Riktigt dåligt att gå i försvarsläge i en intervju, tycker "alla" att DIF kollapsar ofta i sista perioden kanske man inte bara kan avfärda det som att alla andra har fel.Jepe skrev:Oerhört besviken på herr Zabel, fruktansvärt jäkla besviken. Har försvarat Zabel länge men i eftersnacket visade han att han inte är rätt man att leda DIF.
Tony Zabel
Re: Tony Zabel
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Jag har inte velat döma ut någon här innan, speciellt inte Zabel. Men hans val av ord idag och att han inte alls stog upp mot Lusth, det var droppen för min del. Jag säger inte avgå, men jag tycker han har mkt att bevisa.
Varför ska man som spelare stå upp för laget när inte ledaren gör det?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om inte spelarna står upp för Zabel på fredag mot Oskarshamn genom att göra en fantastisk match vet vi att de inte vill ha honom.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Menade du de Zabel sa? Eller menar du att man gör de här på forumet?Jim Morrison skrev:Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
- Jim Morrison
Det Zabel så ofta säger efter förluster.ciirree skrev:Menade du de Zabel sa? Eller menar du att man gör de här på forumet?Jim Morrison skrev:Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
http://tv.difhockey.se/video/2920285152001/
Det är en sån enkel väg ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Det Zabel så ofta säger efter förluster.ciirree skrev:Menade du de Zabel sa? Eller menar du att man gör de här på forumet?Jim Morrison skrev:Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
Japp då tänkte vi på samma sak. Har också märkt de.
Samma om dem orden han sa, "Det slutar som de slutar sen får vi se!" jag vet att han inte menade så (hoppas jag!) men det lät så jävla fel. Droppen var nog när han stog och bara åt upp all skit som Lusth snackade - där hade jag velat sett Nyman, tror Lusth hade fått höra ett och annat då. Förflutet eller inte förflutet så ser jag framför mig en Nyman som säger exakt de han vill säga.
TACK! Jag satte fan morgonkaffet i halsen när jag såg det klippet, var tvungen att gå tillbaks och kolla igen.Jim Morrison skrev:Det Zabel så ofta säger efter förluster.ciirree skrev:Menade du de Zabel sa? Eller menar du att man gör de här på forumet?Jim Morrison skrev:Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
Har varken sett matchen eller intervjuerna i viasat (visas bara i Sverige), men den där intervjun räckte för att jag skulle få en rejäl jävla klump i magen.
Det han säger i intervjun är ju ganska rakt på, egentligen. Målen beror på individuella misstag, man måste ta ansvar på isen också och jadajadajada...
Han lägger allt på spelarna. Coachningen måste fungerat klockrent, synd att grabbarna gjorde fel på isen bara. Helvete, är detta ledarskap i Djurgården? Inte fan skulle jag följa Zabel ut på krigsfältet efter intervjuer som denna.
Du är med oss överallt, Stefan.
-
Har aldrig varit den som skrikit "Avgå Zabel!" eller "Avgå <namn>" över huvud taget i onödan eller hur som helst. Jag har varit den som argumenterat för varför det inte är logiskt att låta Zabel gå. Men jag har fått höra en del saker om Zabel från folk som spelat för honom när han coachade juniorerna. Jag vill inte gå in på detaljer då jag inte kan bekräfta att detta verkligen är sant och vill inte börja sprida massa rykten heller. Men om det stämmer det som sagts så är jag den första som vill ha ut honom från Djurgårdens IF. Sen med tanke på han loja inställning och att han verkligen inte skyddar spelarna eller står upp för föreningen så är det inte konstigt om spelarna inte har förtroende eller respekt för honom. Vi behöver en coach med pondus, och det måste inte betyda en Hardy eller Wikegård. Det såg vi ju i fotbollen att en PM Högmo kan funka alldeles utmärkt det också.
-
Ge Zabel säsongen ut...
Vi har iaf inte råd att sparka en coach i detta läget...
Vi har iaf inte råd att sparka en coach i detta läget...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- Everdif
- Kontakt:
Jag förstår vad du ser. Problemet inom laget är att de har en tendens att tro för mycket och sen för lite på sig själva. Man kan inte bara släppa taget sådär. Jag tror att mycket handlar om spelarna själva. Man kan inte slappna av på det sättet för att man leder med 2-0 i 2a perioden. Det är självklart att det kan vända och åker man med sådär raka ben så kan en knatte förstå att man inte är lika flexibel.minalman skrev:Zabels coachning ledde till att vi tappade 0-2 till 4-2 borta mot Malmö, sista åtta minuterna i matchen. Är du säker på att han är rätt?Everdif skrev:Jag var otroligt skeptiski början men börjar känna mer och mer att han är nog det vi behöver. Alla prata om Wikegård och höjer honom till skyarna men varför inte ge Tony en chans. Han är otroligt trevlig och villig och ger bra respons på konstruktiv kritik som getts av både personal inom DIF och övriga analytiker. Tror att det stora problemet på senaste tiden har handlar mycket om hurvida de trott på sig själva. Det är alltid lätt att falla in i dåliga svackor men man måste snabbt upp igen och visa att inte ligger i rutin.

Har dom båda något innanför pannbenet så lämnar dom över det här till någon annan nu och gärna innan Tysklands resan. Det ger nästa gäng en möjlighet att växa in och förändra i laget innan det är över för den här säsongen.
- Amadeus
Håller helt med. Jag har också försvarat Zabel mycket, men det här var droppen för mig med. Hur kan man stå i en intervju och inte stå upp för sina spelare. Rent bedrövligt.ciirree skrev:Jag har inte velat döma ut någon här innan, speciellt inte Zabel. Men hans val av ord idag och att han inte alls stog upp mot Lusth, det var droppen för min del. Jag säger inte avgå, men jag tycker han har mkt att bevisa.
Sam blir ju helt knockad och Lusth vill få det till att det är Sams fel och Tony säger inget!
Den där grisen Lusth håller på så här i varenda match, att försöka trycka ner sina motståndare.
Jag känner mig jättebesviken på Tonys agerande och ordval.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Han borde väl menat med det där att det inte skall spela någon roll om man leder med uddamål eller 4-0 så skall man fortsätta lira som tidigare och inte hålla på att kika på klockan eller resultatet hela tiden som spelare.ciirree skrev:Jim Morrison skrev:Det Zabel så ofta säger efter förluster.ciirree skrev:Menade du de Zabel sa? Eller menar du att man gör de här på forumet?Jim Morrison skrev:Det är så jävla ENKELT att hela tiden skylla på individuella misstag.
Japp då tänkte vi på samma sak. Har också märkt de.
Samma om dem orden han sa, "Det slutar som de slutar sen får vi se!" jag vet att han inte menade så (hoppas jag!) men det lät så jävla fel. Droppen var nog när han stog och bara åt upp all skit som Lusth snackade - där hade jag velat sett Nyman, tror Lusth hade fått höra ett och annat då. Förflutet eller inte förflutet så ser jag framför mig en Nyman som säger exakt de han vill säga.
Eller vad var det han menade tror ni? Jäkligt klumpigt sagt iaf och han borde ju såhär i efterhand förklara vad han tänkte.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109