Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Manijock »

Josefson är untouchable, jag vet. Legend bara av att ställa skorna i vårt omklädningsrum. Men han gör vårt PP sämre, genom att bara vara inne. Speluppläggaren måste vara motorn. Det är han inte just nu. Han är långsam, omständig och slarvig. Med Dick där fick vi pondus direkt.

Josef har problem med sitt spel helt klart. Men ställs ändå i de mest pressade och tighta situationerna. Det är tränarnas fel. Men det som retar mig med Jacob är hans signaler. Slår en skitpass, åker och flinar. Tappar pucken i mitten, sitter i båset och flinar. Vafan gör som Dick, klubban i sargen, visa att det inte duger. Fan till och med Jocke visade ju mer känslor som kapten.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Helvete vad skönt att trycka dit Kaffe i åtminstone en match. Snacka om att de räknat hem segern i denna matchen.
Mentalt helt slut efter vårat 2-2. Någon skrev att de var trötta fysiskt men det har jag svårt att se.
Nu är pressen återigen på dom i nästa match!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Henkos skrev:
förevigtdjurgården skrev:
#10 skrev:
EspenK skrev:Hultas andra halva av matchen är fantastisk.

5 Dick
4 Hulta
3 Strandberg
2 Norell
1 Fjällby

Dagens -
Jesper P, skada på Josef, Mac D
Strandberg bäst på plan!
Antingen är det Strandberg eller Dick. Båda är faktiskt rent majestätiska idag (igen), så jag säger att det är delat dem två emellan. De, tillsammans med Bergfors, är de enda som är intresserade av att lira hockey överhuvudtaget första 30-35 minutrarna.

Måste spela dem i första nu när Josef är borta. Sen är frågan vem man ska peta in mellan Lilja och Brodin - om man ska behålla den konstellationen nu.

Finnen?
Svensson?
Davidsson?
Intressant fråga. Jag skulle säga Svensson. Wirtanen gör det bra i en defensiv lina och för långsam imo för att lira med Lilja och Brodin.
Lär väl fortsätta med Bemström där antar jag.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Henkos skrev:
förevigtdjurgården skrev:
#10 skrev:
EspenK skrev:Hultas andra halva av matchen är fantastisk.

5 Dick
4 Hulta
3 Strandberg
2 Norell
1 Fjällby

Dagens -
Jesper P, skada på Josef, Mac D
Strandberg bäst på plan!
Antingen är det Strandberg eller Dick. Båda är faktiskt rent majestätiska idag (igen), så jag säger att det är delat dem två emellan. De, tillsammans med Bergfors, är de enda som är intresserade av att lira hockey överhuvudtaget första 30-35 minutrarna.

Måste spela dem i första nu när Josef är borta. Sen är frågan vem man ska peta in mellan Lilja och Brodin - om man ska behålla den konstellationen nu.

Finnen?
Svensson?
Davidsson?
Intressant fråga. Jag skulle säga Svensson. Wirtanen gör det bra i en defensiv lina och för långsam imo för att lira med Lilja och Brodin.
Är också lite inne i dem tankegångarna. Wirtanen hade renderat en ren vingeoffensiv och han kan förvisso säkra upp och vara tung i sargerna, som Josefsson, men har inte samma förmåga att täcka puck från två-tre motståndare, eller hitta passningar (som Josefsson i form har).

Mackan, Bemström och Fjällby var ändå helt ok uppe i Karlstad förra gången.

Känns som det gör minst skada att plocka Wirtanen ur fjärde.
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:FBK helt slutkörda i 3e när vi låg på. Både mentalt samt fysiskt. Tar vi det här till typ 6 matcher så kommer deras ork tryta.

Oroande att Josef går av, på kort sikt kan det såklart gå vägen ändå men vi behöver naturligtvis #40 om vi ska gå riktigt långt.

Älskar att möta Färjestad i ett slutspel, mina dolt nedgrävda grottmänniskosymptom kommer fram. Härligt med känslor.
+1

Vi behöver såklart Josef.

Strandberg och Josefsson är våra överlägset bästa centrar. Wirtanen och Davidsson är inte i närheten.

Josef ut, Adam Falk in håller naturligtvis inte.

Slår vi ut Kaffe utan Josef är det den största bragden vi gjort i ett slutspel, någonsin.

Rätt sjukt, båda våra ledande stjärnor ur spel. Först Ante, nu Josef.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Janzoo skrev:Är det långsökt att känna att laget höjer sig utan Josef? Efter all skit de fått för att de underpresterat utan honom kanske ledde till att resten slutar prestera när han är med (för att de hamnar i skuggan).
Problemet med spelare som Josefson som dessutom varit galet bra under delar av säsongen och dessutom fått guldhjälmen är att det lätt kan bli så att resten av gubbarna bara går och väntar på att den store stjärnan skall visa vart skåpet skall stå. Tex i PP.

Grabbarna höjde sig helt klart efter att Jacob klev av men det tror jag mer handlade om att han blev skadad och att det tände laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:FBK helt slutkörda i 3e när vi låg på. Både mentalt samt fysiskt. Tar vi det här till typ 6 matcher så kommer deras ork tryta.

Oroande att Josef går av, på kort sikt kan det såklart gå vägen ändå men vi behöver naturligtvis #40 om vi ska gå riktigt långt.

Älskar att möta Färjestad i ett slutspel, mina dolt nedgrävda grottmänniskosymptom kommer fram. Härligt med känslor.
+1

Strandberg och Josefsson är våra överlägset bästa centrar. Wirtanen och Davidsson är inte i närheten.

Slår vi ut Kaffe utan Josef är det den största bragden vi gjort i ett slutspel, någonsin.

Verkligen, helt enig.

Jag tycker man skall fortsätta spela Bemström som center och hoppas han kan växa in i rollen mha Brodin & Lilja. Guter får ta Bemströms plata med Davidsson & Fjällby.

Efter 2 semifinaler är jag helt jävla tröttkörd...känns som jag själv spelat en maratonmatch.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Praetori skrev:
Janzoo skrev:Är det långsökt att känna att laget höjer sig utan Josef? Efter all skit de fått för att de underpresterat utan honom kanske ledde till att resten slutar prestera när han är med (för att de hamnar i skuggan).
Problemet med spelare som Josefson som dessutom varit galet bra under delar av säsongen och dessutom fått guldhjälmen är att det lätt kan bli så att resten av gubbarna bara går och väntar på att den store stjärnan skall visa vart skåpet skall stå. Tex i PP.

Grabbarna höjde sig helt klart efter att Jacob klev av men det tror jag mer handlade om att han blev skadad och att det tände laget.
Är lite inne på samma spår. Alla väntar på att Josefsson ska leda laget och ta takt pinnen och lägg då till att förmodligen alla i Färjestad har fått direktiv att sabotera i Josefssons spel. När Jacob försvann växte en hunger i laget. Tror dock inte det är hållbart över tid och vi kommer bli enormt försvagade utan JJ.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Självklart håller det inte i fortsättningen om inte Josefson är tillbaka på onsdag. Då kan vi hälsa hem.
Avskaffa tre mot tre.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Tror ju inte något lag har haft sådan otur med skador på viktiga spelare som vi haft i år :( Svårt att vinna om man har 10 man borta t.ex som förra matchen. Men rätt sjukt att vi vann idag ändå med 2 mediokra perioder och 2 idiotiska utvisningar ( eller ja 3 ) som gav utdelning för dem i PP.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

+1

Verkligen, helt enig.

Jag tycker man skall fortsätta spela Bemström som center och hoppas han kan växa in i rollen mha Brodin & Lilja. Guter får ta Bemströms plata med Davidsson & Fjällby.

Efter 2 semifinaler är jag helt jävla tröttkörd...känns som jag själv spelat en maratonmatch.
Ja, det är nog bästa lösningen om Josef är borta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kaffe har som Dicken mycket riktigt påpekade en uppsjö med hockeymördare i sitt lag där svin som Mehlart och Rydahl sticker ut lite extra
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev:
Praetori skrev:

Är lite inne på samma spår. Alla väntar på att Josefsson ska leda laget och ta takt pinnen och lägg då till att förmodligen alla i Färjestad har fått direktiv att sabotera i Josefssons spel. När Jacob försvann växte en hunger i laget. Tror dock inte det är hållbart över tid och vi kommer bli enormt försvagade utan JJ.
Det är rätt groteskt att ha två av SHLs bästa centrar på skadelistan och ändå vända och vinna en semi mot Färjestad som ser bättre ut än på ett decennium.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

+1

Verkligen, helt enig.

Ja, det är nog bästa lösningen om Josef är borta.
Jag är inne på att splitta Brodin och Lilja om nu Josef är borta.

Strandberg intakt

Sedan t.ex

Bemström, Davidsson Lilja
AJF, Wirtanen, Brodin
Grewe, Svensson, Guter

Eller nått sånt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Josefson är untouchable, jag vet. Legend bara av att ställa skorna i vårt omklädningsrum. Men han gör vårt PP sämre, genom att bara vara inne. Speluppläggaren måste vara motorn. Det är han inte just nu. Han är långsam, omständig och slarvig. Med Dick där fick vi pondus direkt.

Josef har problem med sitt spel helt klart. Men ställs ändå i de mest pressade och tighta situationerna. Det är tränarnas fel. Men det som retar mig med Jacob är hans signaler. Slår en skitpass, åker och flinar. Tappar pucken i mitten, sitter i båset och flinar. Vafan gör som Dick, klubban i sargen, visa att det inte duger. Fan till och med Jocke visade ju mer känslor som kapten.
Det går fort i hockey! för några månader sedan var det Josefson ensam som skulle tillskrivas all cred för vår förbättrade PP, noll cred skulle ges till Musse.

Varians.
Expert.
Skriv svar