Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012

Inlägg av wolsey100 »

Hur länge håller JVM på? Synd att vi tappat Wennberg
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:Även om Fimpen är tillbaka (vilket han skulle vara för typ två månader sedan) så kan vi ju inte fortsätta rulla på 11 forwards. Det blir ju aldrig bra.
Sörensen lär väl friskna till snart?
Jo, det är sant. Han bör vara tillbaka. Då gäller det bara att Fimpen läcker ihop på riktigt den här gången.
Men helt klart i tunnaste laget fram till att Wennberg kommer tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fullständigt värdelös match från vår sida. Chet snor poäng åt oss återigen! Han får väldigt gärna fortsätta motbevisa mitt första intryck av honom. Underbart bra undantaget några skitiga retursläpp.

Bästa utespelare är utan tvekan Tim Eriksson återigen. Tredje eller fjärdematchen i rad där han hör till vår absoluta topp. Gör han mot all förmodan ett misstag reparerar han det direkt. Som sagt, var rädd om honom, en av de få i vårt lag som fortsätter leverera bra insatser medan övriga laget står på arslet. Tycker synd om honom, då han får spela med Hank som saknar all form av talang rätt igenom. Så gnäller folk på att det aldrig blir mål med Tim på isen? Kanske ska vända blicken lite mer åt övriga på isen med tanke på att Tim skapar oavsett vem han lirar med. Hank är en rätt meningslös värvning tråkigt nog, trodde han växt till sig i Mora..

Åberg gör mycket bra idag men hans avslut är verkligen bland det sämsta jag varit med om. Precision och timing, inte råstyrka Pontus.

Sen är det slut på bra insatser. Att Linkan inte får lira i sudden är ett rent hån, då hockeyinvalider som Hank, Honken och Hari får göra detta. Där fixade Zabel onödigt mycket spänning, då jag snudd på garanterar ett avgörande med Bremberg på isen i spel 4-3. Janos Hari har verkligen varit värdelös under hela lånet. Inga handleder alls, ingen fysik och noll spelförståelse. Hade Nils Karlsson Pyssling varit hockeylirare hade han käkat Hari till frukost!

Sir: Du måste förövrigt vara fullständigt blind om du tycker att Tim "blixtrar till då och då" idag när han ensam bär hela våran jävla offensiv på sina axlar. Ge Eriksson pucken så kommer vi hamna i offensiv zon. Det är en satans garanti! Detta medans övriga laget sitter på röven i egen zon som ett par skrämda smågossar. För fan, stäng av Eriksson-hatet för en tio matcher så kanske du blir lite klokare i frågan.
Senast redigerad av Manijock den 2012-12-28 22:23:49, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Denna match kändes lite som payback från matchen på Hovet!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Fullständigt värdelös match från vår sida. Chet snor poäng åt oss återigen! Han får väldigt gärna fortsätta motbevisa mitt första intryck av honom. Underbart bra undantaget några skitiga retursläpp.

Bästa utespelare är utan tvekan Tim Eriksson återigen. Tredje eller fjärdematchen i rad där han hör till vår absoluta topp. Gör han mot all förmodan ett misstag reparerar han det direkt. Som sagt, var rädd om honom, en av de få i vårt lag som fortsätter leverera bra insatser medan övriga laget står på arslet. Tycker synd om honom, då han får spela med Hank som saknar all form av talang rätt igenom. Så gnäller folk på att det aldrig blir mål med Tim på isen? Kanske ska vända blicken lite mer åt övriga på isen med tanke på att Tim skapar oavsett vem han lirar med. Hank är en rätt meningslös värvning tråkigt nog, trodde han växt till sig i Mora..

Åberg gör mycket bra idag men hans avslut är verkligen bland det sämsta jag varit med om. Precision och timing, inte råstyrka Pontus.

Sen är det slut på bra insatser. Att Linkan inte får lira i sudden är ett rent hån, då hockeyinvalider som Hank, Honken och Hari får göra detta. Där fixade Zabel onödigt mycket spänning, då jag snudd på garanterar ett avgörande med Bremberg på isen i spel 4-3. Janos Hari har verkligen varit värdelös under hela lånet. Inga handleder alls, ingen fysik och noll spelförståelse. Hade Nils Karlsson Pyssling varit hockeylirare hade han käkat Hari till frukost!

Sir: Du måste förövrigt vara fullständigt blind om du tycker att Tim "blixtrar till då och då" idag när han ensam bär hela våran jävla offensiv på sina axlar. Ge Eriksson pucken så kommer vi hamna i offensiv zon. Det är en satans garanti! Detta medans övriga laget sitter på röven i egen zon som ett par skrämda smågossar. För fan, stäng av Eriksson-hatet för en tio matcher så kanske du blir lite klokare i frågan.
Typ kraftigaste överdriven i forumets historia. Men jag har sagt att jag tycker han var bra idag. Och säger att han är medioker när han är medioker. Precis som du gör med Pickard, Gustafsson, Åberg, Sörensen osv. Jag har inget hat emot honom, det är snarare du som verkar ha någon slags fetisch kring honom och allt han gör är magiskt. Och skulle du stänga av Tim-fetischen för några matcher skulle du se att han inte alls "bär vår offensiv ensam på sina axlar"
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: Typ kraftigaste överdriven i forumets historia. Men jag har sagt att jag tycker han var bra idag. Och säger att han är medioker när han är medioker. Precis som du gör med Pickard, Gustafsson, Åberg, Sörensen osv.
Tycker faktiskt inte att jag överdriver i detta fall. Lika mycket som det är en garanti att vi hamnade i egen zon när Hari var inne, lika tydligt var det att Tim plockade in oss i offensiv zon på en gång. Idag när alla andra övriga forwards hade enorma problem, även de bärande såsom Johner, Otto och Ölvestad, så klev Tim fram precis som vanligt och fixade ytor och chanser till sina medspelare. Han BAR lagets offensiv!

Nu säger jag inte att han gör det varje match, men jag säger samtidigt inte att han är sämre i övriga matcher. Skillnaden är då att andra spelare klivar fram och skapar lägen... Idag fanns inga sådana spelare tyvärr!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev: Typ kraftigaste överdriven i forumets historia. Men jag har sagt att jag tycker han var bra idag. Och säger att han är medioker när han är medioker. Precis som du gör med Pickard, Gustafsson, Åberg, Sörensen osv.
Tycker faktiskt inte att jag överdriver i detta fall. Lika mycket som det är en garanti att vi hamnade i egen zon när Hari var inne, lika tydligt var det att Tim plockade in oss i offensiv zon på en gång. Idag när alla andra övriga forwards hade enorma problem, även de bärande såsom Johner, Otto och Ölvestad, så klev Tim fram precis som vanligt och fixade ytor och chanser till sina medspelare. Han BAR lagets offensiv!

Nu säger jag inte att han gör det varje match, men jag säger samtidigt inte att han är sämre i övriga matcher. Skillnaden är då att andra spelare klivar fram och skapar lägen... Idag fanns inga sådana spelare tyvärr!
Ja, jag håller med om att han var så. Idag.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Förbannat skön vinst, skål!!!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
tomten skrev:
Mäklaren skrev:Förläng Tims kontrakt genast. Alla byten han är inne spenderas i anfallszonen.
Jag är tveksam. Visst gör han det bra idag och är ofta väldigt bra på att snurra och hålla i pucken men det känns som det sällan blir mål med hans lina på plan.
Det beror knappast på honom. Han är ingen målskytt utan en framspelare. Med en målskytt bredvid sig hade det blivit många mål.

"Bra var åttonde match" är ju kvalificerat skitsnack. Enligt mig har han varit topp tre av våra bästa spelare i stort sett varje match de senaste 15 omgångarna.
Jag tycker han blixtrar till likt idag någon gång då och då, men är alldeles för osynlig i majoriteten av matcherna han spelar. Jag hade hoppats att han skulle få ut mer på allsvensk nivå än detta.
Haha tim har ju varit en av våra bästa spelare senaste 20 matcherna, du kanske bör kolla på bremberg och resten av alla som åker runt som tattare och inte tillför något. Att säga att han är osynlig är ju bara ett hån mot honom, speciellt när han gör mer än någon annan i laget
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Domarn var helt ok idag. Vi visar återigen att det är svårt att spela mot Djurgården. Visst kan man få tryck ibland men det kommer sällan några mål. Vi visar dock upp en tendens i fel riktning med det raka spelet och skott mot mål, var lite väl många skott utan uppslutning som inte resulterar i något alls. Vi har arit rätt farliga offensivt i ett par matcher nu, men i denna var det nästan tillbaka mot hur det såg ut förr. Dock rätt najs att vi kan vara rätt farliga framåt utan Wennis och Sören, bådar gott i framtiden.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Morwin skrev: Haha tim har ju varit en av våra bästa spelare senaste 20 matcherna, du kanske bör kolla på bremberg och resten av alla som åker runt som tattare och inte tillför något. Att säga att han är osynlig är ju bara ett hån mot honom, speciellt när han gör mer än någon annan i laget
Bremberg har gjort 5 poäng på de fyra senaste matcherna. Det är väl inte direkt läge att klanka ner på honom nu? Efter en väldigt dålig höst har han äntligen vaknat till liv. I övrigt så känns det jävligt dumt att kalla någon i laget för tattare, när vi har tagit poäng i 10 av de 12 senaste matcherna.
macin

Inlägg av macin »

Tim Eriksson kan jag hålla med om var återigen en av våra bättre, men att han ensam bar den lilla offensiv vi hade är inte korrekt alls. Åberg såg rejält pigg ut, avlossade sina skott, tog sig förbi, drog på sig någon utvisning etc så plus till Åberg idag anser jag. Ottosson som vanligt tryggheten själv, speciellt i 4 mot 4 i tredje. Svårt o sätta bra betyg på offensiven då det kändes som att vi efter halva matchen i princip bara styrde upp puckar in i deras zon för att sen åka och byta.

Vi spelade inte så jävla fint eller effektivt, men många trodde på förhand att detta kunde bli en rejäl utskåpning, att vi bara släpper in en kasse mot ett lag som VIK (ja, dom är faktiskt förtjänta av att ligga topp 3 utan tvekan) är ju bra som tusan. Glöm inte att vi hade 2 ribbor/stolpar sista 10, ett av Johner och ett av Ottosson med 15 sek kvar som kunde gett oss 3 oförtjänta poäng. Jag tror vi får vänja oss med att vi måste spela såhär på bortaplan, hur illa det än ser ut ibland..
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kentta skrev:
Morwin skrev: Haha tim har ju varit en av våra bästa spelare senaste 20 matcherna, du kanske bör kolla på bremberg och resten av alla som åker runt som tattare och inte tillför något. Att säga att han är osynlig är ju bara ett hån mot honom, speciellt när han gör mer än någon annan i laget
Bremberg har gjort 5 poäng på de fyra senaste matcherna. Det är väl inte direkt läge att klanka ner på honom nu? Efter en väldigt dålig höst har han äntligen vaknat till liv. I övrigt så känns det jävligt dumt att kalla någon i laget för tattare, när vi har tagit poäng i 10 av de 12 senaste matcherna.
Höga krav när man spelar i DIF :lol:
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Såg bara sista 8, övertiden och straffarna och måste ha prickat in det bästa, för då hade ju vås inte ett skit att säga till om. Tar med mig det och lever i tron att det var synnerligen orättvist att det inte blev tre poäng.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag e skeptisk......
Ölvestad ska det va annars får det va. Värlsdklass på Chet.
Linkan är ett nonchalant ego, Timmy är inte alls bra, så osäker & vek. Sedan så måste vissa ta av sina skygglappar när det gäller Tim, han gör inte briljantar saker hela tiden, som när han snurrar i sarghörnorna, eller tappar puck vid dom olika linjerna detta hade alla sett om dom bara tittat med öppnade ögon. Han var inte alls sämst idag, men han höjde sig inte heller över mängden, det räcker liksom inte med att vända/vrida/start/stopp på en LITEN yta.
Skriv svar