Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Kentta »

Det värsta är att Bremberg skulle gjort en SÅN JÄVLA NYTTA i dagens DIF, men så sitter Järlan och säger att "han inte passar in". Det gör mig så jävla förbannad, för att antagligen så är det Hardy som säger nej, men samtidigt får trögskallar som Boumedienne och Klubertanz spela hela matcher.

ÅÅÅH!
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Men vi gjorde en ganska bra match. Några av våra backar hade lite otur men vi släpte inte in något mål i spel 6 mot 5. :evil:
Hör jag blir det hopp från bro.
Total avsaknad av coacher i detta bygge. Coacning innebär bl.a att vägleda och utvecka. Detta ser vi inget av.
Printz bäst i kväll, tätt följd av DT. Tycker att Jimmy var piggare än på länge.
Suck, vad händer?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Vi kommer naturligtvis bli överkörda av MoDo på Lördag med alibispelarna Bomedienne, Kluberklant i spetsen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tänk om man kunde trolla?

* Byt Boumedienne mot en hink med skurvatten.

* Ut med Klubertanz och in med Fernholm.

* Släng ut Carlsson, Almtorp, stureplansmaffian (och alla andra glidare) och ersätt med endera hårt jobbande spelare eller några som faktiskt kan stänka in lite puckar.

* Skeppa iväg Hardy till de norrländska obygderna och in med ett riktigt yrväder i båset

* Sätt på kaptensbindeln på D.Tjärnqvist

* Slipa Cehlins skridskor och lär han åka med pucken under kontroll

* Sätt in en plexiglasskiva bakom Wesslau
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Donkels skrev:Vi kommer naturligtvis bli överkörda av MoDo på Lördag med alibispelarna Bomedienne, Kluberklant i spetsen
En "Kluberklant" och en "Dumbom" i samma lag kan ju aldrig sluta bra.
Mash

Inlägg av Mash »

Försöker se någon ljusglimt idag, än så länge har jag inte hittat någon... Härligt att se Printz lira säkert och inte tabba sig allt för mycket denna afton, stå på dig!

Ärligt talat, vad är det ni sysslar med på isen grabbar? I mina ögon är det inte hockey, ser mer ut som gamla gubbar som glider runt och tänker på hur soft det skulle vara att sitta i Toronto och käka korv på läktaren... För i helvete, Djurgår'n! Detta är inte hur hockey spelas, detta är inte sättet vi ska nå SM-Final och det är tamefan inte sättet att bära finaste märket på bröstet. Det finns inte många i det nuvarande som ska bära tröjan med stoltheten, och det finns vissa som inte ska bära den alls (läs: Bombom). Samtidigt så finns det vissa som inte ska ha biljett och stå på läktaren, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT ATT BUA ÅT SIN EGNA SPELARE!? Ja visst, han gjorde en mega tabbe och gjorde så vi miste tre pinnar, men för i helvete, är det värt att bua åt honom när han får pucken !? Vad kommer sen? Stormning mot eget spelarbås? Ni kan, tillsammans med Bombom, AVGÅ!

Enormt mycket saker måste förbättras, spelarnas attityd, coachernas coachning och kedjorna är bara fåtal saker.. Djupt besviken på årets DIF, här lägger man ner tid och ork för att stötta er och vad får man tillbaka? 20x3 minuters division 1 hockey, riktigt jävla praktuselt. Fortfarande så glöder Djurgårdshjärtat, och det kommer alltid att glöda men att se ens egna lag, laget som hjärtat brinner för, spela skit med ingen inställning alls sårar... RYCK UPP ER!

Vi älskar er!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Jag tycker ändå det är märkligt att vi kan vara så här dåliga...jag tycker inte vi skapade en enda riktigt het målchans på HELA JÄVLA MATCHEN (våra två mål var ju rena jävla slumpmålen...).

I lördags var jag sjukligt förbannad. I dag är jag mest fundersam. Vad i helvete är det som händer?
Ett lojare & tamare DIF tror jag inte jag någonsin skådat.

Kände direkt efter matchen för att slänga många röda spelare ner i ett Tennbad och kasta strykjärn på dom.
Men nu har jag sansat mig.

Tycker faktiskt att DIF i 1:a perioden går ut och försöker bestämma på sin hemmais.
Alla deltar och åker skridskor, det är typ på den nivån mina krav ligger nu.
I per.2 är Hv bättre men DIF får retroaktiv utdelning från 1:a periodens övertag.
I 3:e ger DIF bort allt som man jobbat ihop till.
Sammanfattningsvis, jag har sett klart sämre matcher i år på Hovet från DIF, Hv är ett bra lag

MEeeen, givetvis har vi problem så stora och så många att jag knappt kan andas längre.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Det är illa nu! Jävligt illa! Men torskar vi mot Gnaget den 14/11 då blir det ohållbart. Tänder kommer ryka och ben kommer att knäckas.

Se därför till att Ni köper biljetter så att vi kan ge DIF Hockey vårt yttersta när vidriga Gnaget har hemmaplan.
Rix

Inlägg av Rix »

2 skott i tredje perioden bland annat, tacka fan för att Wesslau håller oss rätt bra i matcherna och gör så vi har en chans iaf. Tror det är 2-3 gången han blir matchens lirare på hemmais iaf.

Vet inte vad vi ska göra med kedjorna riktigt, känns som vi har testat allt möjligt men på många ställen brister det stort. Sen tycker jag förövrigt att Fimpen ska få komma in mer vid avblåsningar, han verkar vinna iaf en 7-8 av 10 teckningar medans de andra vinner 1 av 100 känns det som. Vill inte sitta här och klaga för mycket men en stor uppryckning vill jag ha!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Millwall skrev:Det är illa nu! Jävligt illa! Men torskar vi mot Gnaget den 14/11 då blir det ohållbart. Tänder kommer ryka och ben kommer att knäckas.

Se därför till att Ni köper biljetter så att vi kan ge DIF Hockey vårt yttersta när vidriga Gnaget har hemmaplan.
Tycker det är mer illa att torska mot Modo på hemmaplan
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Precis kommit hem från Hovet....
Känns overkligt detta som sker....
Detta är FAN inte Djurgårdens IF, Stockholms Stolthet. Det är ett gäng muppar på isen och i båset som just nu inte förtjänar min respekt. Vad FAN håller ni på med ? Ni pissar oss fans sjöblöta och förnedrar er själva på isen. Vad är ert djävlar anamma. FAN hockey är en kampsport har ni glömt det. En totaluppryckning på lördag mot MoDo är inte tillräckligt . Vill se förändringar i laget som visar att ni tar kritiken på allvar och börjar spela hockey som ni kan men verkar ha glömt eller är så bekväma att ni inte ens försöker...
Har aldrig varit så här besviken på DIF någonsin, FY FAN !!!!!
Senast redigerad av Doyle den 2011-10-27 21:43:31, redigerad totalt 2 gång.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Mash skrev:Försöker se någon ljusglimt idag, än så länge har jag inte hittat någon... Härligt att se Printz lira säkert och inte tabba sig allt för mycket denna afton, stå på dig!

Ärligt talat, vad är det ni sysslar med på isen grabbar? I mina ögon är det inte hockey, ser mer ut som gamla gubbar som glider runt och tänker på hur soft det skulle vara att sitta i Toronto och käka korv på läktaren... För i helvete, Djurgår'n! Detta är inte hur hockey spelas, detta är inte sättet vi ska nå SM-Final och det är tamefan inte sättet att bära finaste märket på bröstet. Det finns inte många i det nuvarande som ska bära tröjan med stoltheten, och det finns vissa som inte ska bära den alls (läs: Bombom). Samtidigt så finns det vissa som inte ska ha biljett och stå på läktaren, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT ATT BUA ÅT SIN EGNA SPELARE!? Ja visst, han gjorde en mega tabbe och gjorde så vi miste tre pinnar, men för i helvete, är det värt att bua åt honom när han får pucken !? Vad kommer sen? Stormning mot eget spelarbås? Ni kan, tillsammans med Bombom, AVGÅ!

Enormt mycket saker måste förbättras, spelarnas attityd, coachernas coachning och kedjorna är bara fåtal saker.. Djupt besviken på årets DIF, här lägger man ner tid och ork för att stötta er och vad får man tillbaka? 20x3 minuters division 1 hockey, riktigt jävla praktuselt. Fortfarande så glöder Djurgårdshjärtat, och det kommer alltid att glöda men att se ens egna lag, laget som hjärtat brinner för, spela skit med ingen inställning alls sårar... RYCK UPP ER!

Vi älskar er!
Naturligtvis fel att bua åt Dumbom men faktum kvarstår snubben bör inte få lira en minut till
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Min största önskan just nu är att alla spelare skulle kolla på Denna film innan en match. Sen om man kunde få en tränare som honom skulle det ju inte heller va fy skam.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Millwall skrev:Det är illa nu! Jävligt illa! Men torskar vi mot Gnaget den 14/11 då blir det ohållbart. Tänder kommer ryka och ben kommer att knäckas.

Bara en vanlig teoretisk fråga nu.
Vad hade du valt:

Alt1: Att DIF förlorar samtliga 5 derbyn under en säsong men vinner övriga 50 matcher och tar guld.

Alt2: Att DIF vinner samtliga 5 derbyn under en säsong men förlorar övriga 50 matcher och åker ur elitserien.

?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag blir inte alls arg eller besviken eller ens upprörd efter kvällens match. Inte bra, men så är det just nu.

Vad som däremot får mig att må illa är passivitet. Jag avskyr passivitet. Fullständigt oacceptabelt att vara passiv när man har 20+ hormonstinna elit-killar som ska prestera i en kampsport. Ledarna måste ingjuta mod och energi i spelarna redan i båset. Redan i omkläd. Det får inte vara så här stillsamt och ointresserat i båset, jag blir fan ledsen i ögat. Det är hemskt att beskåda.

Byt attityd och få bort Bombom.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar