Skriver under på det.Remy Lebeau skrev:Hoppas att man hör av sig till Klubertanz som kanske inte haft den roligaste tiden i farmarligan.
Ser mycket hellre att Kyle kommer tillbaka än en skadebenägen och avdankad Tjärnqvist.
Löneanspråken lär väl vara i ungefär samma klass med.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Ekman-Zackrisson-Nilson
Boumedienne-Kronwall
Ölvestad-Ottosson-Cehlin
Printz-Klubertanz
Kempe-Norman-Brodin
Eklund-Holmqvist
Eriksson-Eklund-Mitman
Extra: Sörensen, Weigel
Tellqvist
Sandberg
Zibanejad lånas ut till någon allsvensk klubb för att få så mycket speltid som möjligt.
Skulle veerkligen vilja se det här laget
Nomnomnom!
Boumedienne-Kronwall
Ölvestad-Ottosson-Cehlin
Printz-Klubertanz
Kempe-Norman-Brodin
Eklund-Holmqvist
Eriksson-Eklund-Mitman
Extra: Sörensen, Weigel
Tellqvist
Sandberg
Zibanejad lånas ut till någon allsvensk klubb för att få så mycket speltid som möjligt.
Skulle veerkligen vilja se det här laget

Är inte Kyle skadad?Remy Lebeau skrev:Hoppas att man hör av sig till Klubertanz som kanske inte haft den roligaste tiden i farmarligan.
Ser mycket hellre att Kyle kommer tillbaka än en skadebenägen och avdankad Tjärnqvist.
Skulle helst vilja ha tillbaka Timmy Pettersson, DÄR har vi en grym spelare!YNWA skrev:Är inte Kyle skadad?Remy Lebeau skrev:Hoppas att man hör av sig till Klubertanz som kanske inte haft den roligaste tiden i farmarligan.
- SirDIFalot
Grym? Njae.. Stabil elitserieback som en hel del ville ha bort för att få in någon bättre ifjol. Tror inte lösningen är att ta tillbaka ännu en äldre spelare. Vi tappade spelare som Josefson, Engqvist, Kyle, Wesslau, Danielsson, spelare med sina bästa år framför sig. Och tog in Boumedienne, Ekman, två spelare som skulle bli nyckelspelare som har sina bästa år bakom sig.DIFDIF skrev:Skulle helst vilja ha tillbaka Timmy Pettersson, DÄR har vi en grym spelare!YNWA skrev:Är inte Kyle skadad?Remy Lebeau skrev:Hoppas att man hör av sig till Klubertanz som kanske inte haft den roligaste tiden i farmarligan.
Jag går mycket mycket hellre på Kyle än att ta tillbaka Timmy. Även om jag gillar honom.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Någon tittade visst på tv-sändningen av derbyt...SirDIFalot skrev:.Vi tappade spelare som Josefson, Engqvist, Kyle, Wesslau, Danielsson, spelare med sina bästa år framför sig. Och tog in Boumedienne, Ekman, två spelare som skulle bli nyckelspelare som har sina bästa år bakom sig.DIFDIF skrev:Skulle helst vilja ha tillbaka Timmy Pettersson, DÄR har vi en grym spelare!YNWA skrev:
Är inte Kyle skadad?
Säg den glädje som varar
Skulle vara väldigt intressant att se Kevin Doell i Elitserien. Han producerade ju grymt med poäng när han var i Leksand för ett par år sedan.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11567
Ekman-Doell-Nilson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11567
Ekman-Doell-Nilson

- SirDIFalot
Haha men tänk på det.DIF_Soldier skrev:
Någon tittade visst på tv-sändningen av derbyt...
Vi signade även om Ölvestad och Nilson på längre avtal. Vi har en stomme med äldre spelare nu. Det får fan räcka. Vi har ett J20 lag som tagit rekordmycket poäng, vi har en ekonomi i botten. Känns rätt givet.
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Aldrig skrattat så mycket åt ett inläggLugnet skrev:Printzen knocks Deilert:Salas skrev:Vill du spela att Djurgården spelar med Leksand, Rögle och Malmö i allsvenskan säsongen 2012/2013, eller vad är problemet?Lugnet skrev:Kronwall - Eklund
Holmqvist - Claesson
Tjärnqvist - Deilert
Vem som helst inser att din uppställning på backsidan i bästa fall hade lett till en tiondeplats, och du får ursäkta mig, men jag vill faktiskt se Djurgården spela slutspel nästa säsong.
Backsidan bör se ut enligt följande:
Holmqvist - En tvåvägsback (t.ex. Tjärnqvist)
Boumedienne - En defensivt stabil back med hyfsade offensiva kvalitéer (t.ex. Kronwall)
Printz - Eklund
Deilert
Det kostar självklart en del, men vi är i behov av en stabil defensiv.
Utöver detta så förnyas kontrakten inte med varken Owuya eller Ridderwall. Tellqvist kommer hem och får back-up av Sandberg, och om någon av dessa blir skadade under en kortare period så plockas Marcus Due-Boje upp från J-20 laget.
Med andra ord, spelare som borde lämna är:
Ridderwall (AHL)
Owuya
Lassen
Widing
Krüger (NHL)
Falk (slutar)
Det ger oss följande lag:
Ny förstemålvakt (Tellqvist)
Sandberg
Due-Boje
Holmqvist - ny back (Tjärnqvist?)
Boumedienne - Kronwall (förhoppningsvis stannar han)
Printz - Eklund
Extra backar: Claesson (Deilert utlånas och plockas hem vid skador).
Ekman - skicklig tvåvägscenter (Patrik Zackrisson?) - Cehlin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Eriksson - Norman - Kempe
Fimpen - Zibanejad - Brodin
Extra forwards: Mitman, Sörenssen, Weigel.
Den här truppen borde inte överstiga våra nuvarande kostnader så som jag ser det, och de spelarna som värvas enligt min teori bör inte heller vara så svåra att locka till Djurgården.
Tellqvist = 150k/månaden
Tjärnqvist = 200k/månaden
Zackrisson = 150k-200/månaden
Zibanejad, Mitman, Sörenssen och Weigel får juniorkontrakt, dvs ingen större kostnad.
Den sammanlagda summan bör jämnas ut med Widings (en del av Daniels lön kommer gå till Nilson, men i och med att Ragge inte blev ersatt borde det finnas kapital över), Krügers, Falks, Owuyas, Ridderwalls och Lassens sammanlagda löner.
Stark framför kassen.
Lite små ful
Rutinerad
Stark vid sargerna.
Deilert knocks Printz:
Kvick, rörlig vid sargerna
Bra teknik
Rapp på rören
Hyfsad puckbehandling
Jämnt skägg skulle jag säga, med olika spelstilar. Men det är klart en spelare som Printz kanske behövs? - eller ändå inte.
Tycker att Printz ser allmänt ostadig ut samtidigt så gör han säkert ett bra jobb som många med mig missar. Många dömde Oscar Eklund i början av hans seniortid, nu ser man verkligen att han har tagit steget upp som ordinarie. Får samma bild av Deilert, tycker att hans spel påminner om Eklunds för 2 år sedan.
Svårt här, men det är klart att min backuppsättning ser tunn ut storleksmässigt. Det här med vilka som kommer och går är väldigt svårt. Men när jag läser ditt scenario kring spelare och ekonomi, får jag också en bild av att en bättre back än Deilert skall kliva in men det tycker jag skall ske på Printzs bekostnad inte Deilerts - om man nu pratar rivning av kontrakt förståss.

Spela fult
Kan Mika Hannula vara aktuell för DIF efter nyår?
Känns inte som det med tanke på den ekonomiska situationen.. som Järlan själv sa så är budgeten sprängd. Kan tänka mig att Hardy och staben måste vilja ha honom plus externa finansiärer
Känns inte som det med tanke på den ekonomiska situationen.. som Järlan själv sa så är budgeten sprängd. Kan tänka mig att Hardy och staben måste vilja ha honom plus externa finansiärer
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Varför skulle vi värva en forward till? Vi har redan överflöd av dem, och nu när laget går bättre än någonsin tidigare på säsongen så är det bara onödigt att värva nya spelare.Billx skrev:Kan Mika Hannula vara aktuell för DIF efter nyår?
Håller med. Fortsätt hellre med att skola in junisar nu när det rullar på som det gör. Mitman, Sörensen, Ziabanjehahdhed (hur stavar man hans namn då) m. fl. Inga nyförvärv som ska skolas in. Det är grymt illa. Satsa på att forma Widing. Kommer han igång i februari kan han ju avgöra SM får vår del.Kentta skrev:Varför skulle vi värva en forward till? Vi har redan överflöd av dem, och nu när laget går bättre än någonsin tidigare på säsongen så är det bara onödigt att värva nya spelare.Billx skrev:Kan Mika Hannula vara aktuell för DIF efter nyår?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Ryktas han till oss eller något? Annars förstår jag inte varför du postade det där...
Expert.
Dessutom har han kontrakt till 11/12..SirDIFalot skrev:Ryktas han till oss eller något? Annars förstår jag inte varför du postade det där...