Skadetråden
Re: Skadetråden
Holm som center är ju vinst varje gång. Men det är ju ett rejält underbetyg till de han ersätter. Bättre att ge dem chansen.
Det hänger väl på om Anderson är frisk? Hade själv föredragit om man löste det med Forsberg/Davidsson, men Säcken pratar om backar.
Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Fällström fick väll en grilla i fejan?
Man går till arbetsdomstolen och får utöver lönen stå för motpartens rättegångskostnader. Som bonus får man en stor dos badwill bland potentiella spelarförvärv efter att de sett hur vi behandlar skadade spelare och en taskig stämning i spelartruppen där tilliten till att vi hjälper dem att rehabilitera sig efter Zug-tacklingar och skridskor i fejan försvinner.DRC skrev:Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Att avsluta kontrakt med spelare på grund av skador är så jävla idiotiskt att jag inte förstår hur du (Morwin) kan lyfta det här för.. tredje gången?.. Klart att man kanske tänker sig för två gånger innan man förlänger ett kontrakt med en spelare med skadehistorik, men nu är han under kontrakt och kommer så vara.
Det här med Fällström är ju en jävla parodi. Så jävla tråkigt, för laget men framförallt för honom själv. Hoppas han blir kvitt skiten och håller sig skadefri resten av säsongen, annars är det tyvärr ingen spelare jag anser att vi kan ha kvar framöver
Det beror på vilket sätt han går sönder på (om han gör det), får han en skitful tackling som den mot Zug eller en armbåge mot tinningen är det ju bara otur. Har han rivit sönder ryggen av ryck-rörelsen han gjorde i samband med skridskon eller åker på någon liknande skada som tyder på att kroppen helt enkelt inte håller får det nog bli sista säsongen. Hoppas på Fällström, han var så jävla bra på försäsongen och innan han gick sönder ifjol.Glory1 skrev:Det här med Fällström är ju en jävla parodi. Så jävla tråkigt, för laget men framförallt för honom själv. Hoppas han blir kvitt skiten och håller sig skadefri resten av säsongen, annars är det tyvärr ingen spelare jag anser att vi kan ha kvar framöver
Tur att han har en Harvard-examen att falla tillbaks på.
Re: Sv: Skadetråden
ja vad ska vi ha han till när har är skadad 90% av året ? Ska han ha en plats för att suga pengar ?Puckey skrev:Man går till arbetsdomstolen och får utöver lönen stå för motpartens rättegångskostnader. Som bonus får man en stor dos badwill bland potentiella spelarförvärv efter att de sett hur vi behandlar skadade spelare och en taskig stämning i spelartruppen där tilliten till att vi hjälper dem att rehabilitera sig efter Zug-tacklingar och skridskor i fejan försvinner.DRC skrev:Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Att avsluta kontrakt med spelare på grund av skador är så jävla idiotiskt att jag inte förstår hur du (Morwin) kan lyfta det här för.. tredje gången?.. Klart att man kanske tänker sig för två gånger innan man förlänger ett kontrakt med en spelare med skadehistorik, men nu är han under kontrakt och kommer så vara.
Men hur ska du spara pengar på att dras inför arbetsdomstolen och tvingas betala full lön + rättegångskostnader? En skadad spelare vill inte bli utköpt från kontrakt eftersom ingen annan klubb vill ta över, och en skada är inte en tillåten grund för att terminera ett kontrakt. Det finns ju lite regler, spelarfack och grejor för att hindra sånt beteende.Morwin skrev:ja vad ska vi ha han till när har är skadad 90% av året ? Ska han ha en plats för att suga pengar ?Puckey skrev:Man går till arbetsdomstolen och får utöver lönen stå för motpartens rättegångskostnader. Som bonus får man en stor dos badwill bland potentiella spelarförvärv efter att de sett hur vi behandlar skadade spelare och en taskig stämning i spelartruppen där tilliten till att vi hjälper dem att rehabilitera sig efter Zug-tacklingar och skridskor i fejan försvinner.DRC skrev:Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Du verkar ju fortfarande inte begripa vad folk säger. Det skulle kosta oss pengar samt förmodligen göra oss till en klubb ingen spelare ville gå till i framtiden.Morwin skrev:ja vad ska vi ha han till när har är skadad 90% av året ? Ska han ha en plats för att suga pengar ?Puckey skrev:Man går till arbetsdomstolen och får utöver lönen stå för motpartens rättegångskostnader. Som bonus får man en stor dos badwill bland potentiella spelarförvärv efter att de sett hur vi behandlar skadade spelare och en taskig stämning i spelartruppen där tilliten till att vi hjälper dem att rehabilitera sig efter Zug-tacklingar och skridskor i fejan försvinner.DRC skrev:Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Expert.
Rätt. Inte ens i närheten av sakliga skäl för uppsägning och vansinne gentemot spelarmarknaden. Vem vill spela i en klubb där man blir uppsagd om man skadar sig?SirDIFalot skrev:Du verkar ju fortfarande inte begripa vad folk säger. Det skulle kosta oss pengar samt förmodligen göra oss till en klubb ingen spelare ville gå till i framtiden.Morwin skrev:ja vad ska vi ha han till när har är skadad 90% av året ? Ska han ha en plats för att suga pengar ?Puckey skrev:Man går till arbetsdomstolen och får utöver lönen stå för motpartens rättegångskostnader. Som bonus får man en stor dos badwill bland potentiella spelarförvärv efter att de sett hur vi behandlar skadade spelare och en taskig stämning i spelartruppen där tilliten till att vi hjälper dem att rehabilitera sig efter Zug-tacklingar och skridskor i fejan försvinner.DRC skrev:Berätta gärna lite mer. Hur man avslutar kontraktet, på vilka grunder och under vilka förutsättningar.Morwin skrev:Dax att avsluta fällströms kontrakt och ta in en ersättare. Happ då blir det förlust idag med 2-3 viktiga spelare borta.
Aja säger bara fällström är nya lauritzen så fortsätt betala hans lön gogo.
Senast redigerad av Morwin den 2015-11-22 00:07:17, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag ger upp.Morwin skrev:fernholm 2.0. Är vi väl redan då vi ej kan ge höga löner som andra klubbar kan.
Expert.
SirDIFalot skrev:Jag ger upp.Morwin skrev:fernholm 2.0. Är vi väl redan då vi ej kan ge höga löner som andra klubbar kan.