"I elitserien ligger toppklubbarna HV 71 och Linköping bäst till ekonomiskt, men gissningsvis är även Djurgården ett alternativ om Ekman väljer Sverige."
Alternativ??
Jag vet inte vad man kan tro, men jag ser fram emot att håna expressen för deras dåliga insyn i att Nils förhandlar med Djurgården!
"I elitserien ligger toppklubbarna HV 71 och Linköping bäst till ekonomiskt, men gissningsvis är även Djurgården ett alternativ om Ekman väljer Sverige."
Alternativ??
Jag vet inte vad man kan tro, men jag ser fram emot att håna expressen för deras dåliga insyn i att Nils förhandlar med Djurgården!
Alternativ??
SirDIFalot skrev:Sen när blev alla som lämnade svikare? och dessutom "storsvikare"? Det krävs väldigt mycket för att nå svikarstatus i mina ögon. Sundin och Fernholm är nog de jag kommer.
Jaha, så om man blir en storstjärna så blir man klassad som en svikare alltså?
Sundin lämnade oss precis så som Larsson och Josefsson gjorde, så hur kan du anse att Sundin är en svikare men inte att Larsson är det?
Fernholm kan jag förstå, och jag kan förstå om man anser att alla som bryter muntliga löften är judas, men att bara anse att dom som blir bra och lämnar är judas är ju lite märkligt. Lite dubbelmoral över det hela.
Vadå bara dom som blir bra? Varför skulle jag då nämnt Fernholm?
Kall-El skrev:Haken är bara den att vi tappat många centrar och dessa växer inte direkt på träd. Ekman är som hockeyspelare antagligen strået vassare än Engqvist, men det är centrar vi behöver inte forwardsspelare. Skulle vara väldigt skönt om det snart kunde presenteras en stabil tvåvägscenter för detta är något vi verkligen behöver, inte minst då jag inte vill ha Krüger, Mackan eller Fimpen som centrar då dessa gör ett mycket bättre jobb som forwards. Just nu hade t o m Jocke Ericsson som kritade på för SSK känts som en smart värvning då han utan problem antagligen kunnat gå in som tredjecenter i alla fall.
-daniel- skrev:Ekman är ju knappast en ersättare för Enqvist, utan snarare för Danielsson och det är ju ett sånt sjukt lyft så det inte är sant. Håller dock med om att luckan efter Engqvist kommer bli jäkligt stor, speciellt nu när Josef ser ut att sticka också. Vi måste således in med en stabil tvåvägs center för 2:a linan - och det tror jag också Järlan kommer hitta.
Nån som förresten vet om det är 110% klart att Ante sticker till Habs i sommar? De är ju fullständigt korkade om han inte får chansen.
Jag såg att Nisse & Engqvist jämfördes tidigare. Fast när jag läser lite noggrannare vad Kall-El skrev så är han inne på samma sak, Nisse är en bättre spelare offensivt, men Engqvist var kanske vår bästa tvåvägsspelare, en grymt underskattad sådan. Sedan så var Danielsson en spelare för 3-4:de linan vilket varken Engqvist eller Nisse är. Men som sagt luckan efter Engqvist kommer att bli stor och svår att fylla. Danielssons plats tar en junior med lätthet.
Senast redigerad av Caveman den 2010-05-20 17:45:14, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Plüss ska tydligen om jag förstått det rätt, vara öppen för spel i Elitserien. Trots att han redan har kontrakt som sträcker sig över kommande säsongen. Antar att han har någon klausul?
Minns att han och Mark Streit var "aktuella" för oss för en himlans massa år sedan. Tyckte alltid han var bra mot oss i Frölunda, men har inte haft någon koll på honom sedan han lämnade Sverige.
Center är han med. Kanske en långskott, men varför inte?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
sthlm_dif skrev:Lite komiskt att personer här seriöst anser att Ridderwall var fjolårets tredje bästa målvakt.
Vem som helst hade varit bra i DIF ifjol, i och med att laget styrde ut alla anfall i hörnen så att inga farliga lägen uppstod. Hade vi haft Markström hade han nog snittat på upp emot 94%. Visst var Ridderwall och Wesslau ok i grundserien, men det var ett antal andra målvakter som var bättre, så som Hadelöv, Liv och Markström
Haha...ja det är faktiskt kul. Men de personerna bygger sina argument uteslutande på statistik.
Finns väl en 4-5 andra saker som är mer avgörande för hur bra en målvakt är. Skulle nog vilja sträcka mig så långt att Markström hade legat ända mot 95% (kanske över) om han stått för oss.
Men jag har försökt förklara övertron på målvaktsstatistiken i tidigare trådar och får väl avsluta med ett klassiskt Ingemar Stenmark citat:
"Hä gå in´t förklar för dem som in´t begrip"
Vadå, säger du att Manny Fernandez INTE var NHLs bästa målvakt säsongen 08/09? Han vann ju trots allt NHL Best GAA "Jennings Trophy"
Vad yrar du om? Jag har aldrig nämnt Manny och är inte ett dugg intresserad av att diskutera ifall han vunnit något pris eller inte och ifall han är värd det eller inte.
Om jag förstår dig rätt menar du att statistiken avgör hur bra målvakten är. Om du tycker så är vi inte alls överens.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Om jag förstår dig rätt menar du att statistiken avgör hur bra målvakten är. Om du tycker så är vi inte alls överens.
Men det är väl klart att räddningsprocenten är en ganska bra indikator? Om t ex jag skulle ställa mig i mål skulle min räddnignsprocent ligga på ca. 2% kanske, vilket styrker teorin om att jag är en ganska medioker målvakt. De som tvärt om är duktiga målvakter räddar oftare -- ju duktigare desto högre rädddningsprocent. Sen att försvarsspelet i övrigt har viss betydelse -- självklart.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Vad yrar du om? Jag har aldrig nämnt Manny och är inte ett dugg intresserad av att diskutera ifall han vunnit något pris eller inte och ifall han är värd det eller inte.
Haha, jag är på din sida, det är ganska uppenbart att Manny Fernandez INTE var NHLs bästa målvakt förra säsongen och det visar bara hur mycket statsen ljuger. Försökte med lite sarkasm, he he.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SirDIFalot skrev:Vadå bara dom som blir bra? Varför skulle jag då nämnt Fernholm?
Det var väl ändå inte så svårt att tolka det jag skrev?
Det är ju rätt uppenbart att jag menade skillnaden mellan Larsson och Sundin, inte Fernholm. Fernholm är i en klass för sig, hans svek når alla de högsta höjderna. Larsson och Sundin lämnade oss på samma sätt, och du verkar ju ha problem med Sudden men inte med Larsson, och därför undrade jag om du bara kallar de som sviker oss och sedan blir storstjärnor för svikare. Din Judasstämpel på Sundin är väldigt ologisk eftersom du inte anser att Larsson är det.
Kan kanske ha att göra med att Sundin är uttalad DIF person, medan Larsson aldrig påstått att han är Djurgårdare.
Så ser i alla fall jag på saken. Även om jag varken älskar eller hatar Sundin.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Snazzi skrev:Kan kanske ha att göra med att Sundin är uttalad DIF person, medan Larsson aldrig påstått att han är Djurgårdare.
Så ser i alla fall jag på saken. Även om jag varken älskar eller hatar Sundin.
Ja, men principen är densamma. Sveken kom lika oväntade och var lika dåligt skött av respektive person. Antingen så kallar man alla som bryter muntliga löften för judas eller så kallar man ingen för det, så ser jag på saken.
William Wallén klar för Frölunda, två års kontrakt. Han är ju en ruggig talang som lirade för oss innan han åkte över till OHL. Tråkigt att han går till Frölunda.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.