SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mutation
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mutation »

sPTNC skrev:Verkligheten börjar komma ifatt khk. Deras destruktiva och defensiva spelsett är sönderläst och börjar bli lättare att ta sig igenom då farten ökar och lagen blir mer ihopspelade.
Jag tror khk likt ett juniorlag spelar utefter formen. Har de medflyt så går det jävligt bra och de orkar kriga för varje puck samt att det mesta går in. I motgång är går det riktigt tungt och de får slita för varje situation för att vinna puck.
Nu är khk ett spöke för oss så vi gör väl som vanligt och vänder trenden för dem.

Men av det lilla jag såg igår av dem så imponerades jag inte. Hv hade bra koll på dem när jag började titta efter halva andra perioden.
Hoppas du har helt rätt. Men sen att HV har koll på dem är ju inte betryggande för vår skull. :) HV är ett topplag medan vi... Inte är det...
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Kommande back-to-back mot Karlskrona är nog de två viktigaste matcherna för den här säsongen. Betydelsen är enorm, även om det är tidigt på säsongen. För att komma top 10 så måste Karlskrona vara bakom oss efter efter att 52 matcher är spelade, det finns inget annat. Att vi ska ha lag som Skellefteå och Linköping bakom oss är inte realistiskt.
Att vi kommer ta igen poäng på Karlskrona under resterande 32 omgångar, det kan jag nästan sätta mitt liv på. Men att ta in 24 poäng får ses som högst osannolikt, medan 12 som högst troligt.

5-6 poäng behövs troligtvis i dubbelmötet för att skaffa ett avstånd uppåt som är rimligt att eliminera. Blir det två förluster återstår det enbart att undvika ett kvalspel, i övrigt kommer säsongen att vara helt körd såvida inte ett mirakel av sällan skådad nivå sker. Det i sin tur bäddar för usla publiksiffror, vilket hade gjort det än mer tråkigt. Det är bara att hålla tummarna för att laget inser allvaret och tar tillvara på Karlskronas usla form.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Konstigt att vi inte spelar back-to-back i helgen. Imorgon och söndag är våra speldagar.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag tror inte på Djurgårds vinst, inte om vi spelar som tidigare. Tror vi kommer ha kommandot hela första perioden vinna skotten med 14-4, men inte göra något mål och bli desperata i andra, ge dom ett friläge där dom gör mål och efter det faller allt. Karlskrona spelar för defensivt för att vi ska klara det här mentalt med vår usla effektivitet. Men jag har mer än gärna fel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

mutation skrev:
sPTNC skrev:Verkligheten börjar komma ifatt khk. Deras destruktiva och defensiva spelsett är sönderläst och börjar bli lättare att ta sig igenom då farten ökar och lagen blir mer ihopspelade.
Jag tror khk likt ett juniorlag spelar utefter formen. Har de medflyt så går det jävligt bra och de orkar kriga för varje puck samt att det mesta går in. I motgång är går det riktigt tungt och de får slita för varje situation för att vinna puck.
Nu är khk ett spöke för oss så vi gör väl som vanligt och vänder trenden för dem.

Men av det lilla jag såg igår av dem så imponerades jag inte. Hv hade bra koll på dem när jag började titta efter halva andra perioden.
Hoppas du har helt rätt. Men sen att HV har koll på dem är ju inte betryggande för vår skull. :) HV är ett topplag medan vi... Inte är det...
Fast de spelade verkligen inte som ett topplag i de två första perioderna och ändå så hade Karlskrona nästan ingenting. Honken var grym dock vilket inte är så bra för oss. Han tar allt ut med isen vågar jag påstå. Skjut högt (som alltid)tack!

Tänker man positivt så är jag glad att vi har det spelschema vi har de närmsta matcherna. Finns en chans att ta många poäng om det går som det ska.
EspenK

Inlägg av EspenK »

ciirree skrev:Konstigt att vi inte spelar back-to-back i helgen. Imorgon och söndag är våra speldagar.
Positivt för oss. Då kan Tellan spela båda.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kasta om kedjorna. Särskilt de två första.

Ridderwall Anderson Brodin
Kommentar: Ridderwall kan sätta upp de andra två. Om Ljungh är så iskall som han varit senast och Tambellini är torrare än Sahara så är det ett sätt att få chans till en bra kedja.

Ikonen Ljungh Lundh
Kommentar: Kan vi hitta nån kemi här?

Davidsson L.Johansson Davidsson
Kommentar: Gillar verkligen tanken på dessa spelare ihop. Starka på pucken. Rörliga!

Hank Vejdemo Ahlén
Kommentar: Ja ja låt dem hållas. +/-0

Reserv: Tambellini
Användarvisningsbild
Davidsson

SHL 2016-17

Inlägg av Davidsson »

Mögle förlorar hemma mot fisk. Imorgon har vi chansen att gå om.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Davidsson skrev:Mögle förlorar hemma mot fisk. Imorgon har vi chansen att gå om.
Känns plötsligt som riktiga ödesmatcher i helgen. ALLA TILL HOVET PÅ SÖNDAG!!!

Tänk vad 6p skulle göra i nuläget. Vore starten på något stort tror jag. Yes we can! (Som Obama sa)
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Make DIF great again! 3p imorgon är det första steget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
nevyn

Inlägg av nevyn »

Var hittar man enskild spelares statistik per match? Jag vill se om Koussa fick mer speltid än det där otursbytet.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

nevyn skrev:Var hittar man enskild spelares statistik per match? Jag vill se om Koussa fick mer speltid än det där otursbytet.
https://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FvJ1 ... stics/6297

Välj -> Djurgården och scrolla ner för att se TOI. Kossan = 15 sek.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

P.Holm lirar "första backpar" med Calle Rosén i Växjö. Känns som vi slösade bort en potentiellt grym stomspelare.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Davidsson skrev:P.Holm lirar "första backpar" med Calle Rosén i Växjö. Känns som vi slösade bort en potentiellt grym stomspelare.
Ja verkligen ett misstag vår kära förening gjorde där.

Hatar den här jävla "roll-ishockeyn" och att man slaskar bort talang och stomme. Är väl rätt uppenbart att Holm ville ha en mer offensiv/2-vägs back-roll och säkert ville lira PP men vi sa något liknande: "-Nej nej du är vår defensiva back som skall spela safe och matchas med en annan offensiv".
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Henke_F skrev:
Davidsson skrev:P.Holm lirar "första backpar" med Calle Rosén i Växjö. Känns som vi slösade bort en potentiellt grym stomspelare.
Ja verkligen ett misstag vår kära förening gjorde där.

Hatar den här jävla "roll-ishockeyn" och att man slaskar bort talang och stomme. Är väl rätt uppenbart att Holm ville ha en mer offensiv/2-vägs back-roll och säkert ville lira PP men vi sa något liknande: "-Nej nej du är vår defensiva back som skall spela safe och matchas med en annan offensiv".
Sluta nu, Holm är ingen större talang, kul om det går bra för honom dock.

Skulle möjligtvis byta ut Holm mot AOM och Falken, Varakas, Urbom, Hultström och E.Johansson går före alla dagar i veckan i dagens backuppsättning.
Spela fult
Skriv svar