sensei skrev:De finns små skillnader sedan Zabel, självklart. Detaljer som PP och att Ahlén-formationen tekar mer i offensiv zon och att juniorbackarna får mer speltid, enklare backspel, att säcken manar på laget tydligare osv osv. Detaljer.
Stora skillnaden lär ligga på det omedvetna/mentala planet, skulle jag tro. Om spelarna associerar Säcken med en nytändning och framgång så ser det riktigt bra ut.
Hockey är små detaljer. Zabel är en typisk "snack med liten verkstad-coach". Spottade ur sig floskler likt Leif Strömberg och försökte låta kunnig. Skillnaden är bara att han drog fel analyser, vid fel tillfälle, hela tiden. Spelade DIF en usel period, ja då var han där och var nöjd med "jobbet", "alla kommer till jobbet", "motstuds" och all annan möjlig högtravande skit. Spelade vi bra å andra sidan, då försökte han framstå som petig och gjorde helt oförklarliga ändringar osv. Nu är Säcken inne, och den stora skillnaden gentemot Zabel, vilket jag är övertygad om att spelarna känner också, så har man respekt för coachen. Säcken kan dra slutsatser som inte vilken annan lekman som helst kan dra. Det var gulligt med Tonys passion och Djurgårdshjärta, men han är inte mer än en vilseledd supporter. Ingen respekt alls för hans Hockeykunnande.
In Säcken we trust, enda jag petat på angående hans coachning är val av keeper. Men nu sitter Reideborn i båten. Nu är det bara att ro utav bara fan och hoppas korken håller. So to speak!