Fan såg precis att vi vann skotten... måste vara första matchen på hela försäsongen som vi lyckas med det? Typiskt att vi inte vinner då...
Och ja... renskötarna leder, det är ju bara hur tragiskt som helst... fan vad jag spyr om de kommer vara anledningen till att vi missar slutspelet.... snacka om "favvo i repris"!
Capcash skrev:Och ja... renskötarna leder, det är ju bara hur tragiskt som helst... fan vad jag spyr om de kommer vara anledningen till att vi missar slutspelet.... snacka om "favvo i repris"!
Anledningen till att vi missar slutspel är att vi totalt viker ned oss och inte lyckas med att ta EN poäng på TRE matcher. En enda poäng hade inte bara räckt till att bli tvåa i vår grupp, utan även med stor sannolikhet till att inte bli sämsta tvåa. Ofattbart klantigt av Djurgården som bjuder Luleå på detta, det enda som saknas är ett grattiskort och en tårta till Osten Bergström.
Bara att hålla alla tummar som finns att Fuleå blir sämsta tvåan.
Då måste Adler Mannheim och TPS vinna sina matcher tror jag... Risk att TPS måste vinna stort också.
Edin skrev:Noterbart i övrigt är att Frölunda bara fick iväg 11 skott mot KalPa men ändå gjorde tre kassar, sådan effektivitet önskar jag att vi hade...
5 kassar gjorde de ju. 5 kassar på 11 skott. Fyfan.
Jag och någon mer härinne har inne på det förut och det verkar bli alltmer uppenbart, vi saknar offensiv spetskompetens, alltså en spelare som kan öppna en stängd match med att göra det oväntade eller hålla i ett PP eller leda en poänggörande kedja.
Mackan är duktig, men han har inte de kvaliteerna enligt mig, det krävs helt enkelt lite mer för detta.
Känns som att vi har för många grovjobbande spelare och för få spelare som kan dra nytta av dessa spelares arbete.
Vidhåller dessutom att vi har 4 centrar som håller hög "tredje kedja nivå" dvs det gör inte bort sig defensivt, men de skapar också åt helsicke för lite framåt. Det känns som att den enda spelaren av centrarna som kan bli en offensiv pjäs att räkna med är Norman så sätt för helsicke honom som förstacenter fort som bara den.
Observera också att vi gick bra tidigt innan flera av lagen kommit upp i rätt "nivå", om allting inte riktigt stämmer och spelarna inte är helt fokuserade är det antagligen enklare att skapa chanser och mål på hårt arbete. När lagen är mer tajta och uppe i rött nivå, blir det svårare och det ställs nu krav som vi kanske inte är helt rustade att klara av.
Vi släpper ju inte in så mycket mål och detta torde tyda på att defensiven är bra, problemet är bara det att vi känns väldigt trubbiga offensivt. Detta hade kunnat lösas om vi haft ett giftigt PP typ väldigt enkelt spel bak till back, pang och sedan skymma målisen, men inte ens detta verkar fungera.
Glöm inte hellr bort att det året då vi gick så bra hade vi Enqvist och Josefsson; Två centrar som kunde skapa framåt...
Min slutsats blir att det nog kan vara bra om vi har ett visst löneutrymme över för något säger mig att vi kan komma att behöva ha en offensiv förstärkning i januari.
sunk... glöm skiten nu och blicka frammåt.. hoppas det inte sätter sig som nån gammal svamp i bakhuvudet på killarna! Trist dock, hade tackar ja till lite stålar och ett rejält momentum av självförtroende i från ET, men nu känns det verkligen 50/50 om hur fasen vi står inför premiären... scary!
Capcash skrev:sunk... glöm skiten nu och blicka frammåt.. hoppas det inte sätter sig som nån gammal svamp i bakhuvudet på killarna! Trist dock, hade tackar ja till lite stålar och ett rejält momentum av självförtroende i från ET, men nu känns det verkligen 50/50 om hur fasen vi står inför premiären... scary!
Exakt. Jag har oerhört svårt att förstå den nonchalans som verkar ha varit rådande under ET. Kanske är det jag som fått det om bakfoten men tas denna turnering på allvar eller är det lite lekstuga?
Suck...
Tragiskt att vi faller på mållinjen och att banjoklubben från norr med sina teaterspelande systrar pissar oss i nacken ytterligare en gång inom ett par dagar..
Illa DIF, tyvärr
Alltså, jag fattar inte hur ni kan dra slutsatser som dessa. Samtliga matcher är som natt och dag till och från. I början öste vi in mål och spelade bra PP, nu gör vi få mål och spelar dåligt PP.
Som jag ser det är det alldeles för tidigt att gaffla om det här nu, Kall-El. Dessutom är det samma saker du tjatar om varenda gång, men när det går bra har du inga åsikter.
Det är 50/50 just nu helt enkelt.
DIF_Soldier skrev:Alltså, jag fattar inte hur ni kan dra slutsatser som dessa. Samtliga matcher är som natt och dag till och från. I början öste vi in mål och spelade bra PP, nu gör vi få mål och spelar dåligt PP.
Som jag ser det är det alldeles för tidigt att gaffla om det här nu, Kall-El. Dessutom är det samma saker du tjatar om varenda gång, men när det går bra har du inga åsikter.
Det är 50/50 just nu helt enkelt.
Håller med till viss del. Däremot kan man väl ta i beaktning att vi mötte ett par rätt sopiga tjeckiska lag i början när det såg bra ut.
Nåja, jag tänker köra skallen i ishinken tills allvaret börjar och inte hetsa upp mig. Tjänar liksom inget till. Framåt DIF!