SHL Omgång 34: Djurgårdens IF - Brynäs 12/1 2017
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 34: Djurgårdens IF - Brynäs 12/1 2017
M.Davidsson, den andra har jag inget problem med, men den yngsta gör grova misstag match efter match, men det låts tydligen passera här inne för att han är ung eller har ''framtiden framför sig''...
Sen är ett tips att göra era bedömningar på spelare sett till förväntningar.
Lägg energi på: Tambellini, Ridderwall, Ljungh och några till, levererar dessa som dom skall så ser tabellläget annorlunda ut.
Ahlén har förövrigt gjort mer poäng än Vejdemo, stjärnskottet, som lirar med bröderna, också ytterst märkligt för en så oteknisk grovjobbare i en fjärdeline. Tycker ni inte?
Lägg energi på: Tambellini, Ridderwall, Ljungh och några till, levererar dessa som dom skall så ser tabellläget annorlunda ut.
Ahlén har förövrigt gjort mer poäng än Vejdemo, stjärnskottet, som lirar med bröderna, också ytterst märkligt för en så oteknisk grovjobbare i en fjärdeline. Tycker ni inte?
Spela fult
Jag tycker det är obehagligt med konsensus med det var klockrent Tobbe!diftobbe89 skrev:M.Davidsson, den andra har jag inget problem med, men den yngsta gör grova misstag match efter match, men det låts tydligen passera här inne för att han är ung eller har ''framtiden framför sig''...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Håller helt med om M.Davidsson. Missar markering och slöåker i backcheck. Har kostat en del mål på sistone då hans gubbe kommit ren. Är för offensivt orienterad. Låt honom lira j20 nu när Possler är tillbaka. Viktigt för honom att få speltid och komma tillbaka nästa år istället. Kommer bli bänkad ändå om han fortsätter som nu. Ledningenhar väl också ögon? Förutom när det gäller Tambellini.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hela min tes utgick från att de är stora förebilder mellan matcherna vilket Robban belönar med speltid för att tjäna som exempel för de som behöver uppfostras till nya kulturbärare. Att det inte går lika bra på matcherna som vi EA NHL17-coacher önskar är ett pris som Robban är villig att betala.Örnen skrev:Och oavsett om dom var inne på varenda baklängesmål vi släppte in så skulle dom alltid försvaras. För hur dom KÄMPAR.minalman skrev:Även om vi vann SM-guld skulle Ahlén och Hank ha ifrågasatts...
Jag har aldrig sett någon träning eller något gym-pass, men jag antar att de två jobbar riktigt stenhårt där och då. Och därför belönas med speltid tack vare sitt slit.
I säsongskortsbaren före gårdagens match så sa Robban Nordmark att det finns allt för många unga spelare som har mycket gratis tack vare sina medfödda talanger, men de måste lära sig att träna hårt och målmedvetet om de verkligen ska bli superstjärnor. Djurgården är kanske en talangfabrik till NHL tack vare spelare som Hank och Ahlén som sliter och tränar hårt och är goda föredömen mellan matcherna. Vad vet jag.
Jag tror Robban (Ohlsson alltså) vet vad han gör när han ger Ahlén och Hank speltid. Det är ett långsiktigt tänk för att skapa rätt kultur i truppen.
Jag förstår inte varför man kan bedöma och utvärdera andra spelare men brunkare är tydligen ALDRIG dåliga så länge dom gör sin grej.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
SHL Omgång 34: Djurgårdens IF - Brynäs 12/1 2017
Väl rutet. Jag är helt med dig i allt ovan plus Urbom (hjärta).diftobbe89 skrev:M.Davidsson, den andra har jag inget problem med, men den yngsta gör grova misstag match efter match, men det låts tydligen passera här inne för att han är ung eller har ''framtiden framför sig''...
En tydlig brunkarattityd ligger i vårt DNA så att börja tjorva om trender med producerande fjärdekedjor är för mig helt främmande.
Hockey är för mig lika mycket jordfräsande längs sargerna för en fjärdekedja som elegans av en PP-uppställning. Med det sagt tycker jag att en bra attityd och gymresultat (Hank) inte på något sätt uppväger otillräcklig sportsliga resultat. - Men precis som du konstaterar så är det knappast Hank som är den här säsongens stora problem.
Kom igen mod-slapptaskar, det är 3.5h till nedsläpp och vi har inte kunnat gnälla av oss i nån ny matchtråd ännu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag ser ingen Högström vare sig i laguppställningen eller som saknad?
Tellan, Brodin o Linus sjuka... oj vad vi inte kommer vinna idag! 
Högström är nog bara en miss, han tar nog platsen vid Emil istället för Bernhardt... skulle jag tro?
EDIT: Ja där dök rättningen upp på siten.. Högström är också sjuk... kul idag, kan sluta hur mycket som helst... allt under 5-1 smisk är bra!

Högström är nog bara en miss, han tar nog platsen vid Emil istället för Bernhardt... skulle jag tro?
EDIT: Ja där dök rättningen upp på siten.. Högström är också sjuk... kul idag, kan sluta hur mycket som helst... allt under 5-1 smisk är bra!
Senast redigerad av captcash den 2017-01-14 15:11:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tellan, Högström, Ikonen, Linus J och Brodin borta. Hur fan ska vi kunnna ta poäng idag?
Poäng idag är en bragd med dom som vi har borta...
-
Riktigt svår bortamatch, när många viktiga spelare är borta. Men Peppe och Matt var väldigt bra förra matchen. Så det finns hopp.
Djurgårdshjärta.mb81 skrev:Tellan, Högström, Ikonen, Linus J och Brodin borta. Hur fan ska vi kunnna ta poäng idag?
Poäng idag och jag är nöjd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Känns inte bra att sjukdomen sprids i laget. Januari är avgörande för säsongen. Idag 0poäng mellan vi göra en bragdmatch där allt kuggar i kan vi få med en poäng idag. Troligast är dock att matchen är avgjord efter första.
Nån som vet om det är magsjuka eller feber och halsont? Magsjukan går ju över på några dagar. Om det (som jag antar)är feberinflensan så kan vi tappa folk i ett par veckor plus att det kan bli fler som insjuknar.
Ont i magen får man ju.
Nån som vet om det är magsjuka eller feber och halsont? Magsjukan går ju över på några dagar. Om det (som jag antar)är feberinflensan så kan vi tappa folk i ett par veckor plus att det kan bli fler som insjuknar.
Ont i magen får man ju.
Ett revanschsuget Brynäs och ännu mer sjukdomar? Nej det här känns inte alls bra
Håller förövrigt med att Ahlen presterat över vad man kan förvänta sig av honom. Felet tycker jag ligger i att man valde att förlänga med dom båda, trots att jag tycker om dom riktiga järnkaminer som dom är.
Håller förövrigt med att Ahlen presterat över vad man kan förvänta sig av honom. Felet tycker jag ligger i att man valde att förlänga med dom båda, trots att jag tycker om dom riktiga järnkaminer som dom är.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bragd om vi tar poäng idag.
Avskaffa tre mot tre.