Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:
3. Faktumet att det ska vara så jävla svårt att ta tre poäng, trots att man möter ett sämre motstånd. Räcker så!
Vänta lite nu, var det inte du som satt och skrev att LHC var klass rakt igenom för någon match sen? ;)

Jag förstår dock vad du menar. Håller med i det mesta andra du skriver också, framförallt det där om Almtorp. VARFÖR fick han så mycket speltid ikväll är faktiskt en gåta.
Menar naturligtvis just idag :wink: Lhc är i grund och botten ett skickligare lag än vad vi är, men just idag var Djurgården överlägsna.
100% DJURGÅRDSJ***L
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kentta skrev:Plus till Norman, Eriksson, Otto, Printz, D Tjärna och Wesslau.

TRE RAKA! Trodde man att det skulle hända för 3 omgångar sen?
Vinner vi 3 till inklusive Modo och Linköping tar åtminstone en pinne i matchen mot Modo är det slutspel.
Förutsatt att Växjö inte går å skrällvinner mot Lule och att Gävleiterna gör vad de skall förstås. Men det finns i alla fall en teoretisk chans om allt sitter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Praetori skrev:
Kentta skrev:Plus till Norman, Eriksson, Otto, Printz, D Tjärna och Wesslau.

TRE RAKA! Trodde man att det skulle hända för 3 omgångar sen?
Vinner vi 3 till inklusive Modo och Linköping tar åtminstone en pinne i matchen mot Modo är det slutspel.
Förutsatt att Växjö inte går å skrällvinner mot Lule förstås. Men det finns i alla fall en teoretisk chans om allt sitter.
Men nej, finns inte en jävla chans i världen att vi tar oss till slutspel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Att ingen nämner OTTO. Vilken jävla match karln gör - snabbast och klokast på isen IGEN.
Vem det nu var som sågade honom idag kan ju omöjligt äga ett par ögon.

Håller med Morrison - Kyle var faktiskt bra defensivt idag - spelade enkelt och var rejäl.
Printz gjorde ett par missar men sämst var vår så kallade kapten.

Men Otto - vilken man.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Att ingen nämner OTTO. Vilken jävla match karln gör - snabbast och klokast på isen IGEN.
Vem det nu var som sågade honom idag kan ju omöjligt äga ett par ögon.
Jag hyllade Otto, din blinda jävel!

:x
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Hade nog lite fel när jag sa att det skulle bli en "jämn" klackmatch.

Går inte att beskriva lyckan man har just nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

FFFHTB skrev:Hade nog lite fel när jag sa att det skulle bli en "jämn" klackmatch.

Episkt fel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

FFFHTB skrev:Hade nog lite fel när jag sa att det skulle bli en "jämn" klackmatch.

Haha, var du seriös? Jag såg ju ironin lysa igenom i ditt inlägg, men jag hade väl fel. Hur fan kunde du tro på att det skulle bli ens i närheten av en jämn klackmatch? Jag menar, hör bara på supporternamnet, White Lions :wink:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Nästan lika snygg som min 09/10 tröja signerad av alla silverhjältar som hänger på väggen. ;)

Grattis!
Hehe, tack!
Jag hade väl kanske hellre haft en tröja med alla autografer från finalåret, men detta funkar ju alldeles utmärkt ändå! Jävligt kul att ha en sådan tröja bara! :)
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Precis har kommit hem från Hovet och orkar inte sitta och läsa igenom 10 sidor, varav 4 är helt ointressant så samma saker kan möjligen har sagts tidigare.

Hur som, JÄVLIGT skönt med vinst, trots att det bara blev 2 poäng...
Nilson, Nilson, Nilson... HELT oduglig!!! I tredje stod han mest och hängde och såg allmänt slö och less på livet. Enda sedan han blev vald till lagkapten har jag tvekat på det valet. Fy fan va kass han va ikväll, tyvärr.. Printz i första va inte heller så himla bra och jag tycker nästan att Gustavsson får ta på sig LHC's mål då han det såg lite puttenuttigt och tamt agerande ut i sargehörnet, men jag kan ha fel, ska bli intressant och se på repris imorron.

Och sist men inte minst... Hade klacken blivit utbytt till Fonus begravningsbyrå!? Totalt noll tryck (förutom kämpa - djurgården i mitten på andra)..
Tragiskt! Man höll nästan på att somna in stund vis då vaggvisor sjöngs.

Men men, två poäng och borta från kvalspel (tillfälligt?)
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Salas skrev:

Haha, var du seriös? Jag såg ju ironin lysa igenom i ditt inlägg, men jag hade väl fel. Hur fan kunde du tro på att det skulle bli ens i närheten av en jämn klackmatch? Jag menar, hör bara på supporternamnet, White Lions :wink:
Haha var verkligen inte seriös :wink: Våran sittplats skulle ta White lions med hästlängder.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

BobTheBlob skrev:Precis har kommit hem från Hovet och orkar inte sitta och läsa igenom 10 sidor, varav 4 är helt ointressant så samma saker kan möjligen har sagts tidigare.

Nilson, Nilson, Nilson... HELT oduglig!!! I tredje stod han mest och hängde och såg allmänt slö och less på livet. Enda sedan han blev vald till lagkapten har jag tvekat på det valet. Fy fan va kass han va ikväll, tyvärr.. Printz i första va inte heller så himla bra och jag tycker nästan att Gustavsson får ta på sig LHC's mål då han det såg lite puttenuttigt och tamt agerande ut i sargehörnet, men jag kan ha fel, ska bli intressant och se på repris imorron.

Och sist men inte minst... Hade klacken blivit utbytt till Fonus begravningsbyrå!? Totalt noll tryck (förutom kämpa - djurgården i mitten på andra)..

Visst fanns det dalar men det fanns också rejäla toppar. Inte minst vid det tidigare nämnda 1-1 målet.

Själv är jag mest besviken på det faktum att ett slutsålt Hovet inte garanterar en högt sjungande klack under större stunder av matcherna. Klackturister är ju bara förnamnet och det är så tråkigt att se detta fjortispack stå med sina telefoner och sitt tuggummi.

Runt 5-7% av klacken är tjejer och 90% utav dem bidrar inte till att skapa, eller höja stämningen alls. Vet att jag är något orättvis och generaliserande men den bilden jag får klarnar mer och mer vid varje storklacksmatch. Jag är inte den som är den men...

Jag kan väl inte direkt säga att jag gillar personer på ståplats utan gren mellan benen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Men alltså, var det bara jag som var så pass nervös vissa stunder att jag knappt kunde få ur mig ett ord? Kan förstå att det inte var fullt drag idag, nervositeten var ju enorm.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BobTheBlob skrev:Precis har kommit hem från Hovet och orkar inte sitta och läsa igenom 10 sidor, varav 4 är helt ointressant så samma saker kan möjligen har sagts tidigare.

Stod du själv i klacken?
DIF!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Fan vad jag är GLAD idag! :)

Nu ska jag sova och äntligen slippa vakna 5-6ggr under natten och kallsvettig skrika "VAFAN Mackan!" eller "Wesslauu!! OMG tack!", gonatt!
Skriv svar