Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jospi
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jospi »

Jerka skrev:
jospi skrev:Koppla av nu....

Om nu Almtorp är klar, så är det en BRA värning! Han är INTE tänkt som 1:a center... Ser att det är några som tror det här inne! Snälla, koppla av... Tror ni att man ersätter Kruger med Almtorp??! Tro mig han är tänkt som 2:a/3:e center. Vilket är en BRA 2:a/3:e center!

DIF väntar svar från Enqvist och Möller. Någon av dessa är tänkt som 1:a center. Inte fan värvar man en 1:a center redan nu och framförallt när hans namn är Almtorp! Det finns säkert 5-6 namn borta i AHL/NHL som DIF väntar svar från. Dessa spelare kommer vänta på vad dom får för erbjudande där "borta", vilker sker i sommar!

Just nu ser det ut sådär -

1:a center - ?
2:a center - Otto
3:e center - Almtorp
4:e center - Norman

I mina ögon ser det JÄVLIGT bra ut!

Almtorp ersätter Falk, då han slutar eller ska spela back!

Vi ses på hovet !!!!!!
Zibanejad som forward då? eller du kanske bara glömde honom?
Zibby kommer spela forward eller center om någon blir skadad.

Vi kommer få vänta 1-2 mån innan vi får en första center klar! Allt måste bli klart i NHL först. Som jag skrev innan, man gör inte klart med en 1:a center så här tidigt om det inte är Mats Sundin!
Dogge
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

jospi skrev: Vi kommer få vänta 1-2 mån innan vi får en första center klar! Allt måste bli klart i NHL först. Som jag skrev innan, man gör inte klart med en 1:a center så här tidigt om det inte är Mats Sundin!
Är det en förstacenter på gång eller vad snackar du om?
jospi

Inlägg av jospi »

Kentta skrev:
jospi skrev: Vi kommer få vänta 1-2 mån innan vi får en första center klar! Allt måste bli klart i NHL först. Som jag skrev innan, man gör inte klart med en 1:a center så här tidigt om det inte är Mats Sundin!

Nej det är INTE klart! Det måste bli klart i NHL/AHL innan det blir klart.
Jag är nästan helt säker på att det blir Möller eller Enqvist
Dogge
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jospi skrev:
Kentta skrev:

Nej det är INTE klart! Det måste bli klart i NHL/AHL innan det blir klart.
Jag är nästan helt säker på att det blir Möller eller Enqvist
Även om någon av dem kommer in så är fortfarande värvningen av Almtorp obegriplig. Då vi har Norman, Zibanejad, Ottosson, Fimpen och förmodligen en Weigel som kommer lyftas upp.
Expert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Metal Machine skrev:Men det är ju helt sant. Våra backar är för tillfället:

Alexander Deilert - Håller inte ES-klass på långa vägar. Sämre än Runblad - i defensiven. Nuff said...

Philip Holm - Inte sett en match med grabben, men det känns ju lagom korkat att RÄKNA med honom. Visst, ge honom chansen och var glad för det lilla, men RÄKNA inte med något.

Fredrik Claesson - Kan bli bra på sikt. Måste fortfarande jobba på att minimera misstagen. Tycker nog han håller som sjätte/sjundeback i ES.

Stefan Lassen - Helt ärligt. Är det någon som ser potential i den här killen? Någon som förväntar sig ett genombrott nästa säsong? Någon???

Victor Bartley - Knappast den säkraste värvningen man gjort. Chansning av episka mått. Är dock positiv till det lilla jag har sett.

Andreas Holmqvist - Kommentar överflödig. Högklassig ES-back om man räknar ihop plus och minus. Behöver dock matchas rätt och spela ihop med en defensivt duktig back för att inte vara en säkerhetsrisk bakåt.

David Printz - Bra defensiv back. Nuff said.

Kim Lennhammer - Inte ES-mässig. Bör lånas ut för att få känna på seniorspel.

För att summera... vi har alltså 3 backar som vi VET håller för ES-spel. Känns det tryggt?

Loggar in efter några timmar och ser att det har diskuterats ett par sidor i Silly. Blir glad som ett barn på julafton men märker efter lite bäddrande att allt nästan handlar om Almtorp. Hade hoppats få läsa om något riktigt härligt nyförvärv.

Hittade dock ett inlägg som fångade mitt intresse och det var ovanstående. Delar din oro kring backarna Metal Machine. Ser riktigt bedrövligt ut just nu. Sedan får andra tycka vad de vill. Jag kan inte ens hålla med dig kring Bartley som av det jag sett är högst medioker.
Är det något vi ska oroa oss för är det backarna.

Almtorp kan säkert fungera som 3:e eller 4:e center. Ska man säga något positivt är det väl att vi just saknat utpräglade centrar i år. Han kan nog göra ett stabilt jobb.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:Hoppas för guds skull det bara gäller ett 1-årskontrakt med Jonas...
2-år. Tror fortfarande att han han är värvad som den defensiva/2-vägs centern vi har saknat sedan Ante försvann.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Frasse skrev:2-år. Tror fortfarande att han han är värvad som den defensiva/2-vägs centern vi har saknat sedan Ante försvann.
En liten fråga, är Almtorp den forwarden som skrev på, som du påpekade igår?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grymt imponerad av Byron Ritchie. Ser gärna honom som förstecenter nästa säsong. Men man får bara ha två transatlanter va? I så fall är den rätt orealistisk. Speciellt om vi jagar Kyle.

Frasse>>
När tror du Bartley och Almtorp presenteras?
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev: När tror du Bartley och Almtorp presenteras?
Det blir väl förmodligen ganska snart, känns ju som att man väntar på att dammet ifrån kvalserien ska lägga sig.

...och precis när jag säger det så åker SSK ut ur Elitserien, nu är det bara låta Videll torka tåren ikväll så hoppas vi att Järlan ringer direkt imorgon bitti! :)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev: Frasse>>
När tror du Bartley och Almtorp presenteras?
Skulle gissa på måndag men det kan bli imorgon om man känner att man vill släppa lite A.lags nyheter i samband med junior slutspelet.
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Edin skrev:
...och precis när jag säger det så åker SSK ut ur Elitserien, nu är det bara låta Videll torka tåren ikväll så hoppas vi att Järlan ringer direkt imorgon bitti! :)
Ryssland för Videll vad jag förstår, men jag skulle på intet sätt tacka nej till den eventuella värvningen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Frasse skrev:
Edin skrev:
Ryssland för Videll vad jag förstår, men jag skulle på intet sätt tacka nej till den eventuella värvningen.
Frasse, vet du något om vi hugger på Gunderson?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Frasse skrev:
Edin skrev:
Ah, tråkigt, samtidigt rätt väntat. Frågan är ju om Videll skulle föredra att spela för oss eller gnaget. Skulle vara hemskt om han skrev på för dom i framtiden...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Frasse skrev:
Edin skrev:
Videll vek ner sig ordentligt i kvalserien nu dock, hur är det med vinnarskallen egentligen?
Låst