Jag tror han matchas med fel omgivning. Fika med chaffisen kanske funkar bäst.AdamPickard skrev:haha va sjukt egentligen. första matchen när han kommer tillbaka åker vi på rådäng av bottenlag,SirDIFalot skrev:Tre poäng allt som räknas.
Zabel har fyra segrar på fem matcher. Fortsätt med den ration så går det här vägen.
Trevligt att Hörnqvist och Landeskog får spruta in lite poäng igen.
Vi vänder alltså matchen så fort Linkan har klivit av...
andra matchen ligger vi under mot ytterligare ett bottenlag, och som du sa, när han går av vinner vi XD
Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- AdamPickard
Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
skadad, i ljumsken eller höftenGlory1 skrev:Gick Linkan av skadad eller blev det bänken?
Gör ont i själen att se hur Linkan bara är en skugga av sitt forna jag..
Losing all hope was freedom.
Känner likadant, det är inte lika kul längre.Lee Harvey Oswald skrev:Märkligt,
men DIF verkar har tagit glädjen från mitt liv helt (iaf ur den idrottsliga delen).
Känner ingenting trots 3p.
- AdamPickard
Re: Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
Ja, men varför spela han center? Var de inte därför de sket sig när han drog utomlands från första början?minalman skrev:Jag tror han matchas med fel omgivning. Fika med chaffisen kanske funkar bäst.AdamPickard skrev:haha va sjukt egentligen. första matchen när han kommer tillbaka åker vi på rådäng av bottenlag,SirDIFalot skrev:Tre poäng allt som räknas.
Zabel har fyra segrar på fem matcher. Fortsätt med den ration så går det här vägen.
andra matchen ligger vi under mot ytterligare ett bottenlag, och som du sa, när han går av vinner vi XD
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
Rätt stor överdrift. Han har spelat center i DIF förut, men blandat resultat. Men ärligt talat så är det ju inte det som det handlar om för Linkan nu. Han har testats i alla möjliga omgivningar hittills och ALLA spelare han har spelat med har sett bättre ut utan honom än med honom. Han drar ner tempot. Hänger inte med. Och får ingen kontinuitet då han går in och ut ur laget hela tiden då han konstant bara blir skadad på nytt...AdamPickard skrev:Ja, men varför spela han center? Var de inte därför de sket sig när han drog utomlands från första början?minalman skrev:Jag tror han matchas med fel omgivning. Fika med chaffisen kanske funkar bäst.AdamPickard skrev:haha va sjukt egentligen. första matchen när han kommer tillbaka åker vi på rådäng av bottenlag,SirDIFalot skrev:Tre poäng allt som räknas.
Expert.
Har inte installerat "kul" inför denna säsongen. Däremot har jag både "Ångest" och "magsår" installerade i uppgraderat skick.tomten skrev:Känner likadant, det är inte lika kul längre.Lee Harvey Oswald skrev:Märkligt,
men DIF verkar har tagit glädjen från mitt liv helt (iaf ur den idrottsliga delen).
Känner ingenting trots 3p.
Detta är den mörkaste säsongen i DIF Hockeys historia och tillika den hemskaste säsongen jag upplevt i mitt liv. Det är inte roligt, det kommer endast att bli KUL om vi tar oss upp igen. Det är det enda jävla plustecknet denna säsong kan erbjuda, i min bok.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Sv: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
Tror Linkan eventuellt skulle funka om vi lirar sex mot fem sista minuten i tredje.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
12 poäng av 15 möjliga sedan Zabel kom in. Det måste ändå anses godkänt. Men försvarsspelet är darrigare än darrigast och anfallsspelet trubbigare än trubbigast.
Wennberg, Hörnqvist, Sörensen och de tillresta Djurgårdarna är höjdpunkterna idag. Resten frågetecken.
Wennberg, Hörnqvist, Sörensen och de tillresta Djurgårdarna är höjdpunkterna idag. Resten frågetecken.
Senast redigerad av Staten den 2012-12-01 18:41:14, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Bremberg är en hjälte för många av oss, en idol och en man nära hjärtat. Men det är så otroligt deprimerande att se honom spela ishockey. Jag blir ledsen i själen av det, för att det är inte Bremberg som man är van vid. Han är bara en skugga av sitt forna jag, och jag vet faktiskt inte ens om vi bör ge honom speltid. Känns bara som att han gör mer skada än nytta, tyvärr.
Förhoppningsvis vänder detta och Linkan hittar spelet igen, men det känns tyvärr inte ens möjligt. Skönt med tre poäng i alla fall, det var det som krävdes och behövdes. Läget är inte bra efter tre tappade mot Karlskrona, men det ser åtminstone lite bättre ut nu igen. 3 pinnar mot Almtuna är ett måste, precis som mot Troja i omgången efter. Tappar vi poäng i någon av dessa matcher är det nog kört att komma top 3. Bara att hoppas att spelarna gör vad som krävs nu!
Förhoppningsvis vänder detta och Linkan hittar spelet igen, men det känns tyvärr inte ens möjligt. Skönt med tre poäng i alla fall, det var det som krävdes och behövdes. Läget är inte bra efter tre tappade mot Karlskrona, men det ser åtminstone lite bättre ut nu igen. 3 pinnar mot Almtuna är ett måste, precis som mot Troja i omgången efter. Tappar vi poäng i någon av dessa matcher är det nog kört att komma top 3. Bara att hoppas att spelarna gör vad som krävs nu!
- Daniel942
Top 3 måste väl ändå alla redan inställt sig på att det inte kommer gå? Helt ärligt, kommer vi top 7 är jag glad.Salas skrev:Fredrik Bremberg är en hjälte för många av oss, en idol och en man nära hjärtat. Men det är så otroligt deprimerande att se honom spela ishockey. Jag blir ledsen i själen av det, för att det är inte Bremberg som man är van vid. Han är bara en skugga av sitt forna jag, och jag vet faktiskt inte ens om vi bör ge honom speltid. Känns bara som att han gör mer skada än nytta, tyvärr.
DIF!
- SirDIFalot
Vi har väl fortfarande över 75 poäng kvar att spela om. Klart vi inte ska ge upp någonting. Även om jag personligen inte tror att vi kommer komma topp tre så måste det ju ändå vara målet vi jobbar efter fortfarande.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja topp 3 känns näst intill omöjligt. En femteplats vore kanske ett okej mål att ha nu tyvärr. För det är faktiskt bättre att komma 4a än 7a i Play-off.
Avskaffa tre mot tre.
AdamPickard skrev:Som Niclas Holmgren sa var dom ju bara 3 stycken som drev hela Asplöven, tränarn & två till. Så dom skär nog ner på alla utgifter dom kanIsabo skrev:Fan vad skönt med seger. Men det var lite väl knappt... Som föregående talare sagt så känenr amn inte så mycket, mest lättnad över att inte förlora. Uppenbarligen har vi spelat som skit, har inte sett något själv.
Myten om norrländsk hårdhet är betydligt överdriven. Men hur många spelare är lokala talanger? Borde vara ett gäng, de har väl inte råd med så mycket importer. Bara deras resande måste ju kosta multum, eller är det ishockeyförbundet som betalar?
Aha, sa han det! Låter som allt däruppe, vandrarhemmet jag försökte boka där verkar inte ha mycket personal, skulle vara stängt under februari mars...
Undrar om de klarar en säsong till ifall de blir kvar.... Var det 6200 mil per säsong någon sade?
Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
2014-04-07, vad hände?