SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Nu möter vi ju Modo och Brynäs på hemmaplan två kommande matcherna så där kommer vi så se om vi har någon chans att undvika kval i vår. Vinner vi dom så tror jag det kommer bli en bottenstrid mellan flera lag. Torskar vi känns vi och Leksand givna.
Avskaffa tre mot tre.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:Vi har kraften att lira hockey i 3x20 med rätt bra fart, även i slutet av matcher. Det talar för oss.

Att Samme hade en dålig period var inte bra, kostade oss antagligen poäng men... Det finns potential i laget. Plocka bort en pjäs och ersätt med hungrig j20-spelare så kanske offensiven tar ett kliv framåt. Om 63an fortsätter lira som han gjort är det som att köra 4-5 när han är på isen.
Jag brukar alltid hålla med dig om att det gnälls alldeles för mycket vilket jag gör nu också förstås men Trukhno var väl inte så dålig idag, han hade bl.a. många vunna tekningar men självklart kan det vara mycket bättre vilket jag tycker han visade på försäsongen. Det knepiga är ju att komma ur en dålig trend men titta på Nordlund så mycket skit han fick i början men han har ju verkligen steppat upp sig och det tror jag Trukhno kan med, det handlar om självförtroende.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Magnutz skrev:Vi har kraften att lira hockey i 3x20 med rätt bra fart, även i slutet av matcher. Det talar för oss.

Att Samme hade en dålig period var inte bra, kostade oss antagligen poäng men... Det finns potential i laget. Plocka bort en pjäs och ersätt med hungrig j20-spelare så kanske offensiven tar ett kliv framåt. Om 63an fortsätter lira som han gjort är det som att köra 4-5 när han är på isen.
Jag brukar alltid hålla med dig om att det gnälls alldeles för mycket vilket jag gör nu också förstås men Trukhno var väl inte så dålig idag, han hade bl.a. många vunna tekningar men självklart kan det vara mycket bättre vilket jag tycker han visade på försäsongen. Det knepiga är ju att komma ur en dålig trend men titta på Nordlund så mycket skit han fick i början men han har ju verkligen steppat upp sig och det tror jag Trukhno kan med, det handlar om självförtroende.
Problemet med Trukhno (enligt mig) är att han gör för långa stunder av inget. Han ska göra mål eller skapa ytor i offensiv zon men jag ser inget av det. Han åker mest omkring tills han ska byta. (lite orättvis kanske jag är för helt 100%ig koll på killen har jag inte) :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Problemet med Trunken är att han inte ens ser ut som han vill spela... ser oengagerad ut, loj liksom.. tar korkade utvisningar och ser bara allmänt "misplaced" ut. Klart man kan rycka upp sig men som han spelar just nu är det inte bara en liten uppryckning som krävs, han är miltals borta från att ens vara OK.
Dessutom är han väl tänkt som 1:a elr ev 2:a center, då funkar inte detta och vi kan inte vänta på att han ska komma upp sig... varje poäng är sjukt viktig när man slåss i botten, så tyvärr tror jag vi måste byta honom asap!
Senast redigerad av captcash den 2014-10-02 20:51:09, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Magnutz skrev:
BigJ skrev:

Problemet med Trukhno (enligt mig) är att han gör för långa stunder av inget. Han ska göra mål eller skapa ytor i offensiv zon men jag ser inget av det. Han åker mest omkring tills han ska byta. (lite orättvis kanske jag är för helt 100%ig koll på killen har jag inte) :)
Magnutz vad röker du? Kan du skicka lite om du får adress i pm?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
PeterPan

Inlägg av PeterPan »

Truchno tekade bra men bidrar inte med något bra i spelet. Dumma utvisningar är också hans grej.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
BigJ skrev:

Du har nog rätt i att han är lite osynlig men om självförtroendet är dåligt så blir det ju lätt att man undviker hetluften och väljer den enkla vägen.

Jag tycker som sagt att han under försäsongen visade mycket positiva sidor, hoppas han får det att lossna snart bara.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker att det skulle va roligt med lite 3poängare och lider när vi åker på däng. Inget snack.

Däremot vet jag att vi:

Går upp till shl från HA och tappar 6 miljoner (som HelberLoobetcMfl enhälligt bestämt) gentemot allt motstånd som får hela kakan.
Vi bygger ett nytt lag med små medel
Vi möter nytt motstånd med detta nya lag
Vi ska spela ihop gruppen och lära oss hur man tampas med detta nya motstånd
Motståndet har i många fall vulgärt mycket mer pengar att värva för
etc etc...

När allt kommer omkring gör vi ett ganska bra jobb så här långt. Med ordentliga videoanalyser kan vi kanske lista ut hur vi ska spela för att klara oss ännu lite bättre. Mot motståndet vi nu smakar på för första gången.

Sedan kan vi inte påverka vilka det är som blåser vissla i matcherna.. Dessa svartvita jokrar retar mig. Inkonsekventa nivåer och låg fingertoppskänsla verkar vara trendigt. (detta drabbar inte enbart DIF naturligtvis)

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jag tycker också att vi gjort det mycket bra, det är små marginaler som tyvärr varit emot oss i några matcher. Vissa nämnde att problemet är för få mål framåt och det håller jag helt med om.

Det stora problemet vi har och som nog är enklast att få ordning på, är power play. Vi har inte ens 10% så hade vi legat mer normalt hade vi helt klart vunnit några av de matcher vi istället förlorat.
Användarvisningsbild
sauron

Re: Sv: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Inlägg av sauron »

BigJ skrev:Jag tycker också att vi gjort det mycket bra, det är små marginaler som tyvärr varit emot oss i några matcher. Vissa nämnde att problemet är för få mål framåt och det håller jag helt med om.

Det stora problemet vi har och som nog är enklast att få ordning på, är power play. Vi har inte ens 10% så hade vi legat mer normalt hade vi helt klart vunnit några av de matcher vi istället förlorat.
+1 Dessutom måste vi börja träffa mål när vi väl skjuter...

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Kan vi inte sätta killar som är tänkta att göra mål (Alvarez och Guter idag) tillsammans med Trunken i nästa match? Kanon, tack!!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Staten

Inlägg av Staten »

Vi såg inte alls borttappade ut i den här matchen som jag hade trott på förhand, mycket beroende på att vi fick ytterligare en kedja som kunde lyfta spelet in i offensiv zon och skapa farligheter där (Saviano - Ljungh - Lauritzen). Jag tycker Laurtizen går in och gör det bra, inte minst för målet han gör. Kommer han fortsätta gå in och lyfta den kedjan kommer vi vara extremt beroende av att han är skadefri.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 2/10 2014

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Jag är så jävla less att vi ska förlora med ett mål på det här sättet. En tavla av Tellqvist ena matchen, den andra matchen tavla av Mantas och nu Samme som förstör allt igen. Vi skulle ha tagit poäng i dessa tre bortamatcher. SLUTA UPP MED MISSTAG.
Vi har ju snarare haft flyt som kommer undan med uddamålsförluster. I Frölunda borde vi torskat med 3-4 mål.
Precis
Idag gör vi dock vår bästa match för säsongen sett över 60 min. HV är snäppet vassare men inte mer än så. Vi släppte ju inte ens till 30 skott idag fan. Fall framåt.
Fast vi möter väl det lag i serien som skjuter minst skott tillsammans med oss själva.
Nåja, nu såg jag inte matchen så kan inte kommentera så värst mycket.
Skriv svar