SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Benjamin L. Willard

SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Thoresen klarar sig från vidare straff

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:Grattis Brynäs. De spelar hockey. Domarna kan dra åt helvete men Brynäs är sjuttiofem resor bättre och vinner välförtjänt.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Du har nog oxå fått för mycket av det goda på planet, tyckte att du verkade kunna lite hockey men med den komentaren så sjönk du i mina ögon.
Jo nog var det mycket av det goda men Brynäs spelar slutspelshockey medan vi lirar seriehockey. De utnyttjar en mängd fula lägen och tänjer på reglerna (vilket tyvärr är en del av slutspelshockeyn). Tacklingen på Sallinen var typisk men vi svarar inte på rätt sätt. Thoresen tappar humöret och ger igen på ett övertydligt sätt istället för att köra en osynlig spearing som hämnd osv. Det var det jag menade med grattis Brynäs. De behärskar det fula spelet medan vi inte gör det. Domarnivån är vad den är och då handlar de om att vara hänsynslös i att utnyttja det om man vill ta poäng.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

136_Djurgårdare skrev:
Malto skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Kall-El skrev:kan man åka på en tripping om man tar puck först?
REGEL 167 – TRIPPING – TRIPPING
DEFINITION: En spelare som fäller en motståndare till isen genom att använda sin klubba, fot eller
ben.
I. Tripping bestraffas med minst mindre straffet.
II. Om en spelare jagar en motståndare som har pucken i besittning, och kastar sig och slår undan
pucken med sin klubba, för att därefter fälla motståndaren som ett fullföljande av rörelsen, ska
han inte ådömas utvisning för tripping.

III. Om spelaren beskriven i regel 167-II missar pucken och istället bara fäller motståndaren eller om
han fäller motståndaren innan han når pucken, ska han utvisas för tripping.
IV. En spelare som skadar eller som våldsamt angriper en motståndare med en tripping ska ådömas
antingen större straffet + game misconduct penalty, eller match penalty.
Tripping (Regel 167)
Svenska Ishockeyförbundets Officiella Regelbok
http://www.swehockey.se
Alltså inte utvisning eftersom han träffar pucken.
Nej, om det inte enbart gäller när en spelare "kastar sig och slår undan pucken". Vilket såklart hade varit korkat men knappast förvånande om det hade varit så.
Ja, inte hade pajasen som skriver reglerna fått tjänst på Justitiedepartementet direkt, men nog bör regeln tolkas på det sättet att om man slår undan pucken först, även om man inte slänger sig utan sträcker sig, så ska man inte ut.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:Grattis Brynäs. De spelar hockey. Domarna kan dra åt helvete men Brynäs är sjuttiofem resor bättre och vinner välförtjänt.

Du har nog oxå fått för mycket av det goda på planet, tyckte att du verkade kunna lite hockey men med den komentaren så sjönk du i mina ögon.
Jo nog var det mycket av det goda men Brynäs spelar slutspelshockey medan vi lirar seriehockey. De utnyttjar en mängd fula lägen och tänjer på reglerna (vilket tyvärr är en del av slutspelshockeyn). Tacklingen på Sallinen var typisk men vi svarar inte på rätt sätt. Thoresen tappar humöret och ger igen på ett övertydligt sätt istället för att köra en osynlig spearing som hämnd osv. Det var det jag menade med grattis Brynäs. De behärskar det fula spelet medan vi inte gör det. Domarnivån är vad den är och då handlar de om att vara hänsynslös i att utnyttja det om man vill ta poäng.
Konstigt att du har allt klart för dig när du frågade tidigare i tråden om hur det såg ut för du var på planet och inte kunde se matchen. Kan berätta att för dig som missat lite att vårat spel vs brynäs spel över 60 min så borde vi vunnit, vi hade fler och bättre chanser än brynäs så spelmässigt var vi inte dåliga.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Domarna, Mantas & Thoresen var anledningen till förlusten idag.

Alla till Hovet på Måndag!
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Konstigt att du har allt klart för dig när du frågade tidigare i tråden om hur det såg ut för du var på planet och inte kunde se matchen. Kan berätta att för dig som missat lite att vårat spel vs brynäs spel över 60 min så borde vi vunnit, vi hade fler och bättre chanser än brynäs så spelmässigt var vi inte dåliga.
Jag har bara sett brottstycken och sammanfattningen på SHL.se när jag satt i taxin men den bild man får är ju inte att vi dominerade direkt. Problemet med slutspelshockey är att det ÄR fult och det ÄR djävulskap och mental kamp och reprisen på Thoresens ingrepp och tacklingen på Sallinen ger vid hand att vi inte är med i grisjobbet som pågår utanför övrigt spel.

I en perfekt värld så hade vi haft domare som givit matchstraff för fula tricks men sanningen är att om man är naiv så förlorar man och det tycks som om det var precis vad som hände ikväll.

Min insyn i matchen är dock minst sagt bristfällig så någon får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har nu sett repris på de flesta tveksamheter och säger kan köpa att Thoresen får fem minuter för sin grej. Dock borde en bra domare sett det dubbla tjuvnypet han får precis innan och därmed vara mildare i sin bedömning.

Att inte ge 5 + match för attackerna på Holm och Sallinen är obegripligt dock. Det är smällar upp mot huvudet och då är det inget att snacka om. Att dessutom missa två av dessa och plocka för en "skitgrej" i jämförelse som Thorsen gör är skamligt.

Att sedan välja att blunda för yxhugget mot Englund och sedan visa ut honom för protest säger allt om insatsen från zebrorna. Lägg där till att en av domarna står en meter från situationen. Lägg dessutom till att domarna tillät en jävla massa annat gnäll innan det.

Avslutningsvis har vi då smällen mot Falk. Vet inte om det är en klubba eller armbåge som flyger upp i ansiktet, men det spelar väl mindre roll. Antingen skall det vara 2+2 eller så skall även det bedömas som checking to the head.

Allt detta missar alltså zebrorna.
Staten

Inlägg av Staten »

Vi äger de sista två perioderna. Skulle bli mycket förvånad om vi inte tar sista matchen med Thoresen tillbaka.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Detta var den vidrigaste domarinsatsen jag sett på denna nivå.
Inte säkert vi hade vunnit i vilket fall men vi fick inte en på långa vägar ärlig chans.

Några övriga synpunkter.
- rätt beslut inför matchen att ställa Mantas i mål, tror Tellan behövde vilan efter senaste drabbningen. Synd att Mantas släpper första.
- tycker vi tar över ju längre matchen går, positivt inför vad som komma skall
- jag vill se en jävla slutspelsglöd hos alla spelare på måndag. Ett par spelare borde ha svårt att se sig i spegeln ikväll.
- jag vill se ett fullsatt kokande hovet med en brutalt sjungande klack.

Nu avgörs säsongens öde. Alla ska ge allt. Hovet ska dundra. Spelarna ska KÄKA PUCK.

Brunäs ska darra och förlora. Bulan ska grina av frustration över att se sitt lag bli skickade på sommarlov. Nu knyter vi nävarna och står upp för skölden.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2016-03-12 20:02:26, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Detta var den vidrigaste domarinsatsen jag sett på denna nivå.
Inte säkert vi hade vunnit i vilket fall men vi fick inte en på långa vägar ärlig chans.

Några övriga synpunkter.
- rätt beslut inför matchen att ställa Mantas i mål, tror Tellan behövde vilan efter senaste drabbningen. Synd att Mantas släpper första.
- jag vill se en jävla slurspelsglöd hos alla spelare på måndag. Ett par spelare borde ha svårt att se sig i spegeln ikväll.

Nu avgörs säsongens öde. Alla ska ge allt. Hovet ska dundra. Spelarna ska KÄKA PUCK.

Brynäs ska darra och förlora. Bulan ska grina av frustration över att se sitt lag bli skickade på sommarlov. Nu knyter vi nävarna och står upp för skölden.
AMEN!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Detta var den vidrigaste domarinsatsen jag sett på denna nivå.

Några övriga synpunkter.
- jag vill se en jävla slutspelsglöd hos alla spelare på måndag. Ett par spelare borde ha svårt att se sig i spegeln ikväll.

Brunäs ska darra och förlora. Bulan ska grina av frustration över att se sitt lag bli skickade på sommarlov. Nu knyter vi nävarna och står upp för skölden.
Hoppas att situationsrummet gör sitt jobb och anmäler blomqvist (tackling på Holm) och Alcén (Sallinen). Önskar att DIF kunde vägra spela om dagens domare dömer nästa match. Kan vara värt att lämna walkover för att göra ett statement att den här säsongens förfördelning av domarna inte är acceptabel. Tycker vi alltid får fler utvisningar och få utvisningar med oss. Var konsekventa om ni ska tillåta mer domarjävlar :x
BigJ

Inlägg av BigJ »

Caveman skrev:Domarna, Mantas & Thoresen var anledningen till förlusten idag.

Alla till Hovet på Måndag!
Korrekt.

Kan absolut köpa att domarna släpper vissa tveksamma situationer, i varje fall om dem gör det åt bägge håll, i ett slutspel men nu blev det faktiskt parodi både på att ge och ta. Trist.

Mantas - tyvärr klev han inte fram och visade att han vill ha förstaspaden, tvärtom.

Thoresen, klart som f-n att han blir förbannad efter solklar high sticking men med den rutinen han har borde han veta vad konsekvensen kan bli när man "hämnas".
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev: Alla till Hovet på Måndag!
Kan vara Säckens sista match.

mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev:

Några övriga synpunkter.

Hoppas att situationsrummet gör sitt jobb och anmäler blomqvist (tackling på Holm) och Alcén (Sallinen). Önskar att DIF kunde vägra spela om dagens domare dömer nästa match. Kan vara värt att lämna walkover för att göra ett statement att den här säsongens förfördelning av domarna inte är acceptabel. Tycker vi alltid får fler utvisningar och få utvisningar med oss. Var konsekventa om ni ska tillåta mer domarjävlar :x
Fast då skulle Thoresen också bli anmäld. Låt det avgöras på isen och inte i nån jävla disciplinnämd.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

mb81 skrev:
Örebroarn skrev:

Några övriga synpunkter.

Fast då skulle Thoresen också bli anmäld. Låt det avgöras på isen och inte i nån jävla disciplinnämd.
Menar du på allvar att Thoresens lösa vänsterpuff där fd Bik-bok spelaren filmar nåt otroligt är jämförbart med de andra huvudtacklingarna? Westerholm kunde spela vidare. Töntigt att han låg kvar, borde blivit utvisad för diving.
Skriv svar