Helt riktigt! Varför applådera när DIF inte varit på isen?Salas skrev:Det värsta med idag är ju de rikspuckon som står i klacken och applåderar spelarna på vägen ut från isen. Det framstår ju ganska tydligt att slutspel inte är önskvärt för alla.
Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011
Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011
Ingen sjukdomsinsikt som sagt!Jim Morrison skrev:Det roligaste var ju efter matchen när Micke står och småler och tycker det var en "riktig kämparmatch" och "det kunde gått hur som helst".
Fan asså Montén, jag hade ju väntat på att få slå sönder datorskärmen till din klassiska replik:
"Vi gjorde åtminstone en bättre insats än senast!"
"Vi gjorde åtminstone en bättre insats än senast!"
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med en biljardkö i arslet, ja....A.Berglund skrev:Inte mycke att vara glad över, men vi kommer att fixa det här.
vi måste stöta vårat lag och sluta gnälla.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-01-27 22:48:27, redigerad totalt 1 gånger.
A.Berglund skrev:Inte mycke att vara glad över, men vi kommer att fixa det här.
Kliv av gunghästen och vakna. Vi 'stötar' DIF men det här är äckligt. Att spela så viljelöst och huvudlöst är skamligt. Vi stöttar DIF men en hel del av de spelare DIF hyrt in är inte värda vår stöttning förrän de börjar leverera. Med inställning på topp. Det gör de inte, bortsett från Daniel Widing.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hahahaha-daniel- skrev:Med en biljardstöt i arslet, ja....A.Berglund skrev:Inte mycke att vara glad över, men vi kommer att fixa det här.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
SirDIFalot skrev: Snacka om att avsaknaden av Ölvestad ändrar en hel matchbild. Inget snack om vem som är vår viktigaste spelare. Ni kan säga Kronwall eller vad fan ni vill... I min värld är det självklart och ristat i sten att det är Jimmie.
Kronwall är lika stabbig & medioker som innan NHL/AHL-trippen, som en annan spelare nu jämfört med hösten.
Hannula ja, stackaren.
Han visste nog inte vad han gav sig in i.
Det är en osedvanligt olycklig mix JJ & Co fått till, ett ganska oskickligt lag både med & utan puck som när man inte visar hjärta är klart sämst i serien.
Lag som Ssk, ajk, Tik, Bif har ju ett jävlar anamma som Djurgårdens IF inte ens är i närheten av.
Karaktär heter det...
Show us some....
Ja, alltså om ni vill slippa Växjö & andra starka hockeymetropoler framöver
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-01-27 22:51:15, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
+1-daniel- skrev:Med en biljardkö i arslet, ja....A.Berglund skrev:Inte mycke att vara glad över, men vi kommer att fixa det här.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Blir ärligt talat förbannad på sånt här jävla tjafs om att stötta hit & dit. Hur fan mycket har inte vi, alla supportrar, stöttat? När är det dags att betala tillbaks? Kräver verkligen inte vinster på löpande band men en JÄVLA inställning tycker jag man som betalande supporter kan kräva.
Så jävla lamt & tamt. Pajasgäng.
Så jävla lamt & tamt. Pajasgäng.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-01-27 22:51:18, redigerad totalt 1 gånger.
- SkönaDjurgårn
Sämsta insatsen denna säsong och det var fan SMÄRTSAMT att genomlida den. Samtidigt så är det bortom allt tvivel nu - vi suger.
Jag saknar i tur och ordning: Ragge, Engqvist, Wesslau, Jacob, Timmy, Kyle, Ziggy.
Seriöst gubbar, vi har förutom Widing inte fått in en enda spelare med sån kaliber som de vi tappat. Det är bara att inse att vi får vara jäääävligt glada om vi slipper kvalserien.
Trots att vi spelat dåligt hela säsongen har vi ändå haft några streaks med poäng, men det har helt enkelt varit för att de andra lagen varit ÄNNU SÄMRE. Kika SSK idag t.ex. De ska vara elitseriens hetaste lag men var precis lika dåliga som vanligt. Om vi bara spelat normaldåligt som vi brukar så hade vi vunnit - trots att vi spelat dåligt.
Nu i efterhand är det en femton spelare jag undrar om de faktiskt var med idag, men det måste de väl ha varit...men nej, jag minns dem inte. Såg inte en tackling, såg inte en målchans, såg knappt några indianare. Vad hände egentligen?
Jag saknar i tur och ordning: Ragge, Engqvist, Wesslau, Jacob, Timmy, Kyle, Ziggy.
Seriöst gubbar, vi har förutom Widing inte fått in en enda spelare med sån kaliber som de vi tappat. Det är bara att inse att vi får vara jäääävligt glada om vi slipper kvalserien.
Trots att vi spelat dåligt hela säsongen har vi ändå haft några streaks med poäng, men det har helt enkelt varit för att de andra lagen varit ÄNNU SÄMRE. Kika SSK idag t.ex. De ska vara elitseriens hetaste lag men var precis lika dåliga som vanligt. Om vi bara spelat normaldåligt som vi brukar så hade vi vunnit - trots att vi spelat dåligt.
Nu i efterhand är det en femton spelare jag undrar om de faktiskt var med idag, men det måste de väl ha varit...men nej, jag minns dem inte. Såg inte en tackling, såg inte en målchans, såg knappt några indianare. Vad hände egentligen?
Skulle vi prestera så här "bra" i våra yrken så hade vi alla fått se oss om efter ett annat jobb direkt!
Det är mer pinsammt med de som busvisslar åt våra egna spelare, t.ex. under ett av våra PP! Det är nånting man bara inte gör. Sådana personer kan inte kalla sig DIF-supportrar. OMOGET!Salas skrev:Det värsta med idag är ju de rikspuckon som står i klacken och applåderar spelarna på vägen ut från isen. Det framstår ju ganska tydligt att slutspel inte är önskvärt för alla.
Det saknas folk för att "enforca" detta. De spelare som är isföra idag verkar skita i vad som krävs för att vinna. Vi har ett gäng som är oförmögna att jobba sig ut ur ett svårt läge. Vi har med andra ord ett lag som skulle funka bra i medgång. Nu, har vi det motsatta.-daniel- skrev:Fokus för stunden måste helt & hållet vara att undvika kvalserien. Eller snarare; ta ett jävla byte i taget i nästkommande match och göra det bästa av situationen. ALLA måste börja inse att det krävs blåstället på för att vinna hockeymatcher i en sån jämn serie (nåja, jämn & jämn...DIF är för stunden överlägset sämst).
Jag fick lite vibbar av 1-5 förlusten (erna?) mot FHC på Hovet för 2-3 säsonger sedan. Hade vi mött ett bättre lag hade vi garanterat blivit utskåpade målmässigt ikväll. Nästan synd att inte det hände... då kanske t.om Hardy skulle vaknat från sin vinterdvala?
Jimmie Ölvestad visade i byte efter byte hur hockey måste spelas för att få motståndare ur balans. Man måste smälla på dem. Nu finns det ingen som kliver ut i första bytet och proppar 3 innan han byter ut. Idag kom väl första tacklingen efter 10 minuter.
Att våra junisar planat ut är väl inte så konstigt egentligen, men Cehlin, brodin och de andra försvinner när det inte finns någon "oldie" som leder vägen. Det finns ingen. Usch.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Det roliga är när folk säger att vi ska "stötta" vårat lag. När fan är det vår tur? När ska vi bjudas på den ishockeyn som vi betalar för? Om inte en jävel gick på matcherna skulle ingen av dom där fånarna på isen ha ett jobb. När fan är det vår tur?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tillbaka där vi var i början av säsongen...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.