Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:Så dom har ändrat speltid nu för deras match i Globen? Den var ju planerad till 16:00 alltså samma tid som oss vad jag minns.
Japp. Dom har också förfest från 13.00. Tror det är i annexet.

10 000 dalmasar och 8 000 djurgårdare runt globenområdet blir kul.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ändå intressant att DIF ofta spelar bra när någon (oftast Hans) innan eller efter matchen säger att dom har kört hårt med grabbarna senaste tiden. Hoppas att man ser det mönstret och vågar köra hårt innan matcher och inte bara återhämtningstränar. Självklart behöver man vila också men så fysiskt utmattande är inte en hockeymatch. Mer mentalt i så fall men det får väl grabbarna bota med lite tv-spel eller en rejäl fylla.
Född till sportchef.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Under Sörensens (förhoppningsvis jävligt korta) frånvaro vill jag se Hank och Anderson kampera ihop igen. Det såg riktigt spännande ut stundtals, men Runken vägde lite för lätt. Får de istället Fällström som tredje länk tror jag att det är vår bästa lösning för stunden. Lundberg skötte sig bra i checkingline och kan göra Ahlén sällskap.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

En bedrövlig jäkla insats igår och vi fortsätter misslyckas mot detta mediokra Örebro. På lördag möter vi dom borta, jag hoppas vi ställer in deras och tränar PP istället. Torsken är uppenbar
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Lite ofancy stats: Är Henrik Eriksson på isen är det ofancy-statistiskt helt säkerställt att det inte blir något mål framåt men högst troligt att det kommer ett i röven alldeles strax.

Eriksson är inne på 3 baklängesmål idag varav två i PK. Här kan han så klart vara ett offer för yttre omständigheter. Sett över säsongen har han varit inne på 8 av 13 baklängesmål i PK.

I spel 5 mot 5 ser det, minus-mässigt, något bättre ut. HE är visserligen näst sämst i statistiken, efter Falk, med -6 och han har bara varit på isen vid 2 mål framåt på 21 matcher. 0+0 i poängkolumnen och 16 utvisningsminuter. Another, kapten, bites the dust.
mb81

Inlägg av mb81 »

Var väl kanske inte vår bästa match på ett tag. Men gör det helt ok. Vi är bättre i två perioder. Modo är inget skitlag och kommit igång med tränarbytet och Welchs intåg. Framförallt borta mot Modo är en svår match.
Är självklart riktigt besviken att vi inte tar 3 pinnar och kan ta rygg på Brynäs, Färjestad och Linköping om topp-6. Men varje matchtråd vi inte vinner finns det ju inga nyanser alls i. Det är typ "avgå alla" så fort vi inte tar 3 pinnar.
Vi ligger ungefär där vi tippades inför säsongen. Tom någon placering bättre. Vi har lyckats med ett nytt spelsystem där vi är spelförande i betydligt många fler matcher men utdelningen har varit knapp hittills.
Jag tycker det ser mer positivt ut än på länge. Vi kan hota alla lag med vårt spel just nu. Det här är hockey och då kommer tyvärr plumpar mot sämre lag.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker Runken och Andersson har varit riktigt usla dom senaste matcherna.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fy fan va vi är lama i avslut på mål. Hela laget är ju helt under isen. Pinsamt o se. Detta är början till den riktiga nergången. Va fan gör Sallinen,Thoresen etc? Slutspel in my as. Sen våra PP är ju skrattretande. Motståndarna trycker ner oss i sargerna. Inget klapp,klapp spel. Sedan när vi spelar boxplay så får motståndarna all tid i världen att spela ut oss.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tycker det är väldigt tyst från våra sportchefer. Vi har ju inget bra lag i år. Gör nåt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo

Inlägg av gaspo »

minalman skrev:Tycker det är väldigt tyst från våra sportchefer. Vi har ju inget bra lag i år. Gör nåt.
Hear,hear. Nått måste göras!!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lär inte hända mycket på den fronten förrän vi är påväg under kvalsträcket.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vikas skrev:Lär inte hända mycket på den fronten förrän vi är påväg under kvalsträcket.
Det är vi redan på god väg till. Jag är tyvärr bombsäker att vi kommer få kvala. Vi blir bara sämre o sämre. Det ser så jävla uppgivet o tamt ut i spelet. Sen Andersson vad fan gör han? Och Runken? In med juniorer. J20 skulle slå vårat SHL lag.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Mastomäki Uttalar sig i aftohoran. Sicket litet kräk.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Nu fick jag ont i magen när jag såg vårat spelschema fram tills nyår.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev:Nu fick jag ont i magen när jag såg vårat spelschema fram tills nyår.
Ditto. Får vi fira jul på kvalplats?
Skriv svar