Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
Tyvärr är jag för stor entreprenör för att godkänna detta Magnutz, jag hade gått i konkurs eller tappat alla mina kunder om jag levererat detta. Men DIF verkar inte fattat att man driver en business....
Jag både buade och gick hem vid 1-3 igår. Har aldrig gjort det förut, men gårdagen kändes som droppen...
Vi kommer att slå HV71 på torsdag vilket är synd. Vad som behövs är en riktig råtorsk så att Den blinda trojkan i båset och kaffedrickarna på kansliet vaknar upp ur dvalan.
Vi kommer att slå HV71 på torsdag vilket är synd. Vad som behövs är en riktig råtorsk så att Den blinda trojkan i båset och kaffedrickarna på kansliet vaknar upp ur dvalan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi som har läst dina inlägg har liiiite svårt att tro det...Mäklaren skrev:Jag både buade och gick hem vid 1-3 igår. Har aldrig gjort det förut, men gårdagen kändes som droppen...

Expert.
-
Luleå är jätteduktiga på att täppa till i defensiven och således minimera antalet målchanser för motståndarna. Trots detta lyckades Brynäs sätta 5 mål på dem. Just sayin'...
Du är mystisk. Bor fem minuters promenad från Hovet, och hinner därmed hem och skriva av mig medan aggressionerna fortfarande står i klimax.SirDIFalot skrev:Vi som har läst dina inlägg har liiiite svårt att tro det...Mäklaren skrev:Jag både buade och gick hem vid 1-3 igår. Har aldrig gjort det förut, men gårdagen kändes som droppen...
Mäklaren, du är en av oss 
Du är en sann entreprenör/ledare, älskar dig m8, söker du jobb så hör av dig! Love u <3

Du är en sann entreprenör/ledare, älskar dig m8, söker du jobb så hör av dig! Love u <3
- SirDIFalot
Du känns dock inte som typen som inte buar när laget förlorar...Mäklaren skrev:Du är mystisk. Bor fem minuters promenad från Hovet, och hinner därmed hem och skriva av mig medan aggressionerna fortfarande står i klimax.SirDIFalot skrev:Vi som har läst dina inlägg har liiiite svårt att tro det...Mäklaren skrev:Jag både buade och gick hem vid 1-3 igår. Har aldrig gjort det förut, men gårdagen kändes som droppen...
Expert.
Kan inte vi "gnällspikar" köra en gemensam middag/aktiv sittplats ihop nångång
?

Jag är med.henka83 skrev:Kan inte vi "gnällspikar" köra en gemensam middag/aktiv sittplats ihop nångång?
Vore kul att få ihop fler "gnällspikar". Får be DIF ställa upp kravallstaket innan 

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att vi för 5:e gången den här säsongen sjabblar som ett gäng småknattar och släpper in mål i spelformen 6-5 är inte direkt upphetsande, att man då väljer att avlägsna sig och gråta ut på annat håll kan väl inte vara så jävla konstigt? Sen att du kanske är självplågare och väljer att stanna kvar får stå för dig.Daniel942 skrev:Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
Sen klagas det på att spelarna inte står upp för skölden och bla bla. Ni är inte mycket bättre.
Tog på mig jackan vid 1-3, var påväg att gå men tänkte, nej faan fuleå kören ska aldrig få rätt. Jag går inte hem med en minut kvar. Finns många matcher då man skulle ha gått efter två perioder då det varit skit spel. Stå upp, skrik ut missnöjet men vik dig aldrig!-daniel- skrev:Att vi för 5:e gången den här säsongen sjabblar som ett gäng småknattar och släpper in mål i spelformen 6-5 är inte direkt upphetsande, att man då väljer att avlägsna sig och gråta ut på annat håll kan väl inte vara så jävla konstigt? Sen att du kanske är självplågare och väljer att stanna kvar får stå för dig.Daniel942 skrev:Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
Sen klagas det på att spelarna inte står upp för skölden och bla bla. Ni är inte mycket bättre.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"Alltid oavsett"?-daniel- skrev:Att vi för 5:e gången den här säsongen sjabblar som ett gäng småknattar och släpper in mål i spelformen 6-5 är inte direkt upphetsande, att man då väljer att avlägsna sig och gråta ut på annat håll kan väl inte vara så jävla konstigt? Sen att du kanske är självplågare och väljer att stanna kvar får stå för dig.Daniel942 skrev:Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
DIF!
En myt... som visar sitt fula tryne på detta forum nu. När det skakar som mest. (fast erkänn, det kunde skaka värre än så här och då vettefan hur det skulle se ut här.)Daniel942 skrev:"Alltid oavsett"?-daniel- skrev:Att vi för 5:e gången den här säsongen sjabblar som ett gäng småknattar och släpper in mål i spelformen 6-5 är inte direkt upphetsande, att man då väljer att avlägsna sig och gråta ut på annat håll kan väl inte vara så jävla konstigt? Sen att du kanske är självplågare och väljer att stanna kvar får stå för dig.Daniel942 skrev:Äckligt att se hur många som drar när Luleå gör 1-3. En match är 3 perioder, 20 minuter var + ev. förlängning!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad spelar det för roll när man går hem? Ointressant diskussion då det är var och ens ensak.
Matchen var ganska typisk enligt mig. Vi låg på frenetiskt i 1.5 period men pucken ville inte in. Då är det ganska symptomatiskt att motståndaren kontrar in 1-2 puckar och sen täpper till totalt.
Ett större problem är underhållningsvärdet som måste anses vara fruktansvärt lågt. Fysiskt spel med publikfriande tacklingar och heta närkamper förekommer inte alls. Få målchanser. Få skott på mål. I stort sett INGET spel framför kassarna som alltid bär med sig heta känslor.
Oavsett om vi vinner eller inte så är det helt enkelt tråkigt med elitseriehockey idag.
Matchen var ganska typisk enligt mig. Vi låg på frenetiskt i 1.5 period men pucken ville inte in. Då är det ganska symptomatiskt att motståndaren kontrar in 1-2 puckar och sen täpper till totalt.
Ett större problem är underhållningsvärdet som måste anses vara fruktansvärt lågt. Fysiskt spel med publikfriande tacklingar och heta närkamper förekommer inte alls. Få målchanser. Få skott på mål. I stort sett INGET spel framför kassarna som alltid bär med sig heta känslor.
Oavsett om vi vinner eller inte så är det helt enkelt tråkigt med elitseriehockey idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel