Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Highwind

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av Highwind »

Kempe har varit pigg hela säsongen. Att såga han vid fotknölarna då han begår ett misstag blir är bara löjligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
lilleman skrev:Mäklaren:

Hörrudu, du har inte en jävla aning om vad fan jag gör för DIF och inte och det är inte något du ska kommentera.
Jag ifrågasatte aldrig din kärlek till DIF, och vad du gör och inte för klubben, och därför ska inte du ifrågasätta min kärlek till DIF heller.

Det du just sa gjorde att jag tappade den sista gnytta respekt jag hade för dig och du visar bara igen hur jävla fel ute du är.
Fy fan för dig...
Jag vet att du sitter på franska rivieran och tror att du är något orakel som alla lyssnar till och att alla blir taggade av dina matchtexter o s v. Det jag säger är att jag anser mig ha rätten till att få ut mina aggressioner på ett jävla internetforum, när jag lägger ner så oerhört mycket av min fritid och mina pengar på det lag som jag ibland kritiserar.

Pinsamma rackare.
Nu tar alla och lugnar ner sig. Ska ni tjafsa på internet som två retards, fine, ta det i PM. Gör ni det här så rycker bägge två. Simple as that.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Håll igen käften din korkade fransmanswannabe. Bara för att alla jävla kappvändare här inne tycker vi är bäst i världen så fort vi gör ett mål, och jag inte tycker det, så blir det ett jävla liv. Folk verkar inte se de inlägg när jag berömmer de delar av spelet som är bra. Jag kan vara brutal i min kritik, men jag anser mig vara rättfärdigad till det.

Eftersom alla här inne verkar vara så trötta på mig så kanske ni bör göra en revolution likt den franska och på så sätt tvinga fram en avrättning av herr Mäklare på Globentorget. Jag gör allt i livet för DIF - lägger ut runt 30 000 kronor per säsong för klubben, sjunger som ett as på alla matcher och hetsar vänner och bekanta att gå på matcherna. Jag anser mig då vara rättfärdigad att på ett forum, i ilska efter en match, använda hårda ordalag för att få ut mina aggressioner.

Du däremot, som sitter i Frankrike och är så jävla mallig över nån tipstävling, bör hålla lite lägre profil än vad du gör. Parasit.
*fniss* Vi gläds åt mål och vi lider när det skiter sig. Sen tycker jag att de flesta här tillför något, till och med lefflan som med sina spådoms- och engelskkunskaper bländar oss alla
tillför något.

Det som inte tillför ett skit är folk som talar om för andra vad de får och inte får tycka. Det är fritt att uttrycka sina tankar bara du inte hetsar folkgrupp (det tar vi i "hata aik"-tråden). Jag tycker att Mäklaren har mandat att skriva ner sina känslor och posta dem här. Det har vi alla. Sen kan vi väl ena om att inte attackera varandra bara för att vi tycker olika?!

Kappvänderi existerar men för fan, läs på definitionen. ;) Man kan grina när ett mål släpps in för att sedan jubla när vi gör två. Det är inte kappvänderi. Det finns annat folk här som gillar (Tourettes?! Aspbergers?! Bajsnödighet?!) att drar folk i geggan och stegla dem när de byter åsikter - not OK.

Widing har fått fart på skyttet och blir vår viktigaste spelare i slutspelet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:

Hörrudu, du har inte en jävla aning om vad fan jag gör för DIF och inte och det är inte något du ska kommentera.
Jag ifrågasatte aldrig din kärlek till DIF, och vad du gör och inte för klubben, och därför ska inte du ifrågasätta min kärlek till DIF heller.

Det du just sa gjorde att jag tappade den sista gnytta respekt jag hade för dig och du visar bara igen hur jävla fel ute du är.
Fy fan för dig...
Jag vet att du sitter på franska rivieran och tror att du är något orakel som alla lyssnar till och att alla blir taggade av dina matchtexter o s v. Det jag säger är att jag anser mig ha rätten till att få ut mina aggressioner på ett jävla internetforum, när jag lägger ner så oerhört mycket av min fritid och mina pengar på det lag som jag ibland kritiserar.

Pinsamma rackare.
Edit: Efter SirDIFalots inlägg så tar vi det över PM, Mäklaren.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ähh sluta å barnsla er.. Måste ni ge på varandra hela tiden? -Daniel- har vart på mig från början på detta forum och fler har hängt på,mycket "spåmannen" osv. Men tar det numera med glimten i ögat och trivs bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

lilleman skrev:
Mäklaren skrev:

Fy fan för dig...

Pinsamma rackare.
Edit: Efter SirDIFalots inlägg så tar vi det över PM, Mäklaren.
Bra. Sen kan ni i sann Honken-anda ta en pizza ihop!
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Ok,slutar med pajkastningen.
Tycker vi gör en rätt bra match. Ett jävla misstag bjöd in FBK i matchen. Vårt PP gav utdelning igen vilket är bra! Tjärnqvist är helt ovärderlig framför mål. Tycker att Ridderwall bör ta sista målet känns som att han ska ha den stolpen.
Kedjan med Kempe,Tim och Fimpen är bäst sett till hela matchen trots att både Kempe och Tims mindre bra ingripanden bjöd in FBK i matchen.
Widing? Vad ska man säga. Jag har totalsågat honom och bör halshuggas men som tur är så tränar jag inte laget :wink:
Nilson verkar svår att få liv i. Kanske ett slutspel kan höja honom. Våra backar gör på det stora hela en bra match och att se Claesson spela så rutinerat trots sin ålder är underbart.
Stort plus till Mitman som retade gallfeber på Dick "fittan" Axelsson
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Forumindex » Hockey » Matcher » Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011 - MATCHTRÅD = Här snackar vi om matchen plus prestationer i matchen. Inte om hur någon sett ut hela säsongen.

Forumindex » Hockey » Djurgården Hockey » Säsongen 2010/2011 - SÄSONGSTRÅD = Här snackar vi om säsongen, spelarprestationer och annat med liknande topic.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.

Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.

Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFVästertorp skrev:Stor underhållning som vanligt härinne! Fimpen(????) får skit och Kempe. Visst att kempe gjorde en miss men snälla. Som jag påpekat många gånger så e det kanske just därför Micke(som berömde Kempe) är tränare och såna som Jokamnovich är härinne och gnäller Mäklaren går igång också. Ja vi sparkar Fimpen. Sen byter vi ut DIF skölden mot ett Lejon och flyttar till globen
Men läs mitt inlägg en gång till.... Jag skrev att jag "TYCKTE" att Fmpen inte skulle få förlängt. Men efter att han blivit center så har han visat kvaliteer han inte visat innan. Därav att jag nu inte har något emot om han stannar. Bara han fortsätter lira så!

Herregud, ska jag tvingas förklara allt jag skriver två gånger så är jag väl snart uppe på 2000 inlägg härinne.

Jag hänvisar alla att läsa inlägg ni tänker kommentera minst två gånger och va riktigt säkra på att ni förstått innebörden.

HYLL TILL FIMPEN, SÅGNING AV KEMPE
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker det är lite roande att se två individer tappa fästet så innerligt. :)

Det börjar med lite old fashioned intolerance.. "Du får inte tycka så för då tycker jag att du är en idiotfan!" En TyckaTillPolis gör ett illa planerat tillslag på en tyckare. Det är inte kul. Tourettes eller annat ligger bakom. Typ. :wink:
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jockmaniac skrev:
DIFVästertorp skrev:Stor underhållning som vanligt härinne! Fimpen(????) får skit och Kempe. Visst att kempe gjorde en miss men snälla. Som jag påpekat många gånger så e det kanske just därför Micke(som berömde Kempe) är tränare och såna som Jokamnovich är härinne och gnäller Mäklaren går igång också. Ja vi sparkar Fimpen. Sen byter vi ut DIF skölden mot ett Lejon och flyttar till globen
Men läs mitt inlägg en gång till.... Jag skrev att jag "TYCKTE" att Fmpen inte skulle få förlängt. Men efter att han blivit center så har han visat kvaliteer han inte visat innan. Därav att jag nu inte har något emot om han stannar. Bara han fortsätter lira så!

Herregud, ska jag tvingas förklara allt jag skriver två gånger så är jag väl snart uppe på 2000 inlägg härinne.

Jag hänvisar alla att läsa inlägg ni tänker kommentera minst två gånger och va riktigt säkra på att ni förstått innebörden.

HYLL TILL FIMPEN, SÅGNING AV KEMPE
Bad om ursäkt men jag kan göra det igen. Sorry
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Ok,slutar med pajkastningen.
Tycker vi gör en rätt bra match. Ett jävla misstag bjöd in FBK i matchen. Vårt PP gav utdelning igen vilket är bra! Tjärnqvist är helt ovärderlig framför mål. Tycker att Ridderwall bör ta sista målet känns som att han ska ha den stolpen.
Kedjan med Kempe,Tim och Fimpen är bäst sett till hela matchen trots att både Kempe och Tims mindre bra ingripanden bjöd in FBK i matchen.
Widing? Vad ska man säga. Jag har totalsågat honom och bör halshuggas men som tur är så tränar jag inte laget :wink:
Nilson verkar svår att få liv i. Kanske ett slutspel kan höja honom. Våra backar gör på det stora hela en bra match och att se Claesson spela så rutinerat trots sin ålder är underbart.
Stort plus till Mitman som retade gallfeber på Dick "fittan" Axelsson
+1

Håller med. Frågan är vad som kan göras åt Nilson. Han såg inte hungrig ut ikväll heller. Det lilla jag såg av honom så såg han lite ljummen ut. kanske testar de att bygga något med Hannula runt Mackan men fan vet om det är klokt att sätta dem tillsammans..
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Bra. Sen kan ni i sann Honken-anda ta en pizza ihop!
Hahaha.... Jag som trodde poliser hade till uppgift att stoppa bråk. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:Bra. Sen kan ni i sann Honken-anda ta en pizza ihop!
Hahaha.... Jag som trodde poliser hade till uppgift att stoppa bråk. ;)
Ja, precis. Som de gjorde när ajk-packet slogs med varandra i förrförra derbyt. :lol:
Skriv svar