CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Hörde att frölunda sålt tusen biljetter till semifinalen mot käärpät ikväll. Och att saik vs lule också bottennoterar. Tre av fyra lag från SHL. Vilken succè för CHL ute i Europa! Och i Sverige skiter man i det.
Tycker CHL ska vara försäsong/höst. Färdigspelad i oktober.
Loob och grabbarna försöker väl exponera produkten över så lång tid det bara går under säsongen. Hoppas väl kunna få folk att börja gilla att gå och se Kärpät, Bern, Nottingham och allt vad lagen heter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Trist att det är ett så lågt intresse för CHL. Tror det skulle vara bra om den lyckas för internationell ishockey och samtidigt få ett nytt TV-avtal som kan säljas i många europeiska länder så att vi kan få upp lönerna och bli åtminstone ett vettigt alternativ till KHL i framtiden.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Trist att det är ett så lågt intresse för CHL. Tror det skulle vara bra om den lyckas för internationell ishockey och samtidigt få ett nytt TV-avtal som kan säljas i många europeiska länder så att vi kan få upp lönerna och bli åtminstone ett vettigt alternativ till KHL i framtiden.
Jag är övertygad om att man måste ta bort de små nationsturneringarna under vintern för att få fart på CHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Trist att det är ett så lågt intresse för CHL. Tror det skulle vara bra om den lyckas för internationell ishockey och samtidigt få ett nytt TV-avtal som kan säljas i många europeiska länder så att vi kan få upp lönerna och bli åtminstone ett vettigt alternativ till KHL i framtiden.
Framtiden för KHL ser inte ut att vara alltför ljus. För ishockeyn i stort hoppas jag dock att de fortsätter pumpa in pengar in i ishockeyn. Tror hockeyn gynnas av att det finns alternativ för spelare att tjäna fina stålar på.
Juniorkronorna har väl aldrig gått så bra sedan Elitserien började urlakas på toppspelare. De svenska lagen har tvingats gå en annan väg och satsa på den egna juniorverksamheten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Fyfan va skönt att vi inte är med i CHL i år. Såg slutet mellan Brynäs - Adler Mannheim. Sista 5-10 så letar tyskarna bara huvuden. Ett övergrepp på Paille och hårfint nära att avsluta Jörgen Sundqvist karriär med en armbåge i huvudet. Bentacklingar, försök mot huvuden etc. Ska CHL bli en toppturnering måste blåbärslag behärska sig. Är höga böter ett alternativ? Eller hur får man bort det?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Tycker svenska lag borde vägra vara med och ställa lite krav på att dom fixar turneringen. Vissa länder har inget i turneringen att göra. Funkar bättre i fotboll då det inte är en lika fysisk sport. Inte direkt första matchen man ser där lag(ofta tyska lag också vill jag minnas) goonar till det rejält.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Kan bara instämma, jag vill aldrig att vi lirar i skiten CHL igen... usch, bara skaderisker och pisslite stålar som ev. prispengar.

Lägg ner skiten, eller låt iaf oss ha en kausul att aldrig behöva lira där mer! Brynäs-smällen var det fulaste jag sett på många år, hoppas Larkin hamnar i finkan för misshandel!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Ja, vad ni redan sagt. Fan vad skönt att vi inte är med i skiten. Men om vi nu skulle hålla placeringen vi har går det att tacka nej till att vara med i CHL?

Stäng av alla Tyska lag och deras spelare ifrån internationellt spel på obestämd tid! Borde vara en lämplig åtgärd.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Henke_F skrev:Ja, vad ni redan sagt. Fan vad skönt att vi inte är med i skiten. Men om vi nu skulle hålla placeringen vi har går det att tacka nej till att vara med i CHL?

Stäng av alla Tyska lag och deras spelare ifrån internationellt spel på obestämd tid! Borde vara en lämplig åtgärd.
Nej det går inte att tacka nej till CHL. Ett tjeckiskt lag ville tacka nej till turneringen men tvingades att vara med.

Sedan råkade vi ju ut för samma sak mot ett lag från Schweiz för några år sedan då dom betedde sig likadant. Vidrigt.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Kan bara instämma, jag vill aldrig att vi lirar i skiten CHL igen... usch, bara skaderisker och pisslite stålar som ev. prispengar.

Lägg ner skiten, eller låt iaf oss ha en kausul att aldrig behöva lira där mer! Brynäs-smällen var det fulaste jag sett på många år, hoppas Larkin hamnar i finkan för misshandel!
CHL borde seedas med ett ytterst fåtal av de bästa lagen i Europa (inkl KHL) så att det blir en riktig turnering om vilka som är "bäst i Europa" ungefär som CL i fotboll.
Ett par toppklubbar bara i en kortare turnering. Inga hockeylador i Schweiz eller Tyskland utan vi snackar Moskva, Stockholm, Helsingfors osv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
captcash skrev:Kan bara instämma, jag vill aldrig att vi lirar i skiten CHL igen... usch, bara skaderisker och pisslite stålar som ev. prispengar.

CHL borde seedas med ett ytterst fåtal av de bästa lagen i Europa (inkl KHL) så att det blir en riktig turnering om vilka som är "bäst i Europa" ungefär som CL i fotboll.
Ett par toppklubbar bara i en kortare turnering. Inga hockeylador i Schweiz eller Tyskland utan vi snackar Moskva, Stockholm, Helsingfors osv.
Ja det är ju detta som är problemet.. .för mkt blåbärslag som är värdelösa och bara börja jävlas när de får stryk. Dessutom, vem fan vill se nått sketet engelskt lag lira... ska det på allvar kännas som fotbollens CL (som även de har för mkt blåbär med) så måste all skit bort. Ta det 12 bästa lagen i hela Europa/KHL och låt dem mötas, inte nån j-a "tjaa för sosse-anledningens skull måste alla länder få en chans att representeras-blabla nått".

Urk, CHL är ju på samma nivå som Karjala Cup fast med med idioter, sämre spel och större skaderisk.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Usch, så jäkla vidrigt! Hoppas verkligen han åker dit för misshandel. Tycker det är mycket värre än Liljas grej, då han kommer med så mycket kraft.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Andspe skrev:Fyfan va skönt att vi inte är med i CHL i år. Såg slutet mellan Brynäs - Adler Mannheim. Sista 5-10 så letar tyskarna bara huvuden. Ett övergrepp på Paille och hårfint nära att avsluta Jörgen Sundqvist karriär med en armbåge i huvudet. Bentacklingar, försök mot huvuden etc. Ska CHL bli en toppturnering måste blåbärslag behärska sig. Är höga böter ett alternativ? Eller hur får man bort det?
Har inte sett den aktuella matchen men det är ändå samma återkommande mönster som har funnits i 40 år i alla fall.

Tror inte det hjälper att Chris Häremstam sitter och ojjar sig. En rejäl enforcer i laget och NHL-regler för fightning skulle vara en bra start tror jag. Detta skulle sannolikt få spelare att tänka efter lite innan de tog sig friheter. Det gäller ju inte bara för en enskild match heller, utan kan bli ett väldigt jobbigt bagage för en viss spelare om man gör bort sig..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Här är tacklingen om någon inte sett:

4 matcher fick han. 3 för tacklingen och 1 för att det var andra matchstraffet eller nåt sånt
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

3 matcher för det mord försöket, ja jävligt glad att Dif inte deltar. Och hoppas verkligen att Dif inte lirar i CHL innan dessa patetiska lag försvinner. Nu kan jag tycka att SHL är petiga med avstängningar, men att sånt överfall borde ge riktigt höga straff. Blir lika förbannad när jag ser tacklingen som jag fortfarande är på Forsbergs tackling på Fernholm. Hoppas svergie inte väljer att delta mer i denna sjuka pajas turnering med små vinster men med stora risker
Skriv svar