Sällan varit så tungt drag kring Hockeyn som i år.
Underbart att se att det finns fler motgångssuportrar än jag själv.
Man ska ju också betänka att vi i nuläget inte har något engagemang från Järnkaminerna kring hockeyn vilket betyder att draget kring Hockeyn kommer från oss suportrar och inte från några supporterföreningar.
Hoppas att Järnkaminerna också bestämmer sig för att stötta Djurgården hockey. Vår förening har aldrig tidigare varit i behov av mer stöd än nu. Det finns inga ursäkter eller undanflykter - alla Djurgårdare måste göra allt det kan för att ta oss tillbaks. Återkomsten till Elitserien är större och viktigare än allt annat!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag känner mig tokladdad inför denna säsong. Det kommer inte bli en lätt säsong men utmaningen som ligger framför oss som klubb känns riktigt spännande. Ska även bli kul att se vad Linkan kan göra under en hel serie och i en potentiell KS.
Nästa fredag så är jag där och jag hoppas flera av er också kommer och stöttar grabbarna i ET!
Hoppas dom kommer i agusti. då ja drar till seychellerna i september och missar därmed premiären oxå.
Orkar inte att det blir problem när man ska hämta ut dom... är det kort eller lösbiljetter ? hoppas på lösbiljetter då kan man ge bort till polare ifall man inte kan gå.. istället för plattsen är tom
Jag undrar om verkligen "mer än 3000" kort är sålda, har hört / läst olika siffror... i intervjun med Tommy Engström i helgen i SvD så stod det något om "knappt 3000 sålda kort" om jag inte minns fel.
Vad gäller? Skapa lite hausse nu DIF! Fram med siffrorna, pusha för säsplåtarna lite hårdare. Gör en barometer.
...annars tolkar man det ju som att de där 3000 man gick ut med tidigt inte ens var nära att stämma.
-daniel- skrev:Jag undrar om verkligen "mer än 3000" kort är sålda, har hört / läst olika siffror... i intervjun med Tommy Engström i helgen i SvD så stod det något om "knappt 3000 sålda kort" om jag inte minns fel.
Vad gäller? Skapa lite hausse nu DIF! Fram med siffrorna, pusha för säsplåtarna lite hårdare. Gör en barometer.
...annars tolkar man det ju som att de där 3000 man gick ut med tidigt inte ens var nära att stämma.
Lugn nu.
Kansliet byter lokaler. Glödlampor ska bytas ut, sladdar ska kopplas in, kaffeautomater ska installeras, whiteboard-tavlor ska spikas upp. Det finns 1000 saker som är högre prioritet än att skapa hauss inför hockeysäsongen.
-daniel- skrev:Jag undrar om verkligen "mer än 3000" kort är sålda, har hört / läst olika siffror... i intervjun med Tommy Engström i helgen i SvD så stod det något om "knappt 3000 sålda kort" om jag inte minns fel.
Lugn nu.
Kansliet byter lokaler. Glödlampor ska bytas ut, sladdar ska kopplas in, kaffeautomater ska installeras, whiteboard-tavlor ska spikas upp. Det finns 1000 saker som är högre prioritet än att skapa hauss inför hockeysäsongen.
Jag säger det igen, med risk för att få inlägget borttaget: Erbjud hjälp eller sluta med gnället. Det är i alla fall min inställning.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Lugn nu.
Jag säger det igen, med risk för att få inlägget borttaget: Erbjud hjälp eller sluta med gnället. Det är i alla fall min inställning.
Visst, berätta för mig hur många säsongskort som sålts så skriver jag ihop lite nyheter om det på hemsidan.
Jag har mailat flera personer på DIF utan att få svar på hur många biljetter som sålts.
Jag tror det finns många som kan tänka sig hjälpa DIF. Men det finns också en hel del som inte vill hjälpa DIF när man tycker att det finns heltidsanställd personal som inte gör sitt jobb och kommer undan med det när ideella krafter gör deras jobb åt dom.
Lugn nu.
MEN SNÄLLA.
Folk måste ju för tusan kunna be om grejer och diskutera utan att behöva hjälpa till? Vi är DIF Hockeys kunder och kan därför sätta krav och be om saker.
Fan vad trött jag är på er som säger att man inte får klaga utan att hjälpa till.
Okej om det hade gällt en 100% ideell förening, men det gör det inte nu.
DIFhockey ge mig tillgång till erat datasystem så jag kan se hur många säsongs kort ni har sålt så jag sedan kan skriva det i detta forum och därav få folk att skriva det vidare så folk får reda på att det kommer vara mkt folk på matcherna och därav locka ännu mera personer.
Jag erbjuder härav min hjälp men om ni inte kan göra detta så skulle det vara trevligt med en uppdatering från er om hur många säsong kort som är sålda.
typ så?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Lugn nu.
MEN SNÄLLA.
Folk måste ju för tusan kunna be om grejer och diskutera utan att behöva hjälpa till? Vi är DIF Hockeys kunder och kan därför sätta krav och be om saker.
Fan vad trött jag är på er som säger att man inte får klaga utan att hjälpa till.
Okej om det hade gällt en 100% ideell förening, men det gör det inte nu.
Jag förstår också frustrationen över att det inte kommer någon info, som (jag håller med även där) förmodligen skulle ge försäljningen en skjuts framåt.
Att sitta och gnälla på att folk inte gör sitt jobb, det ska kopplas in kaffebryggare, etc.
DET tycker jag är att sitta och vara spydig mot folk som jobbar häcken av sig med flytt och allt vad det innebär.
Man kan tycka att det borde vara högsta prioritet med olika saker, men VET man inte hur hårt folk jobbar så tycker jag att det är normalt hyfs att inte säga att folk inte gör sitt bästa för att de är lata, oavsett om det är en syrlig kommentar på ett forum.
Det här är mitt sätt att se på saken och jag säger inte vad som är rätt och fel här.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!