Det är väl klart att det borde vara Garpen då med tanke på att alla andra alternativ typ är i tjänst då. Om det inte är en riktig outsider.Osten östlund skrev: ↑2023-10-08 09:35:49 Intervju i DN , med KG.
Ny sportchef ska presenters innan årsskiftet!
Vad tror ni Garpen, eller hans bror från Hanviken . Är mina gissningar!?
Säsongen 23/24
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Känns ganska givet att Garpen sitter på dubbla roller fram tills i vår och sedan endast blir sportchef.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 23/24
Om det är så. Varför tar han inte över omedelbart isåfall?
Säsongen 23/24
Brynäs har inte övertygat heller hittills så det är rätt normalt att toppklubbarna går dåligt i början. Det ser nog helt annorlunda ut efter jul.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Det står ju att han lämnar sportchefs rollen efter denna säsong.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-08 12:17:17 Känns ganska givet att Garpen sitter på dubbla roller fram tills i vår och sedan endast blir sportchef.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Jag hoppas vi får se förändringar i PP på onsdag. Jag tror inte på modellen där Olle Liss står still på en position och matar direktskott som bästa uppställning. Jag tycker vi behöver mer rörlighet och kreativitet och jag tycker att en sån som Gradin ska spela i PP före typ Rensfeldt (det är galenskap att inte ge en av ligans bästa målskyttar förra säsongen mer chanser i PP). Brodin har inte heller övertygat särskilt mycket.
Klart att man vill ha Liss i ett PP men jag tycker inte det fungerar så jag skulle peta honom och spela något sånt här istället:
Krüger
Magwood - Nilsson - Klasen
Ytterell
Gradin
Brodin - Grewe - Norman
Karlsson
Tror vi får mer rörlighet och kreativitet i spelet. Dagarna när man kunde förlita sig på en stark skytt i PP är borta, nu behöver man flera sätt för att bryta ner en box och jag tror detta skulle funka.
Klart att man vill ha Liss i ett PP men jag tycker inte det fungerar så jag skulle peta honom och spela något sånt här istället:
Krüger
Magwood - Nilsson - Klasen
Ytterell
Gradin
Brodin - Grewe - Norman
Karlsson
Tror vi får mer rörlighet och kreativitet i spelet. Dagarna när man kunde förlita sig på en stark skytt i PP är borta, nu behöver man flera sätt för att bryta ner en box och jag tror detta skulle funka.
Säsongen 23/24
Det går inte att jämföra. Brynäs har både mot VVIK och Västerås gått upp i konfortabla ledningar innan de blivit lata. Där har man sett kvalité i alla fall. Den som hittade kvalité i första perioden mot Östersund måste ha sett matchen genom botten på en absolut-flaska.
Hur kunde det bli såhär. Från att ha varit överlägsna mot Löven till att bli förnedrade mot Östersund???
Säsongen 23/24
Jo men Brynäs har helt andra resurser också.Cyber skrev: ↑2023-10-09 14:29:38Det går inte att jämföra. Brynäs har både mot VVIK och Västerås gått upp i konfortabla ledningar innan de blivit lata. Där har man sett kvalité i alla fall. Den som hittade kvalité i första perioden mot Östersund måste ha sett matchen genom botten på en absolut-flaska.
Hur kunde det bli såhär. Från att ha varit överlägsna mot Löven till att bli förnedrade mot Östersund???
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Skönt att PJ lånas in några matcher. Hoppas det finns chans till förlängning...
Med tanke på spelschemat så är det ytterst viktigt att vi både får förstärkning OCH snabb återkomst av Yterell och Axel Andersson.
H Västerås
H Södertälje
B Brynäs
B Kalmar
H AIK
Om vi inte får med oss minst 10 pinnar härifrån så kommer det bli tufft att hänga med i toppen. Modo vann serien med ett poängsnitt på 2.09, Brynäs kan mycket väl landa högre.
Nu gäller det att vi steppar upp och börjar vinna matcher.
Med tanke på spelschemat så är det ytterst viktigt att vi både får förstärkning OCH snabb återkomst av Yterell och Axel Andersson.
H Västerås
H Södertälje
B Brynäs
B Kalmar
H AIK
Om vi inte får med oss minst 10 pinnar härifrån så kommer det bli tufft att hänga med i toppen. Modo vann serien med ett poängsnitt på 2.09, Brynäs kan mycket väl landa högre.
Sväva i det blå
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Usch Kalmar borta. Hur ska vi fixa det.thelinho skrev: ↑2023-10-09 18:46:29 Skönt att PJ lånas in några matcher. Hoppas det finns chans till förlängning...
H Västerås
H Södertälje
B Brynäs
B Kalmar
H AIK
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
https://hockeynews.se/articles/30515/
Norman flyttas ner som center mellan Liss och Klasen och Gradin ser ut att få chansen i en powerplay formation med PJ.
Norman flyttas ner som center mellan Liss och Klasen och Gradin ser ut att få chansen i en powerplay formation med PJ.
Säsongen 23/24
Varför inte ge Gradin eller Magwood chansen i första med Viktor och Kruger?
Löp linan ut.
Gillar Norman som center. Riktigt bra tekare som jag minns det.
Jag hade testat:
Magwood Kruger Nilsson. ( Tycker Magwood har nåt vi saknar. Instinkt att gå rätt på mål.
Gradin Norman Klasen. Liss har haft chansen. Nu är det Gradins tur.
Liss Rensfeldt Brodin. Veterankedja. Men gubbarna kanske kan skapa utrymme för Liss.
Grewe Schlyter Blomgren. Brunkarkedja.
Löp linan ut.
Jag hade testat:
Magwood Kruger Nilsson. ( Tycker Magwood har nåt vi saknar. Instinkt att gå rätt på mål.
Liss Rensfeldt Brodin. Veterankedja. Men gubbarna kanske kan skapa utrymme för Liss.
-
Säsongen 23/24
Kedjor: Wiktor Nilsson–Marcus Krüger–David Blomgren, Linus Klasen–John Norman–Olle Liss, Zach Magwood–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin, Albin Grewe–Fredrik Schlyter–Anton GradinSimpan skrev: ↑2023-10-10 18:31:26 https://hockeynews.se/articles/30515/
Tycker lina 2 och 3 ser spännande ut. Magwood på kanten med två skickligare spelare, och Norman som center (äntligen!). Hoppas man ger detta några matcher.
Säsongen 23/24
Precis så hade jag också viljat testa laget, kör detta ett par matcher pls!EspenK skrev: ↑2023-10-10 18:56:39 Varför inte ge Gradin eller Magwood chansen i första med Viktor och Kruger?
Löp linan ut.
Jag hade testat:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 23/24
Man hoppas på ett paradigmskifte på backsidan nu när får in Yttrel, PJ, Axel.A och Odelius...Fattar jag det rätt åtminstone 3/4 tillgängliga imorgon?