Japp och då var det ju synda att mif vände å vann...
SHL 25/26 Djurgårdens IF - Linköping 7/2
”Vad var det jag sa”, säger de när de får rätt. Har de fel – vilket de oftast har – så gläds de åt den ”oväntade” DIF-vinsten.diftobbe89 skrev: ↑2026-02-07 17:27:18 Vem var det som skrev att det skulle till ett mirakel för att undvika kval. Pricksäker snubbe må jag säga.
Varje dag är en helgardering i gummiarmens liv.
Dessa hanrejer har inget att göra vare sig på Hovet eller Tele2.
Nu får vi hoppas att Skellefteå gör sitt jobb mot Örebro så kan vi alla gå in i OS-uppehållet med glada miner.
Underbart! Nu får man lite sinnesro ett tag framöver, tack DIF...
Jag är inte Kimby-hatare? Håller du inte med om det jag skrev?Boven skrev: ↑2026-02-07 16:54:18Haha otippat att dom största Kimbyhatarna har 0 koll på hur belastning mellan träning och matchspel skiljer sig.Heraklion skrev: ↑2026-02-07 16:43:16Vore galet att chansa med Hudon i sista matchen inför uppehåll.DIFLuWi skrev: ↑2026-02-07 16:41:07Det är inte argument, det är spekulation.DRC skrev: ↑2026-02-07 16:40:18
Den kanadensiske forwarden Charles Hudon, 31, har inte spelat sedan den 10 januari borta mot Färjestad. Han har missat sju matcher i rad.
Men den här veckan har han tränat tisdag, onsdag och fredag med laget och gått för fullt.
Samtidigt är Djurgården inne i bra form och har tre raka vinster via två i Skåne mot Rögle och Malmö och en bruten förlustrad hemma via 2–1-vinst på straffar mot Färjestad.
Så frågan är om Djurgårdens huvudtränare Robert Kimby ändrar ett vinnande lag. Det har inte sett ut så att döma av träningarna.
-
Han har tränat fullt hela veckan men i en femte kedja. Han är spelklar men inte uttagen.
Full träning är inte lika med helt spelklar.
Men fortsätt för all del glänsa med erat skyhöga hockey-IQ och pricksäkra analyser.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man kan ju lugnt konstatera att vinsten mot FBK var monumental. Idag syntes det att grabbarna släppt ned axlarna en sådär 20 cm. Det borde ha slutat med 2-3 kassar till vår fördel.
Säg den glädje som varar
Om det inte blir allt för stora rörelser i tabellen är det nog inte orimligt med ett drömmöte mot kaffe i play-in.DIF_Soldier skrev: ↑2026-02-07 17:49:07 Man kan ju lugnt konstatera att vinsten mot FBK var monumental. Idag syntes det att grabbarna släppt ned axlarna en sådär 20 cm. Det borde ha slutat med 2-3 kassar till vår fördel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jo jag trodde att jag hoppade in på din sida i diskussionen men ser nu att det jag citerade inte innehöll Skallepärs briljanta utläggningar.Heraklion skrev: ↑2026-02-07 17:45:50Jag är inte Kimby-hatare? Håller du inte med om det jag skrev?Boven skrev: ↑2026-02-07 16:54:18Haha otippat att dom största Kimbyhatarna har 0 koll på hur belastning mellan träning och matchspel skiljer sig.Heraklion skrev: ↑2026-02-07 16:43:16Vore galet att chansa med Hudon i sista matchen inför uppehåll.DIFLuWi skrev: ↑2026-02-07 16:41:07Det är inte argument, det är spekulation.DRC skrev: ↑2026-02-07 16:40:18
Den kanadensiske forwarden Charles Hudon, 31, har inte spelat sedan den 10 januari borta mot Färjestad. Han har missat sju matcher i rad.
Men den här veckan har han tränat tisdag, onsdag och fredag med laget och gått för fullt.
Samtidigt är Djurgården inne i bra form och har tre raka vinster via två i Skåne mot Rögle och Malmö och en bruten förlustrad hemma via 2–1-vinst på straffar mot Färjestad.
Så frågan är om Djurgårdens huvudtränare Robert Kimby ändrar ett vinnande lag. Det har inte sett ut så att döma av träningarna.
-
Han har tränat fullt hela veckan men i en femte kedja. Han är spelklar men inte uttagen.
Full träning är inte lika med helt spelklar.
Men fortsätt för all del glänsa med erat skyhöga hockey-IQ och pricksäkra analyser.
Sorry men mitt internet-IQ är tydligen inte skyhögt.
Torskar Örebro ikväll så har vi säkrat kontraktet..
48 p på nåde Örebro och HV. Vi 61, med 9 matcher kvar. Aldrig att båda går om oss.
Vilken Sinnessjuk period. 11 av 12 poäng.
Läget före Rögle borta var att vid torsk skulle det skilja 2 ynka poäng ner till kval.
Så otroligt jävla skönt Ttodde aldrig vårt lag med begränsad kvalitet skulle fixa det så här tidigt. Helt otroligt.
Bara att tacka Hellberg och våra fjunisar precis som alltid.
Och det väsen som styr utfallet ""puckluck"". Tack !
Kändes från soffan som att det var helt ok stämning på hovet idag?
Då är jag med. Lätt hänt!Boven skrev: ↑2026-02-07 18:00:53Jo jag trodde att jag hoppade in på din sida i diskussionen men ser nu att det jag citerade inte innehöll Skallepärs briljanta utläggningar.Heraklion skrev: ↑2026-02-07 17:45:50Jag är inte Kimby-hatare? Håller du inte med om det jag skrev?
Sorry men mitt internet-IQ är tydligen inte skyhögt.
Rätt val så här i efterhand att inte spela Hudon
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Juniorerna har ju varit överjävligt bra efter JVM.
Vet inte riktigt hur man ska beskriva Viggo.
Killen är sjuk! Han dominerar i alla delar av spelet.
Måste vara den mest kompletta junior som spelat i SHL.
Han driver och bär ett lag som inte tillhör toppen så som andra juniorer som kommit fram har gjort.
Eklund har verkligen också steppat upp och är riktigt fin med pucken och även utan. Frondell är otroligt fin i avgörande lägen. Han är en riktig vinnare när vi behöver någon som kliver fram och avgör.
Jag tror aldrig att jag har upplevt något liknande i form av dominanta juniorer som driver ett lag i Elitseriens/SHLs historia. Vi är dominanta idag men kan tyvärr inte kapitalisera på våra lägen. Vi behöver bli mer kyliga när vi får lägen att göra mål, helt klart.
Vet inte riktigt hur man ska beskriva Viggo.
Killen är sjuk! Han dominerar i alla delar av spelet.
Måste vara den mest kompletta junior som spelat i SHL.
Han driver och bär ett lag som inte tillhör toppen så som andra juniorer som kommit fram har gjort.
Eklund har verkligen också steppat upp och är riktigt fin med pucken och även utan. Frondell är otroligt fin i avgörande lägen. Han är en riktig vinnare när vi behöver någon som kliver fram och avgör.
Jag tror aldrig att jag har upplevt något liknande i form av dominanta juniorer som driver ett lag i Elitseriens/SHLs historia. Vi är dominanta idag men kan tyvärr inte kapitalisera på våra lägen. Vi behöver bli mer kyliga när vi får lägen att göra mål, helt klart.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-02-07 19:24:10, redigerad totalt 1 gånger.