Bajen kan bara vara hober, ingen verkar ha något jobb utan hänger bara på puben med ovårdat hår.

Jag brukar alltid snacka om Solna som Mordor och arenan som Barad-Dûr, så...
Haha, du kan ju gissa var jag bor, i Råttsunda! :roll:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re:

Inlägg av DIF_Soldier »

Och Djurgårdare är vad...? Alver? Dvs, majoriteten anser sig för fina för att beblandas med vanligt folk och seglar hellre ut med båten. ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Re:

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
Och Djurgårdare är vad...? Alver? Dvs, majoriteten anser sig för fina för att beblandas med vanligt folk och seglar hellre ut med båten. ;)
Haha.
Träffsäkert, som alltid från Soldaten :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snyggt!

Men stämmer inte det ganska bra i övrigt, orcher är väl f.d alver som på något kryptiskt sätt utvecklade en äcklig sida som till slut mynnade ut i "orcheriet".

Dvs, alla gnagare föddes egentligen som goda Djurgårdare men förgicks under uppväxten innanför barndomshemmets karga väggar av en misshandlande farsa och en alkomorsa och hittade fel i livet...och blev Solna'iter?

Äh, koncentrationsnivån är inte på topp en sån här dag. Låt dan passera fort.
Túrin Turambar

-daniel- skrev:Snyggt!

Men stämmer inte det ganska bra i övrigt, orcher är väl f.d alver som på något kryptiskt sätt utvecklade en äcklig sida som till slut mynnade ut i "orcheriet".
Ungefär så. Orkerna är från början alver som i begynnelsen tillfångatogs av Melkor (Saurons herre) och torterades till sin nuvarande form. Dock gällde det endast de första. Senare har de levt vidare som ett eget folkslag.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

sPTNC skrev:
För mig får gärna Malmö ta guldet... Så länge inte homoänglarna eller Solna tar det.
Är jag snett ute här men vi får väl Europaplatsen från cupen istället för Glennarna om dom vinner AS?
Med tanke på det (förutsatt att jag har rätt) ligger mina slantar på dom. Visst vi har säkert inget där att göra men det kan omöjligt vara negativt för vår förening att ta någon match i Europa.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

crike skrev:
sPTNC skrev:
Är jag snett ute här men vi får väl Europaplatsen från cupen istället för Glennarna om dom vinner AS?
Med tanke på det (förutsatt att jag har rätt) ligger mina slantar på dom. Visst vi har säkert inget där att göra men det kan omöjligt vara negativt för vår förening att ta någon match i Europa.
Men herregud. De har gjort om upplägget. IFK har redan tagit sin plats i anspråk (nu i somras). Inte hört om det? Kan bero på att de åkte ut fortare än de kom dit.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:
crike skrev:
sPTNC skrev:
Men herregud. De har gjort om upplägget. IFK har redan tagit sin plats i anspråk (nu i somras). Inte hört om det? Kan bero på att de åkte ut fortare än de kom dit.
Precis, det är förra säsongens Allsvenskan sluttabell plus årets cupfinal som ligger till grund för vilka som representerar Sverige i Europa den här säsongen. Det enda som gjorts om är alltså att cupfinalen avgörs våren efter att Allsvenskan avgjorts.
Skriv svar