Modo Hockey - Djurgårdens IF, 11/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 11/12 2010

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz skrev:
DIFVästertorp skrev:
Snazzi skrev:Jag syftade inte enbart på dig. Men det börjar gå till överdrift nu.

Är det inte BomBom så är det Lassen. Är det inte Lassen så är det Deilert. Är det inte Deilert så är det Owuya. Är det inte Owuya.... Ja du förstår-

Folk blir allt grövre i sin mun och som Edin uttryckte det, tävlar i att vara värst med sina kommentarer.
Så e det! Man kan ha åsikter om spelare men det liknar rena rama gnagarforum här ibland!!
har aldrig besökt något sådan vederstyggligt. Hur ser det ut där?
Ungefär som här numera. Många har länkat dit när de haft motgångar. Då har det varit typ samma idiotiska nivå som det e här. Avgå den,sparka den.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kotten »

Förstår inte hur folk kan klaga på Ridderwall. Han var bra och stabil idag. Målen han släppte in kom till genom bra Modospel, punkt. Man kan inte alltid räkna med fotbollsräddningar a la Wesslau när en målvakt blivit överspelad.

DÄREMOT, Wolmer har jag all förståelse för att man klagar på. Fruktansvärt usel matchen igenom. Utvisningarna på Kempe och Kruger var skrattretande. AVGÅ!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ungefär som här numera. Många har länkat dit när de haft motgångar. Då har det varit typ samma idiotiska nivå som det e här. Avgå den,sparka den.
Men inte har det väl skanderats efter avgångar så värst mycket?! Någon har nämnt Hardly som en kandidat men i stort handlar det mest om spelare som viker ner sig.

Widing tillhör den skara som kunde råkat illa ut här men som klarar sig mycket tack vare inställning. Nu har han fått sin beskärda del av sleven men långt ifrån så mycket som andra.

Det är naturligt att vi grinar när det går dåligt. Sen får vi väl skärpa oss och inte ta ner det på allt för låg nivå. Heja.

78:an Löken är inge vidare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFVästertorp

självklart kan man vara besviken. Tycker Bom bom spelat upp sig. Folk hakar upp sig på små misstag spelare gör. Widing e en sak 1 mål på 30 matcher e underkänt. Owuyas tavla mot solna e en alltför stor miss i en alltför stor match för att ses på vanligt sätt. När han sen säger shit happens gör han inte saken bättre. Men att ropa sparka efter utvisningar eller en missad pass blir liksom för mycket
Djurgårdens IF
DIFVästertorp

kotten skrev:Förstår inte hur folk kan klaga på Ridderwall. Han var bra och stabil idag. Målen han släppte in kom till genom bra Modospel, punkt. Man kan inte alltid räkna med fotbollsräddningar a la Wesslau när en målvakt blivit överspelad.

DÄREMOT, Wolmer har jag all förståelse för att man klagar på. Fruktansvärt usel matchen igenom. Utvisningarna på Kempe och Kruger var skrattretande. AVGÅ!
Dessutom e det svårt att stå nästan sysslolös och sen helt plötsligt få 3 mot 5 spel. Puckouten var väl ingen höjdare men men
Djurgårdens IF
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Njut!
http://www.tv4play.se/sport/hockeyklipp ... id=1167830

Finns på TV4 Play om länken inte funkar!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Satan vad ägd boork blev... :)

Något som jag inte förstår däremot är hur man kan plocka upp en domare från allsvenskan till ES bara för att han genomför lite HLR på en spelare under match. Det var väl typ så Wolmer blev upplockad? Tycker han borde få gå i någon sorts domarskola först. Verkar som att felaktiga domslut påverkar spelet och vart poängen hamnar alldeles för mycket i år.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Snabb liten genomgång såhär på kvällskvisten... Mycket bra genomförd match, Modo hade ingenting i spel 5-5 utan fick endast förlita sig på att Wolmer och den där praktikanten skulle plocka utvisningar. Sen så är vi tyvärr fortfarande alldeles på tok för uddlösa. Klockrena skottlägen där vi tar helt oförklariga turer runt kassen och ner i hörnen. Kronwall gjorde så ett par gånger, Krüger likaså. Skjut för helvete!

En del spelare förtjänar att hyllas mer och i min bok är det först och främst Claesson. Kommer och är redan en mycket mycket stabil Elitserieback. Det har han visat tidigare och det visade han idag. I slutet på matchen när vi skulle stänga matchen så fann jag mig själv sitta och skrika efter endast fyra backar nonstop. Kronwall, Printz, Eklund OCH Claesson. Spelare som Lassen och Boumedienne ger mig utslag. Speciellt när de lirar ihop!

I övrigt så förtjänar Widing, Eriksson, Ölvestad, Brodin, Printz och Fimpen varsin ros efter den här matchen. Starkt jobbat!

Minus till Ottosson, Kempe(hur kunde han bli matchens lirare idag?), Boumedienne och delvis Sörensen som jag tycker hade stora problem idag.

Bäst var ändå som flera varit inne på Nisses totaldiss av Boorken. Fy fan vad jag satt och gosade framför tvn i det skedet. Helt underbart att han kan bjuda så på sig själv. All cred till Nisse!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Åh en sådan sorgsen dag. Visst vann vi, javisst. Visst var det skönt, något så oerhört.

Men saknade är stor.
Vila i frid, Kjelle. Djurgårdsfamiljen har stor sorg! :cry:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
BGW

Inlägg av BGW »

Tja som supporter till Modo är det minst sagt tunga dagar. Vilken skillnad det var på lagen. Djurgården hade fart, riktiga uppspel, spelare som jobbade stenhårt, vilja, teknik, ja allt som Modo inte hade.
Roligt att se de unga spelarna i både Modo och Djurgården.
Kan bara konstatera att det klart bättre laget vann. Mitt lag hade tur som förlorade med bara 2-3. Hade man inte fått dessa 5-3 spel ( där den första utvisningen DIF fick för holding var totalt idiotisk ) hade matchen slutat 1-6 eller nåt sånt.
Tungt :(
Men - Grattis DIF, ni var det klart bättre laget !
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sörensen platsar inte i Elitserien ännu. Tycker han har stora problem i positionsspelet.

I övrigt så var det en bra match från DIF där krigandet betalade sig. Nu är jag dock trött på att laget inte är fullständigt och vill se Nisse, Mackan, Falken och Tjärna mot gnaget. Honken kan vi hemskt gärna vara utan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ridderwall måste bort nu, hur många chanser ska han få? Varför ska han ner och kladda på alla puckar bakom mål fast han har klubbteknik som en 9åring? Han drar ut den över plexit vilket blir 5 mot 3. Sen lyckas han med konstyket att gå ut mot puck föraren när det står en vid hans stolpe och bara väntar på pass, så han lägger sig på arslet vid passen och det är öppet mål. Sparka han nu kör Mark i parken tills en ersättare är hittad. Även om pengar inte finns så måste det gå att lösa på nått sätt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fredrik Claesson var FRUKTANSVÄRT bra igårdagens match. Jag har varit lite skeptisk till hans insatser tidigare man jag tyckte han var klockren i allt han företog sig; placeringssäker, pucksäker, bra beslut, lugn, trygg och resolut. Riktigt imponerad faktiskt.

Till skillnad från Boumedienne. Tycker han verkar trög i skallen i bland om jag skall vara ärlig...

Håller med Mäklaren om Sörensen; han har dock tekniken och viljan men ser ibland lite vilsen ut och står inte på rätt plats men det kommer nog in due time. Zibanejad är dock en riktigt frisk fläkt, känns tråkigt om inte har kommer få någon mer speltid när de mer etablerade spelarna är tillbaka.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stocky skrev:Ridderwall måste bort nu, hur många chanser ska han få? Varför ska han ner och kladda på alla puckar bakom mål fast han har klubbteknik som en 9åring? Han drar ut den över plexit vilket blir 5 mot 3. Sen lyckas han med konstyket att gå ut mot puck föraren när det står en vid hans stolpe och bara väntar på pass, så han lägger sig på arslet vid passen och det är öppet mål. Sparka han nu kör Mark i parken tills en ersättare är hittad. Även om pengar inte finns så måste det gå att lösa på nått sätt.
Eh.... Ridderwall höll oss stundtals kvar i matchen under andra perioden igår. Att släppa in 2 puckar i 3-mot-5 är inte direkt en katastrof.
Mash

Inlägg av Mash »

Stocky skrev:Ridderwall måste bort nu, hur många chanser ska han få? Varför ska han ner och kladda på alla puckar bakom mål fast han har klubbteknik som en 9åring? Han drar ut den över plexit vilket blir 5 mot 3. Sen lyckas han med konstyket att gå ut mot puck föraren när det står en vid hans stolpe och bara väntar på pass, så han lägger sig på arslet vid passen och det är öppet mål. Sparka han nu kör Mark i parken tills en ersättare är hittad. Även om pengar inte finns så måste det gå att lösa på nått sätt.
Lösningen är enkel, sälj Mark, då får man ett litet start kapital åtminstone :roll:
Låst