Varför stängde inte DIF matchen i första perioden? Hade ju lätt stått 3-0 till oss, men icke! KHK fick sina tre historiska poäng. Det jag tycker ser otroligt oroväckande ut är att Thoresen verkar vara ett skal av sitt forna jag och blir slutkörd för minsta lilla, vad har hänt där? Sen Tellan, hjärtat säger att det är klart att han ska vara vår första keeper, men efter dagens match så är han inte mentalt där, så snälla DIF satsa på Armalis fullt ut!
Har nu sett matchen i efterhand. Tycker att Alvarez är våran bästa spelare så här långt detta året tillsammans med Ljungh och Sallinen hack i häl. Håller med om att det vore skönt ifall Alvarez får sätta en balja snart, det är han mer än värd.
Sedan sågas Tellan rejält utav vissa, kanske att han skulle ha kunnat rädda sista pucken. Första målet däremot så är det ju inte hans fel att han inte hinner tillbaka in i målet när returen går ut mot hörnet, han blir på-åkt utav våran egna back och hejdas, annars hade han troligtvis hunnit tillbaka och haft chansen att rädda. Andra målet är ju ett direktskott där knappast någon utav SHL's målvakter hade hunnit reagera. Men som sagt, sista målet borde Tellan gjort det lite bättre, men samtidigt ska Norell aldrig släppa fram det läget. Hyggligt att lasta Tellan för det målet.
Nej, den här matchen förlorade vi i första perioden då vi inte gjorde fler mål. I övrigt så var ju spelet för det mesta riktigt bra. Förlusten utav Ljungh i matchen blev extra tung då det blev omstuvningar i kedjorna som inte gjorde laget bättre. Nya tag i nästa match, och måtte Fällström bli spelklar snart. Det behövs.
Förbannat många pessimister här. Vem är det som säger att det ska vara så lätt att åka ner till Karlskrona och spela hem 3 enkla poäng? Vi skapar ju målchanser som borde resulterat i mål men tyvärr blev det stolpe ut istället för stolpe in idag. Värre vore väl ifall vi inte skapar chanserna? Herregud!!!!! Se bara vart super hajpade Minecraft Luleå ligger efter 4 omgångar? Där kan vi snacka turbulens om inte poängen börjar trilla in snart...
Jag tycker att vi ser bättre ut än vad jag tänkt mig, bra fart, bra press spel, snabba spelvändningar. Bara ha lite tålamod så studsar puckarna in, men efter 4 shl matcher kan man inte döma laget, i sånt fall spelar både Växjö och Luleå kvalseriematcher till våren mot Västerås och Björklöven.
Som flera sagt, separera resultat från prestation. Små marginaler i dag. De som inte skriver ut hur pissigt jävla illa det är att torska mot KHK och att helgen är förstörd, det betyder inte, att de inte också tycker det.
Min helg är också förstörd. Är helt sänkt. Men att börja tracka på spelare, idéer och diverse redan nu är lönlöst. Vissa lag lyckas inledningsvis, andra misslyckas. Hypade lag ligger i botten, nykomlingar tar oväntade poäng. Vi kanske torskar nästa bortamatch mot Rögle också, men det betyder inte att de eller KHK i längden har mer än DIF av vad som krävs för att göra en bra SHL-säsong. Med lite effektivitet hade vi vunnit matchen i dag med råge, och det vet KHK om.
Varför stängde inte DIF matchen i första perioden? Hade ju lätt stått 3-0 till oss, men icke! KHK fick sina tre historiska poäng. Det jag tycker ser otroligt oroväckande ut är att Thoresen verkar vara ett skal av sitt forna jag och blir slutkörd för minsta lilla, vad har hänt där? Sen Tellan, hjärtat säger att det är klart att han ska vara vår första keeper, men efter dagens match så är han inte mentalt där, så snälla DIF satsa på Armalis fullt ut!
Armalis utflykter med klubban ger mig kalla kårar (stundtals undrar jag om även han är en omskolad forward), annars har han sett okej ut. Är dock allergisk mot att avskriva alla 30+ som slut vid första antydan till dipp, formsvackor hör till. Gäller inte bara Tellan, utan också Thoresen.
Tja.....roligare med offensiv förlust....än tråkdefensiv vinst
...eller hur det nu var.
Bristen på offensiv defensiv kunskap lyser fortfarande igenom. Full fart framåt.....hoppas som fan denna pass går fram .....framåt.....lyser igenom än en gång.
Jaja... Ser ju jävligt bra ut de gånger vi lyckas.
BBB : Sallinen
BB: Alvarez
B: Högström
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tja.....roligare med offensiv förlust....än tråkdefensiv vinst
...eller hur det nu var.
Bristen på offensiv defensiv kunskap lyser fortfarande igenom. Full fart framåt.....hoppas som fan denna pass går fram .....framåt.....lyser igenom än en gång.
Näää.. men spelarövertag istället för tvärtom leder förhoppningsvis till fler vinster över en 50+ matcher lång säsong.
Skönt igår att vi iaf verkade gå för vinst vid 2-2. Cirka 10 min in i tredje så såg man att KHK nöjde sig med poäng och började försvara. Men vi ville mer. Det var skönt att se. Surt att deras 3-2 mål sedan kommer på individuella misstag.
Förra säsongen så hade det knappast sett ut sådär vid den ställningen.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tja.....roligare med offensiv förlust....än tråkdefensiv vinst
...eller hur det nu var.
Bra sammanfattat, många här som hyllar den nya offensiven och visst ser det bra ut stundtals men känslan är att vi är rejält sårbara bakåt, det blir stor press på våra unga backar samt målisarna, balansen känns inte riktigt bra men det kanske löser sig....
Med lite distans till matchen igår så känner jag mig ändå inte orolig (naiv?), trots att det blev förlust på ett snopet sätt. Vi har så mycket potential, men än så länge kommer den inte riiiiktigt till sin rätt.
Förstår frustrationen, men tycker verkligen inte det känns som domedagen som många här målar upp det till.
mutation skrev:Med lite distans till matchen igår så känner jag mig ändå inte orolig (naiv?), trots att det blev förlust på ett snopet sätt. Vi har så mycket potential, men än så länge kommer den inte riiiiktigt till sin rätt.
Förstår frustrationen, men tycker verkligen inte det känns som domedagen som många här målar upp det till.
Det handlar inte om domedagen. Det är mycket större än så. Det handlar om meningen med livet.
Fotbollen har tagit vintervila, samtidigt som gnagarna upplever livets höjdpunkt. Hockeyn levererar sk-t och man får bara höra att det nog blir bättre sen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mutation skrev:Med lite distans till matchen igår så känner jag mig ändå inte orolig (naiv?), trots att det blev förlust på ett snopet sätt. Vi har så mycket potential, men än så länge kommer den inte riiiiktigt till sin rätt.
Det handlar inte om domedagen. Det är mycket större än så. Det handlar om meningen med livet.
Fotbollen har tagit vintervila, samtidigt som gnagarna upplever livets höjdpunkt. Hockeyn levererar sk-t och man får bara höra att det nog blir bättre sen.
Fast de levererar ju dock inte skit. Det var en "stolpe ut-match" (skjuter utanför om man så vill). Om det faktiskt hade sett katastrofalt ut över hela banan så hade det varit betydligt större anledning till oro.
Det är främst för min egen del jag tänker på det sättet också. Tar så himla mycket energi att tänka kvalspel efter omgång fyra...
Är det inte dags att sluta satsa på alla dessa trötta "återvändare"? Inte första gången vi ser lirare som Tellan och Thoresen som bara vill varva ner och casha in en sista säsong innan pension. De hyllas som frälsare i två, tre matcher innan de blir skadade för resten av året.
Om inte borde vi skriva in en "pengarna tillbaka-garanti" i kontraktet som infrias när de inte levererar.
Vjatjeslav Fetisov skrev:Är det inte dags att sluta satsa på alla dessa trötta "återvändare"? Inte första gången vi ser lirare som Tellan och Thoresen som bara vill varva ner och casha in en sista säsong innan pension. De hyllas som frälsare i två, tre matcher innan de blir skadade för resten av året.
Om inte borde vi skriva in en "pengarna tillbaka-garanti" i kontraktet som infrias när de inte levererar.
För ett par kassa matcher tidigt på säsongen innebär att Tellqvist är slut? Han var inte helt pjåkig mot Skellefteå för den delen, dippar drabbar alla och innebär inte per automatik att karriären är slut bara för att man är 30+.
Fine att Thoresen ser jävligt trög ut efter sin operation, men att hävda att han bara är här för att casha in är rent jävla kätteri när han gått ner till (bokstavligen talat) en tolftedel av fjolårets lön för att få avrunda karriären i den förening som hjälpte honom att slå igenom. Medan Tellqvist känns lite 50/50 om det är ryggsmärtor som spökar eller bara en formsvacka känns Thoresen 90/10 att han inom 7-8 omgångar kommer vara en av våra bärande spelare.