Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Men men, det är väl inget större fel att kliva in i PO med hyfsat självförtroende
Det som jag ser som ett uppenbart riskmoment är dock att vi "faller på målsnöret" och grämer oss över det inför PO och sen går det åt helvete. Finns iofs risker med allt, vi kan också klara KS med minsta möjliga marginal och bli nöjda (likt VIK förra året var det väl?) och sen spela som en påse nötter i KS.

Jag orkar nästan inte spekulera, det får gå som det går. Allt känns som en bonus eftersom säsongen ändå kändes körd för en månad sen!!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Men men, det är väl inget större fel att kliva in i PO med hyfsat självförtroende
Det som jag ser som ett uppenbart riskmoment är dock att vi "faller på målsnöret" och grämer oss över det inför PO och sen går det åt helvete. Finns iofs risker med allt, vi kan också klara KS med minsta möjliga marginal och bli nöjda (likt VIK förra året var det väl?) och sen spela som en påse nötter i KS.

Jag orkar nästan inte spekulera, det får gå som det går. Allt känns som en bonus eftersom säsongen ändå kändes körd för en månad sen!!
Jag vill tro att, precis som Säcken sa på presskonferensen igår, att det är 100% fokus på nästa match och inget annat. Vi har legat i kölvattnet ett tag nu och än så länge gör vi det fortfarande, så jag hoppas och tror att det är den generella inställningen i truppen också.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

Stulle skrev:
-daniel- skrev:

Jag vill tro att, precis som Säcken sa på presskonferensen igår, att det är 100% fokus på nästa match och inget annat. Vi har legat i kölvattnet ett tag nu och än så länge gör vi det fortfarande, så jag hoppas och tror att det är den generella inställningen i truppen också.

Att vi tog in Säcken har varit succe, han har bra mycket mer pondus än Zabel.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

De finns små skillnader sedan Zabel, självklart. Detaljer som PP och att Ahlén-formationen tekar mer i offensiv zon och att juniorbackarna får mer speltid, enklare backspel, att säcken manar på laget tydligare osv osv. Detaljer.

Stora skillnaden lär ligga på det omedvetna/mentala planet, skulle jag tro. Om spelarna associerar Säcken med en nytändning och framgång så ser det riktigt bra ut.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjöwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Som alltid, rent hypotetiska funderingar meeeen.

Om Säcken tagit över i december som jag och säkert några till önskade så hade det ju helt klart funnits bättre förutsättningar att nå topp 3.
Vi har 11 matcher i rad utan förlust efter full tid, logiken säger att det är snart dags igen.
För att gå ikapp BIK krävs det nästan att vi går rent de sista 5.
Känns som att vi är lite sent ute.

Men men, det är väl inget större fel att kliva in i PO med hyfsat självförtroende
Ingenting har förändrats med Säcken, vi har lite mer tur med skotten. Vi skjuter ca 20% i dagsläget och under Zabel sköt vi 9. Tycker fortfarande vi dumpar pucken för mycket men så länge resultaten går vägen orkar jag inte klaga.
Jaha hemligheten är alltså att vi har mer tur nu? För att fler puckar går in? Det har inget att göra med att vi spelar tio ggr bättre? Sämsta förklaringen ever.
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:De finns små skillnader sedan Zabel, självklart. Detaljer som PP och att Ahlén-formationen tekar mer i offensiv zon och att juniorbackarna får mer speltid, enklare backspel, att säcken manar på laget tydligare osv osv. Detaljer.

Stora skillnaden lär ligga på det omedvetna/mentala planet, skulle jag tro. Om spelarna associerar Säcken med en nytändning och framgång så ser det riktigt bra ut.
Hockey är små detaljer. Zabel är en typisk "snack med liten verkstad-coach". Spottade ur sig floskler likt Leif Strömberg och försökte låta kunnig. Skillnaden är bara att han drog fel analyser, vid fel tillfälle, hela tiden. Spelade DIF en usel period, ja då var han där och var nöjd med "jobbet", "alla kommer till jobbet", "motstuds" och all annan möjlig högtravande skit. Spelade vi bra å andra sidan, då försökte han framstå som petig och gjorde helt oförklarliga ändringar osv. Nu är Säcken inne, och den stora skillnaden gentemot Zabel, vilket jag är övertygad om att spelarna känner också, så har man respekt för coachen. Säcken kan dra slutsatser som inte vilken annan lekman som helst kan dra. Det var gulligt med Tonys passion och Djurgårdshjärta, men han är inte mer än en vilseledd supporter. Ingen respekt alls för hans Hockeykunnande.

In Säcken we trust, enda jag petat på angående hans coachning är val av keeper. Men nu sitter Reideborn i båten. Nu är det bara att ro utav bara fan och hoppas korken håller. So to speak!
medu82

Inlägg av medu82 »

Håller med manijock i det mesta där om Zabel...
Sedan, hur många utvisningar med för många spelare på isen har vi fått sen säcken kom?
0 på hovet iaf(inte haft möjlighet o se borta matcherna) 3
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Svårt att avgöra på så få matcher om Säcken ändrat mycket rent taktiskt på laget, men jag vill i alla fall se en fördändring så till vida att vi spelar lite enklare och rakare i egen zon. Känns också som att Säcken rent taktiskt coachar laget smartare jämfört med Zabel och små detaljer som dessa kan vara skillnaden mellan seger och ett kryss.

Sedan skall jag inte sticka under stolen med att jag är barnsligt förtjust över återkomsten för trion Hank- Honken - Ahlen.

Det som behövs nu är en fortsatt stabilitet spelmässigt så att självförtroendet växer samt att få tillbaka en del skadade spelare.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Något måste ju ha hänt, det ser ju vem som helst. Vi har flertalet ordinarie skadade och gör en ruggigt bra match, om inte mer än så. Visst, jag tror att Säcken gått in och sagt att här ändrar vi ingenting förutom just under matchens gång. Han coachar troligtvis bättre under match än Zabel som mest såg ut att lida när det gick dåligt. Hur som haver har vi ett otroligt medflyt just nu. Ta senaste matchen när Savvy skickar upp den i Adams plock, när Adam dribblar bort en BIK-spelare. Sådana saker skedde inte för oss förut.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
litto

Inlägg av litto »

seppuko skrev:Ta senaste matchen när Savvy skickar upp den i Adams plock, när Adam dribblar bort en BIK-spelare. Sådana saker skedde inte för oss förut.
Såg den också. Var det verkligen med flit? Riktigt sjukt om det var med flit, snyggt som fan.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

litto skrev:
seppuko skrev:Ta senaste matchen när Savvy skickar upp den i Adams plock, när Adam dribblar bort en BIK-spelare. Sådana saker skedde inte för oss förut.
Såg den också. Var det verkligen med flit? Riktigt sjukt om det var med flit, snyggt som fan.
Det såg ut som att det var med flit tycker jag! Ska se ifall jag hittar det på viaplay!
Någon som kommer ihåg vilken period det var?
medu82

Inlägg av medu82 »

Axel_K skrev:
litto skrev:
Det såg ut som att det var med flit tycker jag! Ska se ifall jag hittar det på viaplay!
2a perioden om jag inte missminner mig.. Adam stod ju vid klacken då :)
Slutet av den.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

medu82 skrev:
Axel_K skrev:
litto skrev:
2a perioden om jag inte missminner mig.. Adam stod ju vid klacken då :)
Slutet av den.
Så skicklig som Savvy är så hoppas jag den var med flit. För sådana grova missar gör inte spelare av hans kaliber. Men jag låter det vara osagt. De garvade gott åt det i båset direkt efter dock :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Lättare sagt än gjort att hitta en match i efterhand på viaplay... Någon som kan guida mig? :lol:

EDIT: Hittade men kan tyvärr inte se matcher i efterhand med detta viaplay (fick med viaplay då jag har viasat via telia)
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Ingen avstängning för Sandgren efter att ha kastat upp klubban på läktaren? Han är med i laget inför kvällens match mot Asplöven.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Skriv svar