SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Rix »

Ja nu ser det fan dystert ut på många håll, får hoppas att Modo och Lyxfällan lyckas med konsten att förlora mer än oss, för som det ser ut just nu vet jag inte hur vi ska hålla oss från kvalspel för egen maskin.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om vi mot all förmodan håller oss kvar i år så vill jag inte se Säcken som huvudtränare. All respekt för det han gjort, men allt har sin tid. Förstår att han behövdes det här året, men den här jävla hockeyn alltså. Endast destruktiv, svintråkig att kolla på och tar oss ingenstans. Ska vi upp i nivå måste vi börja hävda oss lite mer, inte bara spela för att undvika förlust.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-24 18:21:07, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

YNWA skrev:Hatten av för styrelsen som ordnar en splittring i supporterleden precis då laget behöver allt stöd som finns. Nötter!

Ni som sitter är belåtna av stämningen på läktaren måste skämta.
Individer som på allvar tycker att idrottsföreningar ska fråga klacken först om lov innan värvningar görs riskerar alltid att somna olyckliga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Äh hatten av för Skellefteå. De spelar precis som man önskar att vi skulle göra och som vi gjorde för snart ett år sedan.
Det enda jag är besviken på ikväll är inställningen sista 20 och att vi blir överröstade på hemmaplan. Annars var det en hel del som såg bra ut mot ett Skellefteå så är vansinnigt bra på precis alla plan. Fysiskt och skridskostarkt kollektiv med bredd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Lee Harvey Oswald skrev: Excellent tajming också att Sören till slut hittar formsvackan
Tappade räkningarna på hur många gånger han försökte med samma dribblingar hela tiden men misslyckades.

Dock tror jag att om det hade blivit 2-2 istället för 1-3 kunde det ha slutat helt annorlunda.
DIFwishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFwishes »

Synd vi inte hade kvällsmatch idag. Då hade den här skiten varit ogjord..
Praetori

Inlägg av Praetori »

Cirith Ungol skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Excellent tajming också att Sören till slut hittar formsvackan
Tappade räkningarna på hur många gånger han försökte med samma dribblingar hela tiden men misslyckades.

Dock tror jag att om det hade blivit 2-2 istället för 1-3 kunde det ha slutat helt annorlunda.
Skellefteå hade garanterat vunnit även om vi gjort 2-2 i det givna läge som istället blev 1-3.
De är stekheta i varenda läge och vann helt på egen förmåga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

DIFwishes skrev:Känner igen den här loja känslan från laget från senast MN spelade i DIF, då åkte vi ur. Ska han göra det igen?
Som vanligt har man rätt till sin åsikt och du behöver inte gilla Mackan men kom igen nu, kör inte den gamla visan. Det här laget är inte bättre än såhär, och att bara skylla på MN när ingen i laget, INGEN, är bra, då känns det bara fel.

Det här är effekten av att SHL först tar 6 mille från DIF sen att Challe bygger ett lag med spelare som ska utvecklas samma säsong.

Innan säsongen fanns också åsikter om att även om det blir kval så ska vi inte kunna förlora mot ett allsvenskt lag i bäst av 7. Men jag börjar bli osäker. Vi viker alltid ner oss när det gäller som mest.
Jag kommer aldrig våga säga: "Det här klarar vi, lugna nu".
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Nu var det ju inte det YNWA skrev. Eller? Ja eller nej räcker som svar.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Lee Harvey Oswald skrev:
YNWA skrev:Hatten av för styrelsen som ordnar en splittring i supporterleden precis då laget behöver allt stöd som finns. Nötter!

Ni som sitter är belåtna av stämningen på läktaren måste skämta.
Individer som på allvar tycker att idrottsföreningar ska fråga klacken först om lov innan värvningar görs riskerar alltid att somna olyckliga
Nu var det ju inte det YNWA skrev, eller? Räcker med ett ja eller nej som svar...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tänk att det finns "Djurgårdare" som verkar önska att vi ska tillbaka till allsvenskan. Eller tror de att en förlängning av mackanstriden ger oss extra "schuss" nu på slutet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

ciirree skrev:
DIFwishes skrev:Känner igen den här loja känslan från laget från senast MN spelade i DIF, då åkte vi ur. Ska han göra det igen?
Som vanligt har man rätt till sin åsikt och du behöver inte gilla Mackan men kom igen nu, kör inte den gamla visan. Det här laget är inte bättre än såhär, och att bara skylla på MN när ingen i laget, INGEN, är bra, då känns det bara fel.

Det här är effekten av att SHL först tar 6 mille från DIF sen att Challe bygger ett lag med spelare som ska utvecklas samma säsong.

Innan säsongen fanns också åsikter om att även om det blir kval så ska vi inte kunna förlora mot ett allsvenskt lag i bäst av 7. Men jag börjar bli osäker. Vi viker alltid ner oss när det gäller som mest.
Jag kommer aldrig våga säga: "Det här klarar vi, lugna nu".
Håller med dig, till viss del. Men det är ytterst oroande att den f-n anamma och aldrig-ge-upp glöd man såg tidigare i serien från laget, som man saknat och kännetecknat DIF genom åren har bytts ut till den där loja och slarviga inställningen som var det året vi åkte ur.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Den här överkörningen var väl ganska väntad, va? Den viktiga matchen är ju på tisdag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rudi skrev:Den här överkörningen var väl ganska väntad, va? Den viktiga matchen är ju på tisdag.
Jag trodde den var i torsdags?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rudi skrev:Den här överkörningen var väl ganska väntad, va? Den viktiga matchen är ju på tisdag.
Ja och ja. Jag tänkte inte ens gå och se det hela eftersom det var en given möjlighet att det kunde bli såhär (men det är en plikt att se även givna torskar till slutet och stötta laget sedan många många år tillbaka).
Går inte att hänga läpp över att Skellefteå är skrämmande effektiva.
Senast redigerad av Praetori den 2015-01-24 18:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar