Det kan även bli hemma 22/3 om vi kommer trea.Andspe skrev:Du får avvakta tills tabellen är satt. I dagsläget möter vi Växjö borta. Lag 1-4 börjar hemma och lag 5-6 + Vinnarna från 1/8 del börjar borta.DIFtomppa skrev:Kommer DIF att spela hemma första slutspelsrundan (23 mars) eller är matchen borta? Hade tänkt åka upp från Malmö så vill säkerställa
SHL 2018/19
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2018/19
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kanske.. Men presterar vi bara okej i avslutningen så tror jag den biter ger sig. Behöver ju inte till nöds vara sex raka treor för att snacka god form men vi får se som sagtdaaviid skrev:Faller vi inte på formen i ditt resonemang? Men visst kan laget eventuellt hitta formen under de sista omgångarna, vi får hålla alla tummar och tår. Jag hoppas innerligt att det blir ett trevligt slutspel.JiWe skrev:Ja det tror jag. På fullaste allvar dessutom!! Går vi in i ett slutspel med ett gott läge gällande form, skador osv så är jag helt övertygad om att vi är ett av lagen övriga allra minst vill möta. Men det är ju bara min åsikt förstås!!gaspo skrev:Nån härinne som på allvar tror vi klarar av nått av topp tio lägen i en serie av 7matcher. Fan vi kan inte spela mer än en period. Vi kommer undan med nöd o näppe ikväll. Detta mot ett grymt svagt HV.

Ett trevligt slutspel tar jag hur som helst mer än gärna

- MarcusDaze
Ni behöver inte oroa er för någon sviktande form här nu på slutet. Poängen kommer trilla in. Jag är nämligen på solsemester och kommer att missa resterande matcher i grundserien exkl FBK. Spelar allt som oftast bra när jag inte kan se matcherna. 

- Lee Harvey Oswald
Jösses vad vi inte visar uppåtgående form inför slutspelet, vi harvar vidare helt utan synkronisering och helt utan udd.
Sedan 1:a Feb är vi sämst i SHL på att göra mål
Känns som att topp 6 kvittar.
Växjö, Frölunda eller FBK, Fuleå, ungefär 2% chans att vi kan utmana i bäst av 7.
Nääh DIF, varför ändra nåt nu?
Fortsätt att bjud bort initiativet i början av alla matcher, då blir det ett härligt ovisst PlayIn.
Det är troligen det enda vi har chans att vinna denna säsong
Sedan 1:a Feb är vi sämst i SHL på att göra mål
Känns som att topp 6 kvittar.
Växjö, Frölunda eller FBK, Fuleå, ungefär 2% chans att vi kan utmana i bäst av 7.
Nääh DIF, varför ändra nåt nu?
Fortsätt att bjud bort initiativet i början av alla matcher, då blir det ett härligt ovisst PlayIn.
Det är troligen det enda vi har chans att vinna denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi kommer aldrig komma någonstans i ett slutspel med den ledning vi har. Satan vad de saknar fingertoppskänsla, och då ska vi inte ens börja prata om Musses travesti till PP. Hur han inte fick sparken för 3 år sen stavas ren nepotism.
Har ni sett Malmös spelschema sista omgångarna?
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Inte omöjligt med 12 men iallafall 9 säkra. Vi? Är glada för 3 mot Mora kanske? Klarar vi Rögle borta? Nej, inte just nu. Sen 6 omöjliga poäng mot Frölunda och Färjestad. Vi är solklara underdogs.
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Inte omöjligt med 12 men iallafall 9 säkra. Vi? Är glada för 3 mot Mora kanske? Klarar vi Rögle borta? Nej, inte just nu. Sen 6 omöjliga poäng mot Frölunda och Färjestad. Vi är solklara underdogs.
-
Edit. Dubbel
Senast redigerad av South_Exil den 2019-03-06 11:59:00, redigerad totalt 1 gånger.
-
Noterade detta.Manijock skrev:Har ni sett Malmös spelschema sista omgångarna?
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Plumpar kommer alltid.
Skulle säga.
Malmö 9 säkra, tar troligen 9.
Skellefteå 6 säkra, tar troligen 8. Rögle borta/Örebro hemma är inte råsäkra. SAIK imponerade på intet sätt igår.
Vi bör kunna ta 5.
En trea. En till två kryss plus/minus straffar.
5 poäng är rimligt.
Det ger
5) Malmö 85 p
6) DIF 83 p
7) SAIK 82 p
Mitt tips...
Går inte att tippa detta år, men cred till dig som försökerSouth_Exil skrev:Noterade detta.Manijock skrev:Har ni sett Malmös spelschema sista omgångarna?
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Plumpar kommer alltid.
Skulle säga.
Malmö 9 säkra, tar troligen 9.
Skellefteå 6 säkra, tar troligen 8. Rögle borta/Örebro hemma är inte råsäkra. SAIK imponerade på intet sätt igår.
Vi bör kunna ta 5.
En trea. En till två kryss plus/minus straffar.
5 poäng är rimligt.
Det ger
5) Malmö 85 p
6) DIF 83 p
7) SAIK 82 p
Mitt tips...
Viss skillnad på intensitet mellan Växjö-Färjen... & Bernhardt spelar PP. Hos oss var har inte ens 7e...
1 mål och 0 ass på 21,42 totalt spelade minuter i spelformen. Inga direkt farliga siffror. Det tar 24:20 för varje plusmål i PP för honom.Dusinator skrev:Viss skillnad på intensitet mellan Växjö-Färjen... & Bernhardt spelar PP. Hos oss var har inte ens 7e...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Men han får förtroende!Andspe skrev:1 mål och 0 ass på 21,42 totalt spelade minuter i spelformen. Inga direkt farliga siffror. Det tar 24:20 för varje plusmål i PP för honom.Dusinator skrev:Viss skillnad på intensitet mellan Växjö-Färjen... & Bernhardt spelar PP. Hos oss var har inte ens 7e...
- minalman
Kaffe kan lika gärna ges SM-guldet redan nu enligt en dräglande CMore-studio som kommenterar deras match mot vecksjö.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hockey är ganska sjukt egentligen.
HV71 vinner mot Frölunda med 6-1 och dagen efter förlorar man med samma siffror mot samma lag.
HV71 vinner mot Frölunda med 6-1 och dagen efter förlorar man med samma siffror mot samma lag.
Avskaffa tre mot tre.
Vilka jävla drömresultat idag! Växjö och Malmö torskar och Skellefteå tappar poäng.