Det jag vet (som även den andra Daniel nämnde) var att den mentala coachen DIF jobbade med tragiskt avled. Men man har haft massvis med tid att skaffa en ny och mig veterligen har det inte skett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 14:30:54 daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?
Jag får ofta känslan att många verkar (tro sig?) veta en massa om klubben utan större belägg eller källor.
Playout 21/22
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Playout 21/22
- Daniel942
Playout 21/22
Nej, men du tror inte att en organisation som har investerat hårt i en person med spelare som byggt upp förtroende kan få problem att hitta en ny snabbt när ett oväntat dödsfall sker?-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:11:10Jaha, så det finns bara en?Daniel942 skrev: ↑2022-03-29 08:57:05Nej, han gick tyvärr bort i våras.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 08:42:56 Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.
Hockey i de här sammanhangen är ett mentalt spel. Man kan ställa upp med vilken spelartrupp som helst men om man inte vågar vinna och har rätt förutsättningar mentalt så kommer man förlora när så mycket står på spel.
Det gör på riktigt ont ända in i själen det här debaclet. Jag är ledsen på riktigt.
Så dumt det här från DIF-håll så man skäms.
DIF!
- -daniel-
Playout 21/22
Var det inte förra våren han gick bort?Daniel942 skrev: ↑2022-03-29 15:18:50Nej, men du tror inte att en organisation som har investerat hårt i en person med spelare som byggt upp förtroende kan få problem att hitta en ny snabbt när ett oväntat dödsfall sker?-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:11:10Jaha, så det finns bara en?Daniel942 skrev: ↑2022-03-29 08:57:05Nej, han gick tyvärr bort i våras.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 08:42:56 Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.
Hockey i de här sammanhangen är ett mentalt spel. Man kan ställa upp med vilken spelartrupp som helst men om man inte vågar vinna och har rätt förutsättningar mentalt så kommer man förlora när så mycket står på spel.
Det gör på riktigt ont ända in i själen det här debaclet. Jag är ledsen på riktigt.
Så dumt det här från DIF-håll så man skäms.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Playout 21/22
Ok. Sedan är min fundering riktad mot forumet i allmänhet. Det tävlas ( förståeligt i dessa tider) med att säga vad som är sämst. Vilka som ska bort mm.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:45:28Det jag vet (som även den andra Daniel nämnde) var att den mentala coachen DIF jobbade med tragiskt avled. Men man har haft massvis med tid att skaffa en ny och mig veterligen har det inte skett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 14:30:54 daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?
Jag får ofta känslan att många verkar (tro sig?) veta en massa om klubben utan större belägg eller källor.
Sedan är jag genuint nyfiken på hur vi ska kunna vända på detta. Vilka personer ska in? Vilka strukturella förändringar ska till?
Vad har fungerat? ( måste ju finnas ?) osv
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Playout 21/22
Idag är jag positiv trots gårdagen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 15:48:58Ok. Sedan är min fundering riktad mot forumet i allmänhet. Det tävlas ( förståeligt i dessa tider) med att säga vad som är sämst. Vilka som ska bort mm.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:45:28Det jag vet (som även den andra Daniel nämnde) var att den mentala coachen DIF jobbade med tragiskt avled. Men man har haft massvis med tid att skaffa en ny och mig veterligen har det inte skett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 14:30:54 daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?
Sedan är jag genuint nyfiken på hur vi ska kunna vända på detta. Vilka personer ska in? Vilka strukturella förändringar ska till?
Det som fungerat bra denna säsong är
Ölen serverats snabbt i alla barer, plus för detta.
Tunnelbanan har kommit i tid både till och efter match.
Bremberg har sett många matcher och synts på storbilden. (Ny sportchef?)
Insläppet till Hovet har gått smidigt.
50/50 lotten har gett mig vinst denna säsong, aldrig hänt tidigare.
Man har kunnat snika till sig bättre platser period 2 och 3.
Så se till och med en forumit som igår kokade av ilska kan vara nöjd idag.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Playout 21/22
Tur att biran kommer fram fort, som Djurgårdare är flaskan snart enda tröstenPer-Allan skrev: ↑2022-03-29 17:33:36Idag är jag positiv trots gårdagen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 15:48:58Ok. Sedan är min fundering riktad mot forumet i allmänhet. Det tävlas ( förståeligt i dessa tider) med att säga vad som är sämst. Vilka som ska bort mm.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:45:28Det jag vet (som även den andra Daniel nämnde) var att den mentala coachen DIF jobbade med tragiskt avled. Men man har haft massvis med tid att skaffa en ny och mig veterligen har det inte skett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 14:30:54 daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Playout 21/22
Det var goda nyheter.Per-Allan skrev: ↑2022-03-29 17:33:36Idag är jag positiv trots gårdagen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 15:48:58Ok. Sedan är min fundering riktad mot forumet i allmänhet. Det tävlas ( förståeligt i dessa tider) med att säga vad som är sämst. Vilka som ska bort mm.-daniel- skrev: ↑2022-03-29 14:45:28Det jag vet (som även den andra Daniel nämnde) var att den mentala coachen DIF jobbade med tragiskt avled. Men man har haft massvis med tid att skaffa en ny och mig veterligen har det inte skett.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-29 14:30:54 daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?
Jag tror att årets hittills viktigaste seger kommer på torsdag.
Om inte så får vi hoppas på fortsatt snabb ölservering.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Playout 21/22
Mer spel som Brynäs gjorde på första målet ikväll vill jag se, lägg in för styrning
- Hepsnastian
Playout 21/22
Jag hade förväntat mig att det skulle se helt annorlunda ut, faktiskt.. Men jäklar vad dåliga vi är. Det är nått som är både surt och ruttet inifrån omklädningsrummet ut på isen. Frågan är vad bara..
Igår: Så in i h-vete Besviken på laget, sur på domarna, irriterad på cmore. En kompott av bajsmackor.
Idag: antingen kommer vändningen nu,
4 raka, pang boom smack.
Eller så ska vi ner helt enkelt. Börjar mer å mer acceptera det. Vi bygger om, och samtidigt få spela några derbyn. Låt Shl göra sin grej med plastlagen. Så kör vi vår grej där nere.
Och Jag menar, vi spelar ju fotboll i allsvenskan, så varför inte i hockeyn (Höhö).
Igår: Så in i h-vete Besviken på laget, sur på domarna, irriterad på cmore. En kompott av bajsmackor.
4 raka, pang boom smack.
Eller så ska vi ner helt enkelt. Börjar mer å mer acceptera det. Vi bygger om, och samtidigt få spela några derbyn. Låt Shl göra sin grej med plastlagen. Så kör vi vår grej där nere.
Och Jag menar, vi spelar ju fotboll i allsvenskan, så varför inte i hockeyn (Höhö).
Delägare
Playout 21/22
Exakt, låt SHL köra sitt skit och självdö med anrika klubbar som Oskarshamn, Örebro, Växjö mm...Hepsnastian skrev: ↑2022-03-29 18:42:10 Jag hade förväntat mig att det skulle se helt annorlunda ut, faktiskt.. Men jäklar vad dåliga vi är. Det är nått som är både surt och ruttet inifrån omklädningsrummet ut på isen. Frågan är vad bara..
4 raka, pang boom smack.
Det fetade

Playout 21/22
Ni vill inte det där om det blir verklighetBuford skrev: ↑2022-03-29 18:50:01Exakt, låt SHL köra sitt skit och självdö med anrika klubbar som Oskarshamn, Örebro, Växjö mm...Hepsnastian skrev: ↑2022-03-29 18:42:10 Jag hade förväntat mig att det skulle se helt annorlunda ut, faktiskt.. Men jäklar vad dåliga vi är. Det är nått som är både surt och ruttet inifrån omklädningsrummet ut på isen. Frågan är vad bara..
4 raka, pang boom smack.
Det fetade![]()
-
Playout 21/22
Sitter man här och längtar igen, efter fiaskot igår.
Man är ju helt jävla sjuk i huvudet.
Playout 21/22
Nä#10 skrev: ↑2022-03-29 19:04:34Ni vill inte det där om det blir verklighetBuford skrev: ↑2022-03-29 18:50:01Exakt, låt SHL köra sitt skit och självdö med anrika klubbar som Oskarshamn, Örebro, Växjö mm...Hepsnastian skrev: ↑2022-03-29 18:42:10 Jag hade förväntat mig att det skulle se helt annorlunda ut, faktiskt.. Men jäklar vad dåliga vi är. Det är nått som är både surt och ruttet inifrån omklädningsrummet ut på isen. Frågan är vad bara..
4 raka, pang boom smack.
Det fetade![]()
Playout 21/22
Vi vänder detta, kände mig helt lugn efter matchen igår, lita på mig.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-29 19:08:02 Sitter man här och längtar igen, efter fiaskot igår.
Playout 21/22
Det ända som kan hjälpa DIF nu är att något lag i högsta divisionen inte klarar elitlicensen eller att man inom en snar framtid utökar till 16 lag. Och att öka till 16 lag är något jag har tyckt länge, inte bara för att DIF är var de är. Jag tycker att det är tillräckligt med bra lag i Sverige för att göra den ökningen. Och det blir en bättre utformning på slutspelet med två lag som går upp och två lag som åker ur varje år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz