Såja, bra grabben. Podda nu (helt seriöst, uppskattar den mycket. Keep it up)SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:59:12Okej, det var en insats vi inte sett sen Slava Fetisovs dagar!DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 21:51:00Äh gå och podda sen GÅ OCH LÄGG DIG. Alm har haft en osannolik dag, han borde ha pallat typ ett byte och sen gått på knäna, nu spelade han mest av allaSirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Men men snurra mustasch i det här läget du. Stropp!
HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 30/9
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
-
Vill ej vara en party pooper men siffrorna fortfarande värdelösa.
Vi blir överkörda i den här matchen också. Lindbom och briljant special teams är skillnaden.
Hoppas vi växer in i det. Jag tror verkligen på det, men det får börja hända lite saker nu.
Sen såklart väntar vi fortfarande in två absoluta toppbackar.
Men okej. Ikväll får vi vara glada, speciellt över Lindbom. Vilken start han har fått.
Vi blir överkörda i den här matchen också. Lindbom och briljant special teams är skillnaden.
Hoppas vi växer in i det. Jag tror verkligen på det, men det får börja hända lite saker nu.
Sen såklart väntar vi fortfarande in två absoluta toppbackar.
Men okej. Ikväll får vi vara glada, speciellt över Lindbom. Vilken start han har fått.
Hade de haft lite klass och kunskap hade de kört "Matte Alba har ingen näsa!" så fort Emil klev in på isen istället för det där tönteriet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Ah, det är ganska enkelt, den vanliga hockeytittaren går mer på en känsla.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Alm var bestämd, elak och hård som betong, då kommer man undan med lite bjud

Men du har en poäng med Warg, han såg också helt rätt ut för DIF i starten för att sedan köra i diket, men det gjorde ju å andra sidan hela DIF
Men visst, vi kan ge honom 9 matcher till innan polismunderingen ska på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Det är kul att gå på hockey och se våra krigare live, fler här inne borde testa det! Djuuuuuuuuu...
DIF!
Är du intresserad av hockey fortfarande, längesen man såg dig på forumet.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Alm var världsklass.
Är du intresserad av hockey fortfarande, längesen man såg dig på forumet.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Alm var världsklass.
Gå och lägg dig Morrison
Alm var världsklass.
[media][/media]
Envishet kan vara charmigt men ödmjukhet likaså. Kan inte blunda för Alms smått ofattbara matchdag heller. Sen matchas mest på isen som avslutning. Han kanske floppar senare, men nu är det bara att lyfta på hatten.
Tror iof att du hellre skulle lägga pungen i en vitlökspress än att hylla en spelartyp du på förhand bestämt att du ogillar. Jagar stats och kollar genom matchen hela natten om det krävs för att hitta någon svaghet att ta upp.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Envishet kan vara charmigt men ödmjukhet likaså. Kan inte blunda för Alms smått ofattbara matchdag heller. Sen matchas mest på isen som avslutning. Han kanske floppar senare, men nu är det bara att lyfta på hatten.
-
Alm var precis den där elaka defensiva generalen som behövdes och som inte funnits i laget sen Ragges dagar för när Täljepsykopaterna Dahlström, Videll mm försökte tuppa sig framför vår målvakt var han där och plockade bort dom
Senast redigerad av Donkels-3.0 den 2022-10-01 09:20:58, redigerad totalt 1 gånger.
Antar att vi ställer Lindbom både mot Kristianstad och Södertälje på tisdag och fredag så får galajda stå på lördag mot Almtuna?
-
Han var ju den man trodde att Warg skulle vara förra säsongen. Riktigt kul att se.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-10-01 08:51:51 Alm var precis den där elaka defensiva generalen som behövdes och som inte funnits i laget sen Ragges dagar för när Täljepsykopaterna Dahlström, Videll mm försökte tuppa sig framför vår målvakt var han där och plockade bort dom
- Jim Morrison
Ödmjukhet är ju annars ditt främsta känneteckenManijock skrev: ↑2022-10-01 06:55:40 [media][/media]Tror iof att du hellre skulle lägga pungen i en vitlökspress än att hylla en spelartyp du på förhand bestämt att du ogillar. Jagar stats och kollar genom matchen hela natten om det krävs för att hitta någon svaghet att ta upp.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. Visst var det en OK debut, men han tappade pucken till ett friläge, och misslyckades att rensa ur egen zon ett par gånger vilket ledde till förlängda SSK-anfall. Sånt brukar det inte ses mellan fingrarna med här på forumet. Jag tyckte han var bra i boxplay men inte särskilt i 5v5. Men folk pratar om det som att det var en insats vi knappt sett tidigare. Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Defensivt var ju Alm riktigt bra. Med pucken kanske det finns mer att önska. Men med bättre uppladdning och om han håller det enkelt så kommer det nog lösa sig. Hoppas på att han kan fortsätta med liknande insatser.
LIndbom är 1.a nu.
Liam Öhgren kommer blomma snart.
LIndbom är 1.a nu.
Liam Öhgren kommer blomma snart.
-
Får för fan stresspåslag bara av att läsa det där namnet numera. Jösses.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-30 21:48:15Jag måste säga att jag har svårt att förstå dom här hyllningarna. [...] Men vissa sa ju samma sak om Stefan Warg första matcherna.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-30 20:20:56 Vilken JÄVLA match han gör, JOHAN ALM!
Gå och lägg dig Morrison
Ändå magstarkt att kalla mammas gullegris, Videll, för en psykopat. På sin höjd en sån fjant som gick och gömde alla leksaker för någon annan på dagis bara för att inte låta någon annan leka med det som han själv inte kunde. Nä. Videll vet man liksom inte ens riktigt vem det är. En nobody.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-10-01 08:51:51 Alm var precis den där elaka defensiva generalen som behövdes och som inte funnits i laget sen Ragges dagar för när Täljepsykopaterna Dahlström, Videll mm försökte tuppa sig framför vår målvakt var han där och plockade bort dom
25/4-2025