Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi

Inlägg av Andy »

Staten skrev:
Daniel942 skrev: Du verkar ta dig själv på för stort allvar, ärligt talat nu. Samla in pengar till spelartruppen om ni känner för det, men sen ska ni ju inte lägga er i Challes jobb alls.
Men ge heder åt dem för initiativet istället för att klaga på småsaker. Jag vet att man blivit lite bitter av att vara Djurgårdare senaste tiden men man kan kanske ändå kan tänka på att lägga upp saker på ett annat sätt om man har synpunkter.
Tack Staten!

Det är viktigt att komma ihåg att det är en extremt liten grupp människor som gnäller och klagar på kampanjen.

Den absoluta majoriteten har din inställning - att det är bra om vi alla som älskar Djurgården försöker göra något för att hjälpa till.

Responsen på kampanjen har varit enorm hittills och vi har fått bra genomslag redan 12 timmar efter lanseringen med täckning i Expressen, bra stöd på sociala medier och massor av uppskattande mail och SMS.

Det är alltid en svår avvägning om man ska ignorera de som inte har samma ambition som vi att faktiskt försöka göra något eller inte. Det är inget vi kommer att lägga någon större vikt vid - de som är med och tror på detta bidrar - de som inte vill se en ökad spelarbudget eller tycker att något annat är fel får göra det. Vi har viktigare saker och saker som är till större nytta än att bemöta än att försöka "vinna över" de som inte vill bidra "på vår sida". Så här första dagen på kampanjen känns det dock viktigt att svara på frågor och förtydliga hur vi tänker.

Som sagt - tack för dina uppmuntrande ord! En absolut majoritet av Djurgårdarna verkar håla med dig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Allt över 200-250k vore fantastiskt att värva för under pågående säsong för en klubb som har en budget på 12 miljoner. Det kan man ju nästan värva en klasspelare för sista halvan av säsongen.
Det är vår ambition!

Med 2 MSEK redan innan serien drar igång på riktigt kan Challe få handlingsfrihet och dessutom spara en slant för en riktigt tung januarivärvning.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Erik I skrev:... Jävligt enkel, säkerligen naiv - kanske inte ens ny, orkar inte vada igenom hela forumet - idé:

Kan man inte få sponsorerna att tillsammans gå ut med ett "krona-för-krona"-matchande av Djurgårdshjälpsinitiativet? Inte bara innebär varje lagd fan-krona 2 kr för DIF, fan-donationerna skulle dessutom i sig vara större. Tror personligen att slutresultatet med detta kunde bli mellan 5-6 miljoner istället för 2. De individuella sponsorernas andel kunde räknas ut procentuellt, eller de kunde till och med matcha varje lagd krona med säg 20-30 öre; tillsammans skulle den där matchningskronan då till och med bli mer än 1 kr. En tanke, men en god sådan... :)
Mycket bra ide!

Tack för ett konkret och positivt bidrag.

Har du fler idér är det bara att ösa på!
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av cCat »

Andy skrev:
Erik I skrev:... Jävligt enkel, säkerligen naiv - kanske inte ens ny, orkar inte vada igenom hela forumet - idé:

Kan man inte få sponsorerna att tillsammans gå ut med ett "krona-för-krona"-matchande av Djurgårdshjälpsinitiativet? Inte bara innebär varje lagd fan-krona 2 kr för DIF, fan-donationerna skulle dessutom i sig vara större. Tror personligen att slutresultatet med detta kunde bli mellan 5-6 miljoner istället för 2. De individuella sponsorernas andel kunde räknas ut procentuellt, eller de kunde till och med matcha varje lagd krona med säg 20-30 öre; tillsammans skulle den där matchningskronan då till och med bli mer än 1 kr. En tanke, men en god sådan... :)
Mycket bra ide!

Tack för ett konkret och positivt bidrag.

Har du fler idér är det bara att ösa på!
Jag tar för övrigt tag i det förslaget och kollar intresse, så tar vi upp det vid nästa möte!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - ti

Inlägg av Daniel942 »

cCat skrev:
Daniel942 skrev:
cCat skrev:
För stort allvar? Utveckla tack?

Du/ni verkar ju vilja lägga er i Challes jobb? Vad tänker ni med?

Antingen har man ju fullt förtroende för Challe och låter han bestämma eller så borde ni inte göra något alls. Oavsett hur mycket du vill ha känslan av att du bestämde vilka spelare som ska lira i DIF Hockey.
Jag vill bara klargöra en sak.

Är det så att du tror att jag gör detta för att få vara med och bestämma i DIF Hockeys arbete?

Jag får känslan av att du tyckte att det var så kul att du fick genomslag med Otto-grejen (vilket var en bra grej, hyll) men att du efter det satte dig på en stol ovanför alla andra. Du ser dig själv som lite bättre än alla andra typ? Du vill vara med och bestämma. Det är känslan.

Du skryter i princip i silly-tråden om att du pratat med spelare/ledare men du ger knappt nån information mer än så. Typ "jag har pratat med den och vet lite mer än er som jag inte för berätta".

Det är ju bara fruktansvärt pinsamt om supportrar ringer runt till typ Challe och börjar via telefon undra vad som är på gång? Låt han sköta sitt arbete ifred, lika så om han skulle vilja värva en "kontroversiell spelare" som ni så fint sa det så ska han göra det utan att bli ifrågasatt från början. Challe gör det som han tror är bäst, sen kan man klaga i efterhand om spelaren inte presterat - vilket gäller alla värvningar som görs.

Samla in pengar, fine. Men låt de som faktiskt har stor kompetens inom området avgöra vad som händer med dem (i detta fall Challe). Ni ska inte ha nåt veto, hur ska ni kunna föra talan för ALLA som sätter in pengar?
DIF!
Användarvisningsbild
Andy

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - ti

Inlägg av Andy »

Daniel942 skrev:
cCat skrev:
Daniel942 skrev:
cCat skrev:

Antingen har man ju fullt förtroende för Challe och låter han bestämma eller så borde ni inte göra något alls. Oavsett hur mycket du vill ha känslan av att du bestämde vilka spelare som ska lira i DIF Hockey.

Är det så att du tror att jag gör detta för att få vara med och bestämma i DIF Hockeys arbete?

Jag får känslan av att du tyckte att det var så kul att du fick genomslag med Otto-grejen (vilket var en bra grej, hyll) men att du efter det satte dig på en stol ovanför alla andra. Du ser dig själv som lite bättre än alla andra typ? Du vill vara med och bestämma. Det är känslan.

Du skryter i princip i silly-tråden om att du pratat med spelare/ledare men du ger knappt nån information mer än så. Typ "jag har pratat med den och vet lite mer än er som jag inte för berätta".

Det är ju bara fruktansvärt pinsamt om supportrar ringer runt till typ Challe och börjar via telefon undra vad som är på gång? Låt han sköta sitt arbete ifred, lika så om han skulle vilja värva en "kontroversiell spelare" som ni så fint sa det så ska han göra det utan att bli ifrågasatt från början. Challe gör det som han tror är bäst, sen kan man klaga i efterhand om spelaren inte presterat - vilket gäller alla värvningar som görs.

Samla in pengar, fine. Men låt de som faktiskt har stor kompetens inom området avgöra vad som händer med dem (i detta fall Challe). Ni ska inte ha nåt veto, hur ska ni kunna föra talan för ALLA som sätter in pengar?
Det där var en av de lägsta sågningar jag någonsin läst på forumet.

Innan Rädda Otto kände jag inte Martin. Träffade honom aldrig ens innan kampanjen var över.

Här har du en kille som i princip slet dag och natt för att säkerställa att Otto skulle kunna vara kvar - och lyckades!

Hela tiden ödmjuk och jordnära. Inga höga hästar.

Hade Martin varit sådan som du hävdar hade jag aldrig samarbetat med honom under "Rädda Otto" och jag hade definitivt aldrig dragit i gång "Djurgårdshjälpen" med honom och ett gäng andra.

Att Challe och andra pratat med Martin är väl bara bra och naturligt? Vi hade aldrig dragit i gång "Rädda Otto" om inte både Challe och Otto velat det och vi har varit mycket angelägna om dialogen med DIF under Djurgårdshjälpen. Så självklart har vi kontakt med DIF och olika individer inom organisationen. Konstigt vore det väl annars?

Att försöka smutskasta Martin är bara lågt. Du har fel i beskrivningen av hans person och även om det var så att han "satt på höga hästar" och mallade sig så skulle han om någon vara värd det!
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu

Inlägg av cCat »

Daniel942 skrev:
cCat skrev:
Daniel942 skrev:
cCat skrev:

Jag kan acceptera att du retar dig på mig och på det sätt som jag bedriver kampanjer hit och dit.

Jag tycker personligen att det är jättekul att få ha en kontakt genom detta med både legender och andra fantastiska människor inom Djurgården. Jag har som så många andra sett upp till dessa sedan jag var liten.

Anledningen till att jag har den kontakten är inte för att störa deras arbete, det är jag noga med att förklara för var och en som jag har kontakt med, då jag själv vet hur det är genom mitt arbete "vid sidan av" kampanjerna.
Jag har den kontakten för att i samverkan med dem hjälpa föreningen i mitt hjärta.

Har jag gett dig den uppfattningen som du beskriver är det beklagligt och jag ber om ursäkt för det.

Jag utger mig inte för att ha något speciellt kunnande inom hockey, men jag gör så gott jag kan TILLSAMMANS med alla andra som TILLSAMMANS är Djurgårdshjälpen.

Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Är det bara jag som tycker vi borde ta inspiration från NHL på souvenir-avdelningen? Då tänker jag mycket på designen på många av deras klädesplagg, de är stilrena och symboliserar "modet 2013". Sedan så har även NHL en blandning av old school och nytänkande. Något som är väldigt inne det är dessa NHL-kepsar, man kanske borde följa de lite i designen på DIFs kepsar?

Våga inte någon säga "vi är inte NHL" etcetc.
Har märkt att folk här på forumet bär allt för mycket stolthet på axlarna, släpp den. Man måste kolla på hur man kan göra Djurgården till ett så bra varumärke som möjligt så att folk vill gå på matcherna, oavsett om det är medgångare eller inbitna hockeyfantaster.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Andy, Martin och BaronVonDif. Tack för ett suveränt initiativ. Vi är många som står bakom det initiativet. Jag känner ju er och vet hur ni brinner för att hjälpa klubben ni älskar tillbaks till eliten. Jag hoppas bara ni skall orka kämpa på trots gnället från några få forumiter. Majoriteten älskar fighters som er. Kör på bara!! Jag står i alla fall bakom initiativet till 100%. :D
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Undertecknad och "Baron von DIF" inbjuder alla som skriver i denna tråd till en pilsner (ja - vi bjuder - så ingen kan hävda att "de inte har råd") på något av ställena i området kring Stureplan - Östermalmstorg - Stadion (det vill säga i "Djurgårdsland") efter jobbet någon dag.

Syftet är att ventilera Djurgårdshjälpen och era tankar kring kampanjen och om oss som driver den.

Vi har försått att 20-års gräns kan bli ett problem för någon av er - men vi farbröder kan säkert "snacka in er".

Extra glada blir vi om Daniel942, -Daniel- och SirDIFalot har tid och möjlighet att komma.

Vilka andra kring "Djurgårdshjälpen" och från forumet som dyker upp får vi se. Baronen och jag är där i alla fall.

PM:a gärna vilka dagar och tider ni kan komma nästa vecka och veckan därpå.
Rix

Inlägg av Rix »

Lucky Luke skrev:Andy, Martin och BaronVonDif. Tack för ett suveränt initiativ. Vi är många som står bakom det initiativet. Jag känner ju er och vet hur ni brinner för att hjälpa klubben ni älskar tillbaks till eliten. Jag hoppas bara ni skall orka kämpa på trots gnället från några få forumiter. Majoriteten älskar fighters som er. Kör på bara!! Jag står i alla fall bakom initiativet till 100%. :D
Tycker alltid det är lika härligt, för att man ifrågasätter varför Challe Berglund (nuvarande sportchef) inte har sista ord utan veto då gnäller man.

Jag tycker dem som har dragit igång detta gör ett enormt jobb, men man måste också kunna få fråga saker och undra varför. Kalla det att klaga om du vill, men i värld är det sunt förnuft att ifrågasätta saker man tycker är märkligt.
Jag själv skänkte 1500 kronor till "Rädda Otto" så jag är varken emot det jobbet eller Djurgårdshjälpen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:Ursäkta, men varför går ni ens ut med hela grejen på ett forum om ni inte vill ha synpunkter och förslag på förbättring?

Jag har inte sett någon som tyckt att hela grejen är fel. Bara ett par som påpekat några synpunkter på hur man kan göra för att få in mer pengar, för Djurgården.

Exemeplvis Jepes inlägg, det är ju sånt som måste komma fram i ett tidigt skedde av projektet. Ledsen men.. Endast forumryggdunk gör ingen nytta.
Det är ingen som tyckt hela grejen är fel - bara målet, sättet vi samlar in det på, hur vi presenterar det, vilken dialog och vilket samarbete vi har med DIF, vad vi skriver på forumet och hur vår hemsida ser ut - bortsett från det är det ingen som tycker något är fel.

Vi har inget behov av forum ryggdunk - det finns det så många andra som uppenbarligen både har behov av och gör allt de kan för att lapa i sig.

Däremot behöver vi folk som är beredda att kavla upp ärmarna och jobba hårt för att hjälpa till att skapa förutsättningar för DIF att ta sig tillbaks till eliten.
Trevligt att du svarar så. Men det är ju inte alls så ni har reagerat på förbättringsförslag. Det är ju bara läsa igenom tråden.
Andy skrev:
SirDIFalot skrev:Allt över 200-250k vore fantastiskt att värva för under pågående säsong för en klubb som har en budget på 12 miljoner. Det kan man ju nästan värva en klasspelare för sista halvan av säsongen.
Det är vår ambition!

Med 2 MSEK redan innan serien drar igång på riktigt kan Challe få handlingsfrihet och dessutom spara en slant för en riktigt tung januarivärvning.
Det vore givetvis en gigantisk summa som skulle kunna leda till två spetsspelare som förmodligen skulle lyfta tyngst lön i hela laget, även om de kom in före säsongen. Därför låter den lite väl högt satt i min värld.

Jag tror det var lättare när man hade Otto att spela på, alla ville ju se en legend som honom bli kvar, nu är det liksom lite oklart vad det här kommer leda till. Tror det blir lite svårare att skapa en hype då än det var i fallet med Otto.

Men jag blir riktigt glad om vi får ihop 400-500k innan seriestarten. Blir det mer än så blir jag förvånad. Men givetvis oerhört glad.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror jag döper om den här tråden till Djurgårdshjälpen, för det är väl vad den kommer handla om.

Tumme upp? ner?
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Jag tror jag döper om den här tråden till Djurgårdshjälpen, för det är väl vad den kommer handla om.

Tumme upp? ner?
Tumme upp, bjuder på en bira om du dyker upp på mötet Andy tog upp tidagare också. Tillsammans är vi starka.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Rocky3000 »

Äntligen! :D kan Marty Turco komma tillbaka till DIF! :wink:

"Vår roll är att ”kvalitetssäkra” dessa värvningar men också att komma med förslag på spelare som vi djurgårdsupportrar gärna vill se i föreningen. Det är trots allt supportrarnas pengar som skall betala spelarens lön."

Hur ska detta med förslag på spelare följas upp? Finns det redan nu klara kandidater?

När jag såg loggan för kampanjen (läs vidare med glimten i ögat, för att det inte ska misstolkas, med andra ord: se det hela på ett humoristiskt perspektiv)

Bild

Dök den här låten direkt upp i huvudet: http://www.youtube.com/watch?v=j_aSsd9_URY

Nog om den vita handsken nu :wink:, Grattis till ett grymt bra initiativ!

Håller med "Kalliasson" om att souvenirerna behöver en rejäl uppryckning! Helt rätt tänk att snegla på NHL:s souvenir utbud!
Bild
Skriv svar