SM-Slutspelet 2019
Re: SM-Slutspelet 2019
Enligt kärringen på Cmore så är det Globen på tisdag.... Där ser man! Varför?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sanny inför semifinalerna:
Luleå blir svåra över 7 matcher.
Sanny efter dagens match:
Frölunda blir laget att slå över sju matcher.
Undrar vad han säger när Luleå tar nästa match?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Ja "Skäggets" tips ger jag inte mycket för han hade väl oss strax över kval förra åretBOMBOM BOUCHARD skrev:Sanny inför semifinalerna:
Ceterum censeo Solna esse delendam
Inför denna säsong tippade Sanny oss som vinnare av SM-guldetDonkels-2.0 skrev:Ja "Skäggets" tips ger jag inte mycket för han hade väl oss strax över kval förra åretBOMBOM BOUCHARD skrev:Sanny inför semifinalerna:
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Han har väldigt svårt att lyfta fram något bra om DIF.Donkels-2.0 skrev:Ja "Skäggets" tips ger jag inte mycket för han hade väl oss strax över kval förra åretBOMBOM BOUCHARD skrev:Sanny inför semifinalerna:
Imorgon har vi en jättechans att verkligen skaffa oss marginaler för den ädlaste valören.
Skulle vi lyckas knipa finalbiljetten imorgon skaffar vi oss välbehövlig vila inför finalen. Kan bli direkt avgörande. Dessutom ser svåraste utmanaren Luläå att ryka. Skulle de vända har de fått gå sju matcher.
Man får nypa sig i armen, när hade vi senast ett så bra läge?
Sedan blir det hursom svintufft, kaffe kommer sälja sig dyrt imorgon, de får gälla som favoriter i den matchen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Och trots att vi är kvar har han lyckats ändra sig till både Kaffe, Luläå och nu idag utropade han Fisk till favoriter.elklingo skrev:Inför denna säsong tippade Sanny oss som vinnare av SM-guldetDonkels-2.0 skrev:Ja "Skäggets" tips ger jag inte mycket för han hade väl oss strax över kval förra åretBOMBOM BOUCHARD skrev:Sanny inför semifinalerna:
Han kommer då kunna säga att han hade rätt.

- Hepsnastian
Pinsam intervju under fisk-fuleå, när Lias Andersson fick frågan om han ska medverka i VM: " nej, jag är ju avstängd i 4 matcher efter medalj grejen senast." Dom i studion ba: ja just ja..
Skitnödigt av dom att inte ha koll på sånt kan man tycka.
Skitnödigt av dom att inte ha koll på sånt kan man tycka.
Delägare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kom ju ut på difhockey.se för några dagar att det blir Globen i ev match 6 för att fler ska få möjlighet att se slutspelshockey.Manijock skrev:Enligt kärringen på Cmore så är det Globen på tisdag.... Där ser man! Varför?
Avskaffa tre mot tre.
Missat det helt. Garanti för sämre drag dock! Synd...Mattias_87 skrev:Det kom ju ut på difhockey.se för några dagar att det blir Globen i ev match 6 för att fler ska få möjlighet att se slutspelshockey.Manijock skrev:Enligt kärringen på Cmore så är det Globen på tisdag.... Där ser man! Varför?
Inte bara sämre drag, känner verkligen spelarna Globen som hemmaplan? Jag menar att på Hovet så känner dom "detta är hemma" mot Globen som kanske känns mer "neutral", då många i laget knappt spelat där! Vågat kan tyckas...Manijock skrev:Missat det helt. Garanti för sämre drag dock! Synd...Mattias_87 skrev:Det kom ju ut på difhockey.se för några dagar att det blir Globen i ev match 6 för att fler ska få möjlighet att se slutspelshockey.Manijock skrev:Enligt kärringen på Cmore så är det Globen på tisdag.... Där ser man! Varför?
-
Instämmer med det.Buford skrev:Inte bara sämre drag, känner verkligen spelarna Globen som hemmaplan? Jag menar att på Hovet så känner dom "detta är hemma" mot Globen som kanske känns mer "neutral", då många i laget knappt spelat där! Vågat kan tyckas...Manijock skrev:Missat det helt. Garanti för sämre drag dock! Synd...Mattias_87 skrev:Det kom ju ut på difhockey.se för några dagar att det blir Globen i ev match 6 för att fler ska få möjlighet att se slutspelshockey.Manijock skrev:Enligt kärringen på Cmore så är det Globen på tisdag.... Där ser man! Varför?
Jävligt vågat.
Jan Guillou Djurgårdare?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolu ... -i-ett-fan
Står längst ner i krönikan.
Sagan tog slut igår tyvärr. Hoppas vi slipper total förnedring dom sista två matcherna. Starkt att lyckas ta sig till semi iaf.
Den där kommunisten får gärna hålla sig så långt bort från DIF som möjligtÖrebroarn skrev:Jan Guillou Djurgårdare?
Säljer vi ut globen efter gårdagens debacle så är jag väldigt imponerad.
Om vi inte gör det är det ytterligare en spik i kistan för grabbarna i laget som just vaknat till och insett att gårdagen var på riktigt och inte bara en otäck mardröm.
Risky!
För övrigt funkar vi bäst som underdogs. Infinner sig en bekvämlighet i laget som lever enbart på sin skridskoåkning för att mala ner bättre motstånd.
Vill se inställning imorgon. Vi kan förlora ändå mot ett självförtroende boostat kaffe men då må det vara hänt.
Om vi inte gör det är det ytterligare en spik i kistan för grabbarna i laget som just vaknat till och insett att gårdagen var på riktigt och inte bara en otäck mardröm.
Risky!
För övrigt funkar vi bäst som underdogs. Infinner sig en bekvämlighet i laget som lever enbart på sin skridskoåkning för att mala ner bättre motstånd.
Vill se inställning imorgon. Vi kan förlora ändå mot ett självförtroende boostat kaffe men då må det vara hänt.