Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Simon Johansson kanske lockas till Leksand nu av pappa Thomas.
Det kan absolut ske, men först efter hans kontrakt gått ut 19/20.ciirree skrev:Simon Johansson kanske lockas till Leksand nu av pappa Thomas.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jo så kan det bli men Thomas är väll oxå Djurgårdare i hjärta och kan ju oxå vilja att sonen är i den klubb där hans utväckling blir bäst Var det är beror ju på grabben s spel kommande säsong om han inte tar ett rejält kliv så så blir han nog högre rankad Lexandciirree skrev:Simon Johansson kanske lockas till Leksand nu av pappa Thomas.
Kronwall
Ja vet att det surrats i många år. Men det finns ju nu på tal igen och vad jag hört har det även familjära orsaker att flytta hem till Sthlm
Fins det då ens vilja från Jocke och har vi ens råd vore piss att se honom i Öbro eller Gavle !! ?
Och hur bra är han Gubben
?
Ja vet att det surrats i många år. Men det finns ju nu på tal igen och vad jag hört har det även familjära orsaker att flytta hem till Sthlm
Fins det då ens vilja från Jocke och har vi ens råd vore piss att se honom i Öbro eller Gavle !! ?
Och hur bra är han Gubben

Norell står bara som lån om man kollar eliteprospects.. är det klart att han ska vara utlånad till oss nästa säsong också?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Urbom är en av mina favoritspelare. Hade såklart hellre sett honom före Norell.
Alsing, Högström och Hultström står för kreativiteten.
Hade gärna balanserat upp det med Urbom och Tom.
Björnfot går väl före Johansson, en utlåning där vore kanske inte fel.
Men det kan hända mycket över en sommar, så vi får väl se till hösten hur deras utveckling varit.
Backsidan känns spännande.
Alsing, Högström och Hultström står för kreativiteten.
Hade gärna balanserat upp det med Urbom och Tom.
Björnfot går väl före Johansson, en utlåning där vore kanske inte fel.
Men det kan hända mycket över en sommar, så vi får väl se till hösten hur deras utveckling varit.
Backsidan känns spännande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi har förlängt med honom till 20/21. Men sen har Oilers bytt till sig rättigheterna till honom. Vad de har för plan för honom vet vi väl inte just nu. Jag tror han spelar hos oss även nästa säsong.daaviid skrev:Norell står bara som lån om man kollar eliteprospects.. är det klart att han ska vara utlånad till oss nästa säsong också?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är väl ganska sannolikt att han flyttar hem nu och då blir det ju till Stockholm. Får han inte spela i DIF så tror jag att han går i pension. Han är väl knappast dålig men han har ju sagt att han spelar max en säsong till så det är ju inget att bygga laget runt.BIX skrev:Kronwall
Och hur bra är han Gubben?
Avskaffa tre mot tre.
Ja du har nog helt rätt !Mattias_87 skrev:Det är väl ganska sannolikt att han flyttar hem nu och då blir det ju till Stockholm. Får han inte spela i DIF så tror jag att han går i pension. Han är väl knappast dålig men han har ju sagt att han spelar max en säsong till så det är ju inget att bygga laget runt.BIX skrev:Kronwall
Vore ett bra tillskott den den backuppsättning med Höga Hulta Tom Alsing Norell JP och Staffan
BIX skrev:Ja du har nog helt rätt !Mattias_87 skrev:Det är väl ganska sannolikt att han flyttar hem nu och då blir det ju till Stockholm. Får han inte spela i DIF så tror jag att han går i pension. Han är väl knappast dålig men han har ju sagt att han spelar max en säsong till så det är ju inget att bygga laget runt.BIX skrev:Kronwall
Vore ett bra tillskott den den backuppsättning med Höga Hulta Tom Alsing Norell JP och Staffan
Säg det inte... säg det inte....
Jag: Onödigt bra backar.
Kommer inte hända. Är faktiskt onödigt bra. Gubben Kronwall lirar max en säsong. Då är det viktigare att Björnfot får blomma.
Är inte en överblommad* krigare det sista vi behöver? Kronwall kommer som bäst hem som en lite bättre Garrison (som förvisso bidrar, men forumet verkar hata honom).EspenK skrev:BIX skrev:Ja du har nog helt rätt !Mattias_87 skrev:Det är väl ganska sannolikt att han flyttar hem nu och då blir det ju till Stockholm. Får han inte spela i DIF så tror jag att han går i pension. Han är väl knappast dålig men han har ju sagt att han spelar max en säsong till så det är ju inget att bygga laget runt.BIX skrev:Kronwall
Säg det inte... säg det inte....
Jag: Onödigt bra backar.
Kommer inte hända. Är faktiskt onödigt bra. Gubben Kronwall lirar max en säsong. Då är det viktigare att Björnfot får blomma.
*Överblommad är ett förfinat ord av en färdigspelad spelare, oavsett vilka färger hjärtat föredrar.
- diftobbe89
Men det är inte logiskt att ta bort Urbom bara för att vi får in Högström. Urbom är en av få med riktigt imponerande defensiva egenskaper. Högström är en bättre version av Hultström.
Nää. Lämnar Urbom blir jag riktigt besviken när han äntligen växt ut till en gigant på den här nivån.
Nää. Lämnar Urbom blir jag riktigt besviken när han äntligen växt ut till en gigant på den här nivån.
Spela fult
Vi måste också ta hänsyn till att hans eventuella lagbyte betyder att han spelar emot oss nästa säsong. Vem är vi redo att ta in som en solklar ersättare för samma peng?diftobbe89 skrev:Men det är inte logiskt att ta bort Urbom bara för att vi får in Högström. Urbom är en av få med riktigt imponerande defensiva egenskaper. Högström är en bättre version av Hultström.
Ok, tar hellre Urbom. Men men, vi får väl se hur det blir. I.a.f ingen förlängning som jag går igång på. Har absolut ryckt upp sig nu i slutspelet, men jag väljer ändå Urbom alla dagar i veckan före Norell.mb81 skrev:Vi har förlängt med honom till 20/21. Men sen har Oilers bytt till sig rättigheterna till honom. Vad de har för plan för honom vet vi väl inte just nu. Jag tror han spelar hos oss även nästa säsong.daaviid skrev:Norell står bara som lån om man kollar eliteprospects.. är det klart att han ska vara utlånad till oss nästa säsong också?
- diftobbe89
Allt handlar om prioriteringar. Jocke har som vanligt prioriterat knepigt från första början.Janzoo skrev:Vi måste också ta hänsyn till att hans eventuella lagbyte betyder att han spelar emot oss nästa säsong. Vem är vi redo att ta in som en solklar ersättare för samma peng?diftobbe89 skrev:Men det är inte logiskt att ta bort Urbom bara för att vi får in Högström. Urbom är en av få med riktigt imponerande defensiva egenskaper. Högström är en bättre version av Hultström.
Spela fult