Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jaja Mäklaren, Jock och Daniel, haha... Jag visste att det skulle huggas på just det. Det var ett litet test. Jag kunde omformulerat mig men ville testa huggreflexerna lite. :lol:

Det var typ enbart hans dribbelraid på högerkanten jag syftade på, så ni kan lugnt sätta er ner igen. ;)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kan ju iallafall hålla tummarna att Zibbe är tillbaka på torsdag så man åtminstone får någon som kan skaka om lite. Sen Bom Bom som i mitt tycke inte ska ta Gustafssons eller Holms plats utan snarare Claessons. Usch den kvällen kommer inte bli rolig någonstans!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Christian Eklund bäst bland utespelarna idag. Vilken otrolig tredje period han gör! Gåshud.
Berglund

Inlägg av Berglund »

En kämpa seger, men en då en seger, bara kämpa vidare nu.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

pulverapa skrev:Christian Eklund bäst bland utespelarna idag. Vilken otrolig tredje period han gör! Gåshud.
Helt klart. Glömde lyfta fram det. Slutet blev jag ändå lite stolt över. Se grabbar som Fimpen och Kempe täcka skott för att Wesslau ska få sin nolla. Det lyste upp lite i domedagsklyftan!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Kempe var fan sist på pucken på mål nummer 1 idag... Ser ju ut så. De pratar om det i Canal Plus studion nu.

Hattrick? Grym insats av honom idag.
Tim Sandberg kastade in kepsen på isen och signalerade hattrick när Mario åkte förbi båset.
Mash

Inlägg av Mash »

Att Claesson passade snett inåt bakåt istället för att runda buren fick mig att lyfta på ögonbrynen. Var det verkligen Claesson som assisterade? Snyggt var det i vilket fall som helst, precis som Kempes soloåkning, den var härlig att se!

Matchen generellt då, inget speciellt i min syn. Slarviga passar, åker i halvfart, kämpar lite då och då, korkade beslut och extremt låg kunnighet om när man ska skjuta istället för att passa. Lägsta nivån hittils jag beskådat, oerhört dålig match. Att vi nollar Timrå tackar vi Wesslau för, ingen annan.

Eriksson gjorde det jäkligt bra idag också, fin puckföring och kontroll över pucken - Fortsätt med det tack!
Ottosson gjorde det bra som vanligt, krigade och slet för varje puck. Han gav en smutta energi, skönt att han inte ger upp när hans kedjekompisar är borta.
Fimpen är kung! Härlig kämparglöd och fart under grillorna.
Vad i hela friden sysslar Kyle och Honken med? Glider runt och tittar upp på läktaren eller vad försigår i deras huvuden egentligen? Inte en blick för spelet för fem öre, om vi nu kunde bänka dom så skulle jag gärna vilja se det men som vi nog alla är överrens om så går det inte...

Tre poäng mot LHC kan vi glömma om detta fortsätter.. Sämre spel i Elitserien får man leta efter, detta var extremt jävla lågt - Lira för laget och strid för skölden vi alla älskar eller avgå. Pinsamt att se er spela, vi har ett lag på pappret som har kompetens nog att lyfta SM pokalen men på isen visas det något annat. Skärp er för fan.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ikväll gör vi säsongens klart sämsta hemmamatch på Hovet. Fullkomligt uselt spelar vi i 60 minuter, och anledningen till att vi vinner stavas Timrå. Säsongens upplaga av Timrå kan vara det sämsta laget som spelat i elitserien på 2000-talet, helt otroligt att man kan vara så dåliga. Undviker dom nedflyttning så får det ses en jätteskräll. Inget talat för att Timrå spelar elitseriehockey nästa säsong.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det måste ha varit av defensiva skäl man lät bli att matcha Åberg/Weigel hårdare. Eller? grasping for straws here.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Timrås tränare Anders Karlsson:
– Det är tråkigt att vi förlorar, men det är många saker jag tycker är bra i dag faktiskt.

HAHAHAHAHAH kan inte sluta skratta...inte konstigt att TIK ligger där de ligger. Allvarligt alltså? Detta var nog ett av de sämsta lagen som någonsin åkt in på Hovets is. Sen var inte DIF så jävla mycket bättre men Timrå var fruktansvärt dåliga ikväll.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Timrås tränare Anders Karlsson:
– Det är tråkigt att vi förlorar, men det är många saker jag tycker är bra i dag faktiskt.

HAHAHAHAHAH kan inte sluta skratta...inte konstigt att TIK ligger där de ligger. Allvarligt alltså? Detta var nog ett av de sämsta lagen som någonsin åkt in på Hovets is. Sen var inte DIF så jävla mycket bättre men Timrå var fruktansvärt dåliga ikväll.
21% av årets poängskörd kommer från matcher mot Timrå. Tackar!
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Magnutz skrev:Det måste ha varit av defensiva skäl man lät bli att matcha Åberg/Weigel hårdare. Eller? grasping for straws here.
Åberg är ju precis tillbaka från skada så förmodligen spelas han in lite lugnt. Weigel, var det 24?

Vad ska man säga om matchen, de enda som får godkänt är kedjan med Kempe, Tim och Fimpen. Junisbackarna tycker jag gör det helt ok, Kyle kändes som en säkerhetsrisk mest hela tiden. Pensionärskedjan med Tjärnqvist, Almtorp och Carlsson....
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

PutteDIF skrev:
Magnutz skrev:Det måste ha varit av defensiva skäl man lät bli att matcha Åberg/Weigel hårdare. Eller? grasping for straws here.
Åberg är ju precis tillbaka från skada så förmodligen spelas han in lite lugnt. Weigel, var det 24?

Vad ska man säga om matchen, de enda som får godkänt är kedjan med Kempe, Tim och Fimpen. Junisbackarna tycker jag gör det helt ok, Kyle kändes som en säkerhetsrisk mest hela tiden.
Ja, Kempe-linan bar verkligen laget idag tillsammans med Wesslan. Jävligt kul att just de kliver fram när vår förstakedja är borta. Inte bara målen utan uppoffringarna i BP och sånt också. De växte en del i mitt hjärta idag!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lite distans till senaste matchen och allt elände den medförde skalas en del av negativiteten bort.
Fram träder den obotlige optimisten som finns långt inom mig.

Vi maler ned Tikarna efter en stor kämpainsats. Den höjer sedan moralen i laget och vi landar slutligen på den rimliga placering jag tippade inför seriestart, nämligen 6-8.

Tips: 4-2
Med avsaknad av distans till mig själv spinner jag vidare på mitt egna inlägg inför matchen.

Vi vinner denna match trots:
- en frånvarolista jag inte kan påminna mig om när vi hade senast.
Mackan, Ölve, DT och Mika är inga dussinlirare. Boumedienne har sina brister ( :shock: ) men saknas i vårt orutinerade försvar. Vågar faktiskt spela konstruktivt och lugnt.
- att självförtroendet är långt ifrån på topp.

Jag räknade då inte med annat än ett krigande från vår sida och absolut inget skönspel.

Ikväll tackar jag i första hand Wesslau för segern, men det är på tiden han verkligen står på huvudet och vinner matcher på egen hand åt oss. Det ska en bra förstamålvakt klara av några gånger per säsong. Wesslau har inte varit dålig i år men han har heller inte nått upp till slutspelsformen förrän denna match.

Självklart såg jag att spelade hade mycket mer att önska. Men utifrån förutsättningarna är jag mycket nöjd med resultatet.

Som jag ser det är det nu ett gyllene läge att åka till Linköping. De har allt att förlora medan ingen räknar med några poäng till oss. Det hade varit annorlunda förutsättningar vid en förlust mot Tik.

Detta var grymt viktiga poäng. I det frånvaroelände vi befinner oss i nu och med en seger i ryggen borde vi kunna spela med mindre stela handleder mot Lhc.

Avslutar med att ge några övriga plus:
Tjärna jr, såg stark ut i närkamperna och vann puckar och såg till att vi lyckades hålla oss kvar i anfallszon ett par gånger.
Kempe, gör man 2 mål och kämpar och sliter är man värd beröm.
Tim E, en av få som var bekväm med pucken (motsatsen till det stavas Cehlin).
Otto, stark över hela banan och gjorde ett stort jobb utan att glänsa. Hade en inte alltför enkel uppgift med två nya vingar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lite distans till senaste matchen och allt elände den medförde skalas en del av negativiteten bort.
Fram träder den obotlige optimisten som finns långt inom mig.

Vi maler ned Tikarna efter en stor kämpainsats. Den höjer sedan moralen i laget och vi landar slutligen på den rimliga placering jag tippade inför seriestart, nämligen 6-8.

Tips: 4-2
Med avsaknad av distans till mig själv spinner jag vidare på mitt egna inlägg inför matchen.

Vi vinner denna match trots:
- en frånvarolista jag inte kan påminna mig om när vi hade senast.
Mackan, Ölve, DT och Mika är inga dussinlirare. Boumedienne har sina brister ( :shock: ) men saknas i vårt orutinerade försvar. Vågar faktiskt spela konstruktivt och lugnt.
- att självförtroendet är långt ifrån på topp.

Jag räknade då inte med annat än ett krigande från vår sida och absolut inget skönspel.

Ikväll tackar jag i första hand Wesslau för segern, men det är på tiden han verkligen står på huvudet och vinner matcher på egen hand åt oss. Det ska en bra förstamålvakt klara av några gånger per säsong. Wesslau har inte varit dålig i år men han har heller inte nått upp till slutspelsformen förrän denna match.

Självklart såg jag att spelade hade mycket mer att önska. Men utifrån förutsättningarna är jag mycket nöjd med resultatet.

Som jag ser det är det nu ett gyllene läge att åka till Linköping. De har allt att förlora medan ingen räknar med några poäng till oss. Det hade varit annorlunda förutsättningar vid en förlust mot Tik.

Detta var grymt viktiga poäng. I det frånvaroelände vi befinner oss i nu och med en seger i ryggen borde vi kunna spela med mindre stela handleder mot Lhc.

Avslutar med att ge några övriga plus:
Tjärna jr, såg stark ut i närkamperna och vann puckar och såg till att vi lyckades hålla oss kvar i anfallszon ett par gånger.
Kempe, gör man 2 mål och kämpar och sliter är man värd beröm.
Tim E, en av få som var bekväm med pucken (motsatsen till det stavas Cehlin).
Otto, stark över hela banan och gjorde ett stort jobb utan att glänsa. Hade en inte alltför enkel uppgift med två nya vingar.
Tack! +1 på detta inlägg!

Idag var en match som inte skulle spelas snyggt utan viktigast att få med sig 3p. Många tongivande spelare borta och en match som man MÅSTE vinna. Inte det lättaste att gå ut och dominera då och heller inte tid för skönspel.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar