Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:Finns förresten en sak att ta upp, hur tänker Montén när han sätter Boumedienne och Gustafsson i samma backpar? Vad gör Gustafsson på isen till att börja med? Han är, för att uttrycka sig milt, genomruttet usel. Jag är ledsen men det håller inte i ES att "skolas in" mot serie 2:an.

Låt någon annan dubbla sina byten, men låt mig slippa se honom igen närmsta tiden. Tackar.
Håller med, det var mer hönsgård än vanligt när det backparet var inne. Helt galet sammansatt. Är det Hardys fel eller backcoachen Monténs fel? Whatever, kicka båda.
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Tja, ytterligare en förlust. Såg dock mycket bättre ut en tidigare även om tredje perioden var minst sagt usel. Ironiskt nog gjorde DT en av sina sämre matcher. Bode Bombom och Kyle spelade hyfsat i dag. Klacken var stundtals bra men det saknas det där extra stödet när det behövs som mest. Almtorp och Carlsson, var dom där :? .
Finns i alla fall en klart större vilja idag att göra ngott framåt. Tyvärr verkar vi tröttna efter hand i varje match och det är oroväckande med tanke på att det är en lång säsong.

Ä, det känns i allafall bättre än på länge, men magknipen för kvalserien finns kvar. :|
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fricke skrev:
sensei skrev:Praktusel coachning av trojkan i båset. Trots att jag inte är någon hockeyexpert på långa vägar så var det uppenbart för mig att Almtorp och Carlsson hade en dålig dag och var tom sämre än normalt. Ändå spelas de i samma formation när matchen står och väger.

Efter 2-2 står genierna och kliar sig i huvudet. Jag börjar undra om de ens vill vinna? Stort frågetecken på lagledningen idag.
Almtorp och Carlsson har inte haft en dålig dag utan en usel säsong. Järlan borde få sparken för dom obegripliga skitvärvningarna.
"tom sämre än normalt" tolkas rimligen att jag inte tycker de är speciellt bra.

När det gäller Järlan så är det lite klurigt. Carlsson gjorde mest mål i ssk förra året, men är helt meningslös i år. Han är bara i vägen i bästa fall. Svårt för Järlan att förutse denna kollaps.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Fricke skrev:
sensei skrev:Praktusel coachning av trojkan i båset. Trots att jag inte är någon hockeyexpert på långa vägar så var det uppenbart för mig att Almtorp och Carlsson hade en dålig dag och var tom sämre än normalt. Ändå spelas de i samma formation när matchen står och väger.

Efter 2-2 står genierna och kliar sig i huvudet. Jag börjar undra om de ens vill vinna? Stort frågetecken på lagledningen idag.
Almtorp och Carlsson har inte haft en dålig dag utan en usel säsong. Järlan borde få sparken för dom obegripliga skitvärvningarna.
Vårt mål blir att slippa KS. Allt annat är bonus.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

sensei skrev:
Fricke skrev:

"tom sämre än normalt" tolkas rimligen att jag inte tycker de är speciellt bra.

När det gäller Järlan så är det lite klurigt. Carlsson gjorde mest mål i ssk förra året, men är helt meningslös i år. Han är bara i vägen i bästa fall. Svårt för Järlan att förutse denna kollaps.

Inte för att hylla Carlssons spelmässiga insats i matchen men fortsätter han att göra mål i samma takt som i de första 15 matcherna han har spelat i DIF kommer han att göra 15-17 mål den här säsongen också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker folk är onödigt hårda mot Carlsson & Almtorp. De är inga stjärnor men vad hade ni väntat er? Som antti-pekka skriver så har ändå Carlsson börjat göra mål.

Almtorp har dock kommit bort från matcherna mer än inledningsvis, men det har väl stora delar av laget gjort så det var väl inget nytt.

Förövrigt så lider jag med Marcus Nilson; fy fan vad dålig han är just nu. Ingenting vill sig. Ändå har han gjort en del poäng och framförallt GWG. Men i själva spelet är han verkligen inte bra. Jimmie börjar hitta sitt rätta jag, dock. Härligt.

Se där, det fanns lite att skriva trots allt.
Rix

Inlägg av Rix »

Bra spel av DIF till sista perioden, sen 4 - 16 i skott.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Jag tycker folk är onödigt hårda mot Carlsson & Almtorp. De är inga stjärnor men vad hade ni väntat er? Som antti-pekka skriver så har ändå Carlsson börjat göra mål.
Jag är hård mot dem för att de inte bidrar i det spel DIF skall spela. Jag klandrar ingen för att de inte "vill sig" eller för enstaka misstag, men dessa herrar gör ju för fasiken inte det de ska?! Istället åker de och tittar på och är i vägen, oftast i försvarszon.

Det stora felet är dock att de spelas i den utsträckning de gör. Vi kunde ha vunnit denna match om det coachas annorlunda.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag tycker folk är onödigt hårda mot Carlsson & Almtorp. De är inga stjärnor men vad hade ni väntat er? Som antti-pekka skriver så har ändå Carlsson börjat göra mål.

Almtorp har dock kommit bort från matcherna mer än inledningsvis, men det har väl stora delar av laget gjort så det var väl inget nytt.

Förövrigt så lider jag med Marcus Nilson; fy fan vad dålig han är just nu. Ingenting vill sig. Ändå har han gjort en del poäng och framförallt GWG. Men i själva spelet är han verkligen inte bra. Jimmie börjar hitta sitt rätta jag, dock. Härligt.

Faktiskt. Även om det nu är som att man fick de man fruktade bekräftat. Vi har betalat höga löner till "hyfsade" elitseriespelare, precis den kategorin vi ska kunna undvika med vår eminenta juniorverksamhet. Typ.

Sen så gick man väl och småhoppades att Almtorp och Carlsson skulle vara något mer än man trodde. Men så var det dessvärre inte.

Almtorp gillar jag faktiskt.... Eller... Jag gillar spelaren Almtorp. Jag gillar centern Almtorp. Men jag gillar inte värvningen Jonas Almtorp inför säsongen 11/12. Då vi verkligen behövde en förstacenter. Almtorp hade varit en perfekt ersättare för Otto när han lägger av typ, eller Fimpen.
Expert.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Jag tyckte det såg ut som frölunda gjorde mål i mitten av andra perioden, men domarna vägrade ringa. Någon mer än jag som tyckte det såg ut som mål?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Jag är hård mot dem för att de inte bidrar i det spel DIF skall spela. Jag klandrar ingen för att de inte "vill sig" eller för enstaka misstag, men dessa herrar gör ju för fasiken inte det de ska?! Istället åker de och tittar på och är i vägen, oftast i försvarszon.

Det stora felet är dock att de spelas i den utsträckning de gör. Vi kunde ha vunnit denna match om det coachas annorlunda.
Det jag menar är att det inte är många som faktiskt gör det de skall ute på isen. Såfall skulle vi inte kräla runt i botten av tabellen.

DIF's absolut sämsta spelare alla kategorier måste vara Mathias Tjärnqvist. Fullständigt osynlig framåt. Ger inte ens 50% av allt han har i alla lägen, var väl indirekt han som orsakade kvitteringen dessutom då han kladdade med pucken i egen zon. För att vara en riktigt dyr spelare är det tamejfan helt magiskt fantastiskt att se att han inte bänkas... Förlängningen av hans kontrakt var redan på förhand ett skämt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:

Faktiskt. Även om det nu är som att man fick de man fruktade bekräftat. Vi har betalat höga löner till "hyfsade" elitseriespelare, precis den kategorin vi ska kunna undvika med vår eminenta juniorverksamhet. Typ.

Sen så gick man väl och småhoppades att Almtorp och Carlsson skulle vara något mer än man trodde. Men så var det dessvärre inte.

Almtorp gillar jag faktiskt.... Eller... Jag gillar spelaren Almtorp. Jag gillar centern Almtorp. Men jag gillar inte värvningen Jonas Almtorp inför säsongen 11/12. Då vi verkligen behövde en förstacenter. Almtorp hade varit en perfekt ersättare för Otto när han lägger av typ, eller Fimpen.
Jag håller helt med dig.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hur kan du ''lida med'' en spelare som åker runt och är helt ointresserad på isen? Det enda karlljesus gör är att glida, missa öppna mål och skaka på huvudet åt medspelare. Hockeyhistoriens sämsta lagkapten.

Annars håller jag med dig i det du skriver om M. Tjärnqvist. Han är lika usel som Mackan, men det är knappast någon nyhet då han aldrig har varit nån bra hockeyspelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vill inte direkt såga Zibbe eller något första matchen. Men det såg verkligen ut som han hade sålt smöret och tappat pengarna. Ifjol lös det entusiasm i ögonen på honom. Han såg så jävla intresserad ut. Det såg lååååångt ifrån likadant ut idag. Men förhoppningsvis blir det betydligt bättre.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Hur kan du ''lida med'' en spelare som åker runt och är helt ointresserad på isen? Det enda karlljesus gör är att glida, missa öppna mål och skaka på huvudet åt medspelare.
Fast gör han verkligen det? Jag tycker han skakar huvet åt sig själv för han blir så satans besviken.... du måste ju också se att han är frustrerad?

Till skillnad från M.Tjärnqvist som ser ut som en stor jävla fågelholk hela han.
Skriv svar