Taskig plats. Snubben bakom mig sympatiserar med vårt urusla special teams.Johanneshov skrev:Sitter bredvid en Frölundasupporter. Han tycker (helt seriöst) att domarna dömt till vår fördel i hela serien. Han tycker också att klappor är ett bra sätt att få bättre stämning.
SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019
- super djurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019
- SkönaDjurgårn
Ja ni, vilken besvikelse. Jag drömde om att detta skulle vara matchen som lade grunden till guldet men istället står vi för sämsta tänkbara insats och nu krävs det ett mirakel för att vinna guld. Är sjukt besviken på samtliga inblandade.
Du kan byta lag till bajen eller kolsäckarna i min mening om du "verkligen" står för de åsikterna. Eller BP eller dylikt nära belägen Stockholmsklubb. Väljer du ändå Djurgården är du en älskad broder för evigt.Momentumet skrev:Varför är det patetiskt att kalla skit för skit? Det är totalt oacceptabelt att det ser ut som det gör i en SM-final.#10 skrev:Håller med, patetiskt uppträdandePraetori skrev:Enklaste guldet på denna sida millennieskiftet var förra säsongen. Växjö mot Skellefte var total klasskillnad.EspenK skrev:Frölunda kommer vinna det enklaste guldet någonsin. En match spelade vi som vi ska. Sedan ger vi bort guldet. Varsågod! Vi vill inte ha det.
Och där skadar sig Alsing. Är såååå typiskt när man inte spelar fullt ut. Då skadar man sig.
Sluta racka ner på ditt eget lag. Vad är det med dagens Djurgårdare? Varför går folk ens på matcherna med de åsikterna?
Alltid Oavsett. Gå upp, ta på dig tröjan och håll käften eller sjung för gamla Djurgården. Det är de alternativ man som Djurgårdare bör välja mellan och det som skiljer oss från bönder och de onämnbara. Men det är min högst personliga åsikt. Vi lever i en demokrati så du får tycka vad du vill. Jag kommer stå där på Torsdag med familj och vänner i vanlig ordning. En eller två matcher kvar av säsongen.
Senast redigerad av Praetori den 2019-04-30 20:44:37, redigerad totalt 4 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltså, dommar-tugget, är ju lite som en fet brud som misslyckas med att fixa till naglar och hår för att ta all fokus från det faktum att hon är för lat och ointelligent för att styra upp sitt liv på ett hälsosamt sätt. Visst, det är inte vackert, men va fan det är liksom inte där det stora problemet ligger, eller!?
Ryck klappan och gör konfetti, sen kastar du det över hans huvud samtidigt som du klappar med dina händer
Svensk hockey dör lite varje år, man kan ju inte göra ett skit, ex hålla i klubban, när en annan började med hockey så fick vi lära oss av tränaren att hålla i klubban, nu åker var och varannan runt med innerfittefett på fingrarna tappar klubban så fort någon petar på den, spelare faller så fort de blir rörda, skulle det ha skett förr så hade vederbörande fått byta om direkt, nu blir man hyllad som en hjälte som gör allt för att vinna. Spyr på hockeyn som är på väg att ske i Sverige.
Spelare måste få ge tacklingar, spela tufft, även stå upp för laget utan att riskera flera matcher avstängningar och det viktigaste av allt se till att de som filmar får dryga böter och flera matcher avstängningar.
Det snackas om att öka intresset för hockeyn då är vi påväg åt fel håll, vill man se den här typen av hockey så finns det ju bandy.
Lösning enligt SHL till att öka intresset dommarkamror.
Spelare måste få ge tacklingar, spela tufft, även stå upp för laget utan att riskera flera matcher avstängningar och det viktigaste av allt se till att de som filmar får dryga böter och flera matcher avstängningar.
Det snackas om att öka intresset för hockeyn då är vi påväg åt fel håll, vill man se den här typen av hockey så finns det ju bandy.
- minalman
- Säsongskort: Ja
CMore-reprisen från domarkameran när Strandberg fick en tvåa och det resulterade i 2-0. Makalöst att domaren ser det där från halva plan och tar den utvisningen.
Helt makalöst!
Helt makalöst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BloodBride
Skitbra skrivet!!!!!Praetori skrev:Du kan byta lag till bajen eller kolsäckarna i min mening om du verkligen står för de åsikterna. Eller BP eller dylikt nära belägen Stockholmsklubb.Momentumet skrev:Varför är det patetiskt att kalla skit för skit? Det är totalt oacceptabelt att det ser ut som det gör i en SM-final.#10 skrev:Håller med, patetiskt uppträdandePraetori skrev:Enklaste guldet på denna sida millennieskiftet var förra säsongen. Växjö mot Skellefte var total klasskillnad.EspenK skrev:Frölunda kommer vinna det enklaste guldet någonsin. En match spelade vi som vi ska. Sedan ger vi bort guldet. Varsågod! Vi vill inte ha det.
Och där skadar sig Alsing. Är såååå typiskt när man inte spelar fullt ut. Då skadar man sig.
Sluta racka ner på ditt eget lag. Vad är det med dagens Djurgårdare? Varför går folk ens på matcherna med de åsikterna?
Alltid Oavsett. Gå upp, ta på dig tröjan och håll käften eller sjung för gamla Djurgården. Det är de alternativ man som Djurgårdare bör välja mellan och det som skiljer oss från bönder och de onämnbara. Men det är min högst personliga åsikt. Vi lever i en demokrati så du får tycka vad du vill. Jag kommer stå där på Torsdag med familj och vänner i vanlig ordning. En eller två matcher kvar av säsongen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skulle vara kul om nästa match i Globen resulterade i 5 mot 5 hela matchen och se vad resultatet blir.
Avskaffa tre mot tre.
-
Jag kallar inte Djurgården för skit, utan det som presteras på isen. Ja det har jag verkligen inga problem med, det är hans mycket högt avlönade jobb att rädda puckar. Men han har släppt in mjuka mål i stort sett varje match och det ökar inte chanserna att vi vinner.#10 skrev:Du kallar Djurgårdens IF för SKIT! Hör själv hur det låter, sen har du mage att skälla på Adam????Momentumet skrev:Varför är det patetiskt att kalla skit för skit? Det är totalt oacceptabelt att det ser ut som det gör i en SM-final.#10 skrev:Håller med, patetiskt uppträdandePraetori skrev:Enklaste guldet på denna sida millennieskiftet var förra säsongen. Växjö mot Skellefte var total klasskillnad.EspenK skrev:Frölunda kommer vinna det enklaste guldet någonsin. En match spelade vi som vi ska. Sedan ger vi bort guldet. Varsågod! Vi vill inte ha det.
Kolla hur Guter höll kvar klubban, nu vart det utv ändå men han försökte hålla kvar den, det gjorde inte fiskliraten.emilin skrev:Svensk hockey dör lite varje år, man kan ju inte göra ett skit, ex hålla i klubban, när en annan började med hockey så fick vi lära oss av tränaren att hålla i klubban, nu åker var och varannan runt med innerfittefett på fingrarna tappar klubban så fort någon petar på den, spelare faller så fort de blir rörda, skulle det ha skett förr så hade vederbörande fått byta om direkt, nu blir man hyllad som en hjälte som gör allt för att vinna. Spyr på hockeyn som är på väg att ske i Sverige.
-
Återigen lyckas inte Robban tända laget - något är fel!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Visst kan man vara besviken en kväll som denna. Men att pissa på laget som gjort så mycket bra den här säsongen. Då har man passerat måttfullhetens gräns.
Håller inte med. Det FÅR inte se ut såhär. Man ska aldrig sitta och grovt nedvärdera spelare och ledare, det skriver jag under på. Men man måste få ge kritik.#10 skrev:Håller med, patetiskt uppträdandePraetori skrev:Enklaste guldet på denna sida millennieskiftet var förra säsongen. Växjö mot Skellefte var total klasskillnad.EspenK skrev:Frölunda kommer vinna det enklaste guldet någonsin. En match spelade vi som vi ska. Sedan ger vi bort guldet. Varsågod! Vi vill inte ha det.
Vi har sett nöjda ut sedan match 1 i Karlstad. Det har sett helt bedrövligt ut stundtals. Robban har inte fått ihop laget och vi har en målvakt som är alldeles för ojämn för att ta guld. Det begås samma misstag match efter match och man har inte lärt sig någonting. Plus att vi får ha i åtanke att förstacentern har spelat skadad en tid.
Senast redigerad av ciirree den 2019-04-30 20:46:12, redigerad totalt 1 gånger.
Reagerade också på det.minalman skrev:CMore-reprisen från domarkameran när Strandberg fick en tvåa och det resulterade i 2-0. Makalöst att domaren ser det där från halva plan och tar den utvisningen.
Helt makalöst!
Sen Broddas tvåa. En helt ren tackling i sargen, ingen blindside, pucken ligger där, skridskorna i isen. 2 min.
Lundqvist skiter i puck, tacklar istället, träffar i huvudet. Inget.
Spyr.
Men är det nått jag lärt mig den här säsongen är det fan att aldrig räkna bort det här laget.
Det är inte över förens den fylligare kvinnan brister ut, som det så klassisk heter!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.