Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av 20002001 »

tack för en härlig dag på Hovet Djurgårdsfamiljen!

Ruskigt skönt!

Vi ses i Västerås på fredag!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

#87 skrev:
Isabo skrev:Vad var det egentligen som hände i första när vi fick en kille neddragen och plötsligt satt det två av våra spelare i utvisningsbåset?
Holding av Saviano, ful slashing av Johner. Helt korrekt dömt, måste jag säga. Döms allt för lite utvisningar när det redan är en avvaktande.
Aha då förstår jag. Jag trodde den avvaktande var på Oskarshamns-killen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Matchen: +allt förutom slarvet vid målen.

klacken:+SFGD timingen, Åh en sådan härlig dag och Samba Djurgår'n!
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

Trist med att både Norell och Ahlén som fick puckar i ansiktet idag, båda på munnen vad jag kunde se. Dags att börja med heltäckande visir?

Storkross, finns inte mycket att gnälla på. 2 shorthanded mål under samma utvisning, aldrig sett förut!

Sörensen, Guter & Jocke kommer fortsätta att spruta in poäng, som jag skrev i min poängtråd.

Ang. Norells skada signerat Tomas Ros:
Lider med Robin Norell, Djurgårdens talangfulle 18-årige back. Han fick käken avskjuten i den andra perioden. Under onsdagskvällen opereras han och troligtvis blir han borta i en månad ifrån hockeyn.
Han har varit Djurgårdens bäste back – hittills.
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av JohanPez »

1962FenderStrat skrev:Trist med att både Norell och Ahlén som fick puckar i ansiktet idag, båda på munnen vad jag kunde se. Dags att börja med heltäckande visir?

Storkross, finns inte mycket att gnälla på. 2 shorthanded mål under samma utvisning, aldrig sett förut!

Sörensen, Guter & Jocke kommer fortsätta att spruta in poäng, som jag skrev i min poängtråd.

Lider med Robin Norell, Djurgårdens talangfulle 18-årige back. Han fick käken avskjuten i den andra perioden. Under onsdagskvällen opereras han och troligtvis blir han borta i en månad ifrån hockeyn.
Nästan bombsäker att vi gjorde två i samma bp under säsongen 10/11, grymt härligt oavsett!

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av David1891 »

JohanPez skrev:
1962FenderStrat skrev:Trist med att både Norell och Ahlén som fick puckar i ansiktet idag, båda på munnen vad jag kunde se. Dags att börja med heltäckande visir?

Nästan bombsäker att vi gjorde två i samma bp under säsongen 10/11, grymt härligt oavsett!

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
11/12 mot Brynäs hemma gjorde vi 2 mål i samma BP. Minns den matchen mycket väl av någon oklar anledning..

http://www2.difhockey.se/match.php?id=2534
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vilken jävla spelare Sörensen är. Målgörare, poänggörare, krigare och vinnarskalle i en och samma person. Jävla stjärna alltså.

Imponerande vinst, dock tråkigt som fan att Norell drog på sig en skada och blir borta en tid framöver. Tycker hans inledning av säsongen har sett oerhört lovande ut.
Någon som vet vad som hände med Ahlén, förresten? Var det något allvarligt? Vore surt att tappa han också.

Publiksiffran bedrövlig, men den får DIF ta på sig.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Nummer19 skrev: Någon som vet vad som hände med Ahlén, förresten? Var det något allvarligt? Vore surt att tappa han också.
Även han fick en puck mot ansiktet. Såg inte lika allvarligt ut, men mer än så vet jag inte.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Nisse altså, wow, växer för varje match och ser hur stabil ut som helst, gillar även hans sköna stil, seriöst lugn liksom, typ
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jocke Eriksson är den nestorn vi har saknat sedan Micke Johansson slutade. Otto var grym med inte samma offensiv och samma ledarskap som Jocke.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Plus till Salas, som typ drog igång hela AS.
Haha, mitt byte till aktiv har inte gått obemärkt förbi märker jag :wink:
Jag får tacka för dom fina orden!

Underbar match idag för övrigt. Jag är helt lyrisk över laget som vi har. Förstakedjan, jösses vilken trio. Och Nisse, som han spelar. Grym offensivt och resolut bakåt, han har överträffat alla mina förväntningar hittills.

Hoppas killarna tar med sig det fina spelet till Västerås på fredag.
Isabo

Inlägg av Isabo »

#87 skrev:
Nummer19 skrev: Någon som vet vad som hände med Ahlén, förresten? Var det något allvarligt? Vore surt att tappa han också.
Även han fick en puck mot ansiktet. Såg inte lika allvarligt ut, men mer än så vet jag inte.
Precis, det var en puck. Hur tydligt som helst, den studsar på något rakt upp i ansiktet underifrån i en hetsig situation framför kassen. Ändå var det några på läktaren som började skrika som om det skulle varit en klubba i ansiktet.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag skrek inte att det var en klubba uppe i ansiktet, men jag trodde det jag med. Såg ut som en sådan situation, tyckte jag såg en klubba i midjehöjd strax efter också.

Men nu är ju jag blind och ser knappt pucken när den är i zonen närmast klacken :D
Isabo

Inlägg av Isabo »

Axel_K skrev:Jag skrek inte att det var en klubba uppe i ansiktet, men jag trodde det jag med. Såg ut som en sådan situation, tyckte jag såg en klubba i midjehöjd strax efter också.

Men nu är ju jag blind och ser knappt pucken när den är i zonen närmast klacken :D
Haha, ja det var ju närmast klacken, precis framför mål. Jag följde pucken med ögonen och såg varken klubbor eller något annat just då i närheten, jag stod högst upp och såg väldigt bra från den vinkeln dessutom. Har däremot ingen koll på vad som gjorde att den hamnade i ansiktet, men jag tror att det var en DIF-klubba som styrde.

Hade det varit en klubba hade jag garanterat vrålat lungorna ur mig om det inte blivit något. Det är inte alltid jag ser vad som händer i såna situationer, men nu är jag nöjd med mig själv att jag inte behövde reprisbilder för att se. Det känns lätt lite kymigt att stå och vråla om saker som det sedan visar sig att man uppfattat helt fel. :-)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jo, verkligen! Råkade ju säga att det blir 2+2 till en kompis, då det såg ut som att han blödde också, det är ju pinsamt nog... haha
Skriv svar