Håller delvis med dig. Ingen bra taiming på ramsan. MEN, du kan ju gå ned själv och förbättra det om du tycker det är så jävla dåligt? Just saying...season skrev:Japp då var det dags.
Död och hat och nedre delen av klacken. Va fan har hänt med det j-a träsket? Har de glömt att i stort sett samtliga ramsor ackompanjeras av handklapp? Hur har de tänkt att de så "tråkiga" sittplatspubliken ska hänga med? Nöt era händer era j-a nötter.
Ska jag sluta där. Nej. Ni som lyssnar på den "lätt" överviktiga pajasen i grå tröja och vit mössa som kom på den briljanta idén att dra en "Hunden Leif" mitt i ett avgörande moment i matchens mittperiod - är ni helt störda? När laget behöver som mest jävlar anamma ramsor så kommer denna stjärna på att man ska SÄTTA SIG NER!??? Pajas. Er som satte sig ner inkluderat.
Nej blä, jag älskar DJurgårn och hatar den 14is klack som kommit med framgångarna. Skicka hem era polare om de inte kan sjunga. "Pale Brigade" ska inte få dominera, deras blekfeta egon är stora nog - nu får vi alla skärpa oss.
Puss.
Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011
-
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011
Djurgår'n tills jag dör!
Hunden Leif är en klassiker som aldrig bör kritiseras.
Nåväl måste nog ändå säga att det defensivt såg ganska bra ut i alla fall under de första 40 minutrarna. Vi skapade visserligen inte tokmycket, men MoDo skapade mindre. Om man då dessutom har i minnet vilka spelare som saknades får man nog säga att vi gör det bra där.
Tyvärr bröt sedan min sändnng från Canal digital ihop med massor av bildstörningar så det blir svårt för mig att ha synpunkter på vad som hände sista 20, men det är en annan historia.
Har ställt frågan förut och ställer den igen; Är det inte läge att låna ut Lassen?
Han håller bevisligen inte för elitserien ioch då är det bättre att låta han få spela i Allsvenskan så han får möjlighet att förbättra sig. Hur denna spelare kunde vara i ett VM är för min del obegripligt och den där fina skridskoåkningen har jag inte sett skymten av. Tycker snarast att spelaren aööt som oftast är felplacerad och känns aning vek i kampmoment. Kan han verkligen blivit scoutad tillräckligt eller gick de bara på killen lyckades i några matcher under er urvattnat VM?
Saknar rätt många energispelare nu. Kan vara läge att låta Hannula få göra några byten snarast möjligt...
Nåväl måste nog ändå säga att det defensivt såg ganska bra ut i alla fall under de första 40 minutrarna. Vi skapade visserligen inte tokmycket, men MoDo skapade mindre. Om man då dessutom har i minnet vilka spelare som saknades får man nog säga att vi gör det bra där.
Tyvärr bröt sedan min sändnng från Canal digital ihop med massor av bildstörningar så det blir svårt för mig att ha synpunkter på vad som hände sista 20, men det är en annan historia.
Har ställt frågan förut och ställer den igen; Är det inte läge att låna ut Lassen?
Han håller bevisligen inte för elitserien ioch då är det bättre att låta han få spela i Allsvenskan så han får möjlighet att förbättra sig. Hur denna spelare kunde vara i ett VM är för min del obegripligt och den där fina skridskoåkningen har jag inte sett skymten av. Tycker snarast att spelaren aööt som oftast är felplacerad och känns aning vek i kampmoment. Kan han verkligen blivit scoutad tillräckligt eller gick de bara på killen lyckades i några matcher under er urvattnat VM?
Saknar rätt många energispelare nu. Kan vara läge att låta Hannula få göra några byten snarast möjligt...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller lite med angående Mitman; han ser lite småslö och viljelös ut. Inte alls som alla påstod hans spelstil var på förhand... Nä, ser helt klart hellre exempelvis Sörensen ta hans plats.
Jag skiter ärligt talat i om han tycker att Mitman inte duger, det är en åsikt och åsikter är vi alla berättigade att ha.Mäklaren skrev:Gör han inte? Mitman är verkligen urdålig på a-lagsnivå.Daniel942 skrev:season, du vet inte vad du pratar om.AMMC skrev:
Känns lite som att jag måste dra den 10 ggr per match framöver.
Du är så jävla dålig att du inte borde få skriva på ett internetforum, ha lite respekt.
Men att uttrycka sig i såna ordalag om en 19-årig egen produkt som brinner bra mycket mer för det här än de flesta spelare och som inte kostar mycket mer än skridskorna han står på och klubban han har i handen. Det tycker jag är lågt, plumpt och förjävligt.
Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!
Sen gör han ibland saker bra förstås och är en stadig poänggörare framåt, men han är back, då måste man fan visa mer engagemang defensivt! Trodde stenhårt på han till en början, men sen har han bleknat ordentligt, kanske börjar han skärpa till sig, men man måste fan va blind om man inte ser det jag påpekat ovan!
Sen gör han ibland saker bra förstås och är en stadig poänggörare framåt, men han är back, då måste man fan visa mer engagemang defensivt! Trodde stenhårt på han till en början, men sen har han bleknat ordentligt, kanske börjar han skärpa till sig, men man måste fan va blind om man inte ser det jag påpekat ovan!
Det syns. Det lovar jag. Men när resten av laget (förutom Lassen då) spelar bra/bättre klarar vi oss undan trots BomBoms fadäser i egen zon. han har blivit lite mindre farlig nu på slutet men.. han har mer att visa. Att han kan smälla på t ex. Undrar om jag sett killen tackla en enda snubbe så här långt. I den här matchen är han OK.Slutspel skrev:Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Du pratar om Holmqvist.Slutspel skrev:Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hahahaha... De är ganska lika i en del defensiva lägen.Mäklaren skrev:Du pratar om Holmqvist.Slutspel skrev:Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag kan förstå att man gnäller på spelare när vi förlorar match efter match. Men när vi vinner och alla ändå spelar okej så hajjar jag det fan inte. Ingen här inne på forumet skulle ha chans på denna nivå, inte ens kanske. Så sluta gnäll på alla spelarna hela jävla tiden och skriv något positivt.
Dagens match var en bra match där vi trots att vi tappade lyckades vända och vinna. Owuya var bra i kassen idag och man börjar se en första målvakt växa fram hos honom. Kempes straff var riktigt bra! 2 p är alltid bättre än 0. Fortsätt klättra DIF!
Dagens match var en bra match där vi trots att vi tappade lyckades vända och vinna. Owuya var bra i kassen idag och man börjar se en första målvakt växa fram hos honom. Kempes straff var riktigt bra! 2 p är alltid bättre än 0. Fortsätt klättra DIF!
lajjnus skrev:Helt rätt.season skrev:Japp då var det dags.
Ytterligare en medelmåttig insats från laget. Är det någon som sjunger "mitman våran mitman" igen så vet jag att ni inte har koll på hockey. Han är så jävla dålig att han han borde kyssa isen han beträder i ren vördnad. Bara för att ni nu är 17 och buksvågrar betyder det inte att han är en stjärna, uppfattat?Och sedan denna Lassen. Ursäkta men kan vi inte bara skicka tillbaka denna? Han håller inte för elitserien. Järlans största misstag i år.
Död och hat och nedre delen av klacken. Va fan har hänt med det j-a träsket? Har de glömt att i stort sett samtliga ramsor ackompanjeras av handklapp? Hur har de tänkt att de så "tråkiga" sittplatspubliken ska hänga med? Nöt era händer era j-a nötter.
Ska jag sluta där. Nej. Ni som lyssnar på den "lätt" överviktiga pajasen i grå tröja och vit mössa som kom på den briljanta idén att dra en "Hunden Leif" mitt i ett avgörande moment i matchens mittperiod - är ni helt störda? När laget behöver som mest jävlar anamma ramsor så kommer denna stjärna på att man ska SÄTTA SIG NER!??? Pajas. Er som satte sig ner inkluderat.
Nej blä, jag älskar DJurgårn och hatar den 14is klack som kommit med framgångarna. Skicka hem era polare om de inte kan sjunga. "Pale Brigade" ska inte få dominera, deras blekfeta egon är stora nog - nu får vi alla skärpa oss.
Puss.
Det är ingen som sagt att Mitman är en stjärna. Och jag är väldigt långt från att vara 17 år, men du är välkommen till mig och berätta hur lite jag förstår om hockey (vilket inte alls är speciellt lite).
Varför sjunga Mitman vår Mitman (Mitman vår Hitman), det handlar väl att flera av oss (11433) sponsrar Mitman under denna säsong. Mitman har tidigare visat framfötterna i J20, där han uppträtt som en äkta Järnkamin. Det är därför han fått chansen i A-laget. Han får minimalt med istid, men har inte varit nämnvärt mycket sämre än Mackan Nilson, i ett gäng matcher.
Så som Bom-Bom proppade råttan i derbyt när vi hade boxplay... det är så vi vill se honom.Magnutz skrev:Hahahaha... De är ganska lika i en del defensiva lägen.Mäklaren skrev:Du pratar om Holmqvist.Slutspel skrev:Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!
Sjysst men STENhårt!
I överlag bra match. Synd att det endast blev två poäng när det kunde blivit tre, alltid denna ''Välkommen att göra mål på oss''. 4 poäng efter lhc och fbk så nu blir måste Owuya hålla tätt och våra forwards göra mål resterande matcher för att det ska kunna bli minst en 4:e placering.
Nedre är som vanligt helt borta och skiter i att sjunga, AVGÅ NÅGON GÅNG!
Härlig stämning i andra perioden under ''Kämpa Djurgården'', blev tillslut ett hyfsat tryck. Och Hunden Leif mitt under en period ?! Vad tänkte snubben med? AVGÅ!
Kul för Mika att göra mål och härligt att Widing får kvittera 3-3, nu är han på gång och hoppas han börjar producera.
Härliga Djurgår'n!
Härlig stämning i andra perioden under ''Kämpa Djurgården'', blev tillslut ett hyfsat tryck. Och Hunden Leif mitt under en period ?! Vad tänkte snubben med? AVGÅ!
Kul för Mika att göra mål och härligt att Widing får kvittera 3-3, nu är han på gång och hoppas han börjar producera.
Härliga Djurgår'n!
Angående klappandet är det ett riktigt otyg och att nedre inte klappar med beror förhoppningsvis på att de har lite koll. Det finns inget bättre sätt att förstöra en sång än att klappa sönder den. Se till att ha lite koll innan du skickar anklagelser till höger och vänster.season skrev:Död och hat och nedre delen av klacken. Va fan har hänt med det j-a träsket? Har de glömt att i stort sett samtliga ramsor ackompanjeras av handklapp? Hur har de tänkt att de så "tråkiga" sittplatspubliken ska hänga med? Nöt era händer era j-a nötter.
Från JK forumet: http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 8&start=60
Mackan1891 skrev:Efter att ha bevittnat Klacken ifrån sittplats under gårdagen kan jag konstatera följande:
Det finns fortfarande noll taktkänsla.
Ramsorna sjungs i 180 bpm och klappas sönder
Ingen variation.
Ett jävla bankande på reklamskyltarna.
Vi har kanske det största utbudet av Sånger i Sverige så varför den otroliga enformigheten? Det är väl bara att gå in på JK-Forum och sångarkivet eller fråga någon äldre bror, Pappa och plugga de gamla. Det är helt bedrövligt hur jävla illa som dagens Generation kan våra äldre ramsor SKÄRPNING!
Det viktigaste av allt SLUTA KLAPPA, det gör bara så att tempot höjs och ramsorna dör ut efter tjugo sekunder. Har ni inte lärt er någonting än fast det har tjatats under flera säsonger på både Fotbollen och Hockeyn och i så fall varför går det inte in?
Hade jag som femtonårig parvel 1984 smugit mig i på Apberget och ställt mig och bankat på skyltarna så hade jag legat på nedanför isen med utslagna tänder då. Nu fick jag iof bara en ölburk i huvudet för att jag sjöng för dåligt och en stor läskig Gubbe i 25:års åldern som vrålade åt mig "Sjung för fan, du står i Klacken!" och då var det bara att lära sig ramsorna blixtsnabbt och köra så gott det gick.
Jag ska inte bara skälla, ni gjorde en bra version av den långsamma versionen av "When the Saint" utan Gullö på räcket och det var imponerande och stundtals så lyckades ni faktiskt hålla ramsorna vid liv utan techno-tempo och det var när folk slutade klappa och koncentrerade sig på att sjunga istället.
- Daniel942
Årets inlägg av seasonPutteDIF skrev:Angående klappandet är det ett riktigt otyg och att nedre inte klappar med beror förhoppningsvis på att de har lite koll. Det finns inget bättre sätt att förstöra en sång än att klappa sönder den. Se till att ha lite koll innan du skickar anklagelser till höger och vänster.season skrev:Död och hat och nedre delen av klacken. Va fan har hänt med det j-a träsket? Har de glömt att i stort sett samtliga ramsor ackompanjeras av handklapp? Hur har de tänkt att de så "tråkiga" sittplatspubliken ska hänga med? Nöt era händer era j-a nötter.
Från JK forumet: http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 8&start=60Mackan1891 skrev:Efter att ha bevittnat Klacken ifrån sittplats under gårdagen kan jag konstatera följande:
Det finns fortfarande noll taktkänsla.
Ramsorna sjungs i 180 bpm och klappas sönder
Ingen variation.
Ett jävla bankande på reklamskyltarna.
Vi har kanske det största utbudet av Sånger i Sverige så varför den otroliga enformigheten? Det är väl bara att gå in på JK-Forum och sångarkivet eller fråga någon äldre bror, Pappa och plugga de gamla. Det är helt bedrövligt hur jävla illa som dagens Generation kan våra äldre ramsor SKÄRPNING!
Det viktigaste av allt SLUTA KLAPPA, det gör bara så att tempot höjs och ramsorna dör ut efter tjugo sekunder. Har ni inte lärt er någonting än fast det har tjatats under flera säsonger på både Fotbollen och Hockeyn och i så fall varför går det inte in?
Hade jag som femtonårig parvel 1984 smugit mig i på Apberget och ställt mig och bankat på skyltarna så hade jag legat på nedanför isen med utslagna tänder då. Nu fick jag iof bara en ölburk i huvudet för att jag sjöng för dåligt och en stor läskig Gubbe i 25:års åldern som vrålade åt mig "Sjung för fan, du står i Klacken!" och då var det bara att lära sig ramsorna blixtsnabbt och köra så gott det gick.
Jag ska inte bara skälla, ni gjorde en bra version av den långsamma versionen av "When the Saint" utan Gullö på räcket och det var imponerande och stundtals så lyckades ni faktiskt hålla ramsorna vid liv utan techno-tempo och det var när folk slutade klappa och koncentrerade sig på att sjunga istället.

DIF!
-
Där har du fel, LHC vann på förlängning och fick då bara 2p, så vi är fortfarande 3p efterMash skrev:I överlag bra match. Synd att det endast blev två poäng när det kunde blivit tre, alltid denna ''Välkommen att göra mål på oss''. 4 poäng efter lhc och fbk så nu blir måste Owuya hålla tätt och våra forwards göra mål resterande matcher för att det ska kunna bli minst en 4:e placering.
Härliga Djurgår'n!