Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av kotten »

Lee Harvey Oswald skrev:Egentligen räcker ett ord
Oacceptabelt!

aik vinner helt rättvist, man är totalt överlägsna.
Man gör alltså nästan inte ett enda misstag på 60min, jämfört med DIF:s 147st (ca).

Djurgården 2010/2011 har stora problem.
Tycker man absolut borde fundera på att införa 15års gräns på hemmamatcherna.
Det kan aldrig vara nyttigt för ett barn att se DIF spela hockey som dom gör nu.
Tror till & med att det kan vara direkt farligt & ge men för livet.

Att en spelare som varit däckad av feber & halsfluss i 2 veckor är överlägset bästa spelare i DIF
är inget annat än en fet skadal.

Marks "Innebandy-fladder" i mål orkar jag inte ens kommentera, mer än att det räcker nu, vill inte se dig i en Djurgårdströja något mer.

2-5, 2-5.
Bra Hardy, du har verkligen lyckats mobilisera kraft & taggat laget inför dessa derbyn!

Jag skäms ända in i själen, hoppas laget gör det med.
Klockren analys, särskilt det som är fettextat.
Senast redigerad av kotten den 2010-11-04 22:29:12, redigerad totalt 2 gång.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Men så här var det senast Hardy var här, men då tog det två säsonger innan hans "geni-och-spelidé" var genomskådat.

Och varför i helvete var det ingen som kastade handskarna för att få fart på laget!!!
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

victorr skrev:Vårat spel är så jävla sönderläst så det smäller om det, och sen att vi har laserturken i mål som gör årets största KAOS är ju åt helvete pinsamt, SKÄMS DJURGÅRDEN !
Sönderläst schmönderläst för fan. Glöm den där jävla Boork-klyschan.

Våra spelare och ledare är små jävla brudpsyken som inte pallar trycket och inte ger 100%, de glider runt som om de tror att de är något för att det smäller in gott med stålar på kontot 25e. De ska fan skämmas, acceptera ett fett löneavdrag och begrunda om de någonsin igen är värda att ha skölden på bröstet.

Nollor är vad de är.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

1-0 målet är en halv målvaktstavla. Owuya har problem med returer och det märkts på detta målet.

2-0 Bra skott, men det borde han ta.

3-1 Bombom visar vilken usel back han är

4-2 Dundertavla, bland det värsta jag sett

5-2 Bombom och O. Eklund visar upp sina talanger

Ett lag byggs från försvar till anfall. Ett lag kräver också trygghet, Owuya inger ingen trygghet, alls. Jag är tämligen säker på att hade Tellan varit mellan stolparna idag hade resultatet varit omvänt och vårat spel hade varit så underbart för backarna har en målvakt dom kan lita på och anfallarna vågar spela ut i anfallszon.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Precis hemkommen från Globen och är så jävla arg så det är sjukt. Sämst av ALLA var inte spelarna på planen utan den JÄVLA KLACKEN. Jag skäms som Djurgårdare att stå i klacken.

Att man:
1. Slutar sjunga när man ligger under med 2 mål är helt befängt.
2. Går hem 10 minuter innan matchen är slut är ännu värre. En riktig Djurgårdare går inte innan signalen vare sig man ligger under med 1 mål eller 10...

Nu skall vi inte dra alla över en kam men större delen utav klacken som inte sjunger är EXAKT SAMMA PERSONER varje match och så har det varit större delen av säsongen.
Nedre delen i Hovet utav klacken slutar sjunga efter 20 sek på VARJE LÅT. VAD FAN ÄR DET FÖR NÅGOT. Köp SITTPLATS FÖR I HELVETE.

Idag var det precis samma sak. De slutar sjunga och det var nedre etage framförallt den nedre delen på etaget.

Det är alldeles för många personer under 15 som bara står i klacken och tittar konstigt på en när man ber dem sjunga. AVGÅ OCH KÖP SITTPLATS.

Det är så SJUKT MYCKET medgångssupportar så det är bisarrt.
Spelarna lämnar inte planen innan 60 minuter har gått men ni har fan mage att gå innan signalen i 3:e.
Jag skulle vilja se spelarna lämna walkover i 3:e när vi leder och bara gå hem så får ni se hur det känns.

Nu har jag skrivit tillräckligt mycket men är så arg så det är sjukt..
Jag avgår för idag med dessa ord.

Alltid oavsett - För evigt Djurgården!
Senast redigerad av Taskman den 2010-11-04 22:34:02, redigerad totalt 1 gånger.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Tycker inte att vi är bra på en enda punkt idag( var vi inte förra derbyt heller), tror inte att det är någon som tycker det. Men Owuya's insats idag tar nog priset. förstår inte vad han gör när han åker ut i slut sekundrarna och ska finta om gnaget spelarn, vem som helst fattar väl att det inte går. Kommer inte ihåg exakt vilken match det var, men han gjorde något liknande på en match för några veckor sedan. Backarna känner en oro när sådant händer, och när de inte kan lita på målvakten så blir det ju självklart svårare för dom. En stabil första målvakt är nog vad vi behöver, det ger ju en ny kraft till hela laget. Kolla bara på matchen mot brynäs, vi låg under med 3-0, byter målvakt och alla får värsta kraften och vi vänder matchen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Taskman skrev:Precis hemkommen från Globen och är så jävla arg så det är sjukt. Sämst av ALLA var inte spelarna på planen utan den JÄVLA KLACKEN. Jag skäms som Djurgårdare att stå i klacken.

Att man:
1. Slutar sjunga när man ligger under med 2 mål är helt befängt.
2. Går hem 10 minuter innan matchen är slut är ännu värre. En riktig Djurgårdare går inte innan signalen vare sig man ligger under med 1 mål eller 10...

Nu skall vi inte dra alla över en kam men större delen utav klacken som inte sjunger är EXAKT SAMMA PERSONER varje match och så har det varit större delen av säsongen.
Nedre delen i Hovet utav klacken slutar sjunga efter 20 sek på VARJE LÅT. VAD FAN ÄR DET FÖR NÅGOT. Köp SITTPLATS FÖR I HELVETE.

Idag var det precis samma sak. De slutar sjunga och det var nedre etage framförallt den nedre delen på etaget.

Det är alldeles för många personer under 15 som bara står i klacken och tittar konstigt på en när man ber dem sjunga. AVGÅ OCH KÖP SITTPLATS.

Det är så SJUKT MYCKET medgångssupportar så det är bisarrt.
Spelarna lämnar inte planen innan 60 minuter har gått men ni har fan mage att gå innan signalen i 3:e.
Jag skulle vilja se spelarna lämna walkover i 3:e när vi leder och bara gå hem så får ni se hur det känns.

Nu har jag skrivit tillräckligt mycket men är så arg så det är sjukt..
Jag avgår för idag med de sanna order.

Alltid oavsett - För evigt Djurgården!
Tycker du överdriver.
Vi vann läktarkampen, rätt knappt.

Vi dominerar fram till deras mål. Vi sjunger mer än dem när de leder 0-1, och vi fortsätter när de gör 2-4. Ett stort ögonblick är när Den som inte Hoppar ekar i Globen trots hopplöst 2-4 underläge.
Klacken är det enda som ska ha cred idag.

Gnaget var ju totalt tysta efter våra mål.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Att folk har ork att klaga på klackens insats efter kvällens match. Tycker snarare att alla som stannade efter Owuyas enmannashow borde tilldelas en eloge.
Senast redigerad av kotten den 2010-11-04 22:43:34, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Tror faktiskt Tim hade spikat igen ifall han stått. Låt grabben stå nästa match. Tror säkert backarna skulle känna sig mer trygga med honom där bak. Mark ger lika dåligt intryck som dubbfria vinterdäck på en nyspolad is.

Sen är det dags att bänka spelare nu och låta unga hungriga juniorer få chansen. Kanske rent av låta J20 laget lira nästa derby, då dom lär spela betydligt bättre och hungrigare än detta a-lag.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

lilleman skrev:
Tycker du överdriver.
Vi vann läktarkampen, rätt knappt.

Vi dominerar fram till deras mål. Vi sjunger mer än dem när de leder 0-1, och vi fortsätter när de gör 2-4. Ett stort ögonblick är när Den som inte Hoppar ekar i Globen trots hopplöst 2-4 underläge.
Klacken är det enda som ska ha cred idag.

Gnaget var ju totalt tysta efter våra mål.
Att vi vinner knappt är pinsamt. Att vi inte sjunger sönder dem är skam.
Vi sjöng inte när de gjorde mål heller. Jo förlåt typ 30% av klacken sjöng lite. Det var inget bra tryck alls och det var massor runt mig som sa precis samma sak.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi har Sveriges mest bortskämda lag, Sveriges mest bortskämda lag, Ja vi har Sveriges mest bortskämda lag!

Det är riktigt tungt hela matchen igenom för våra supportrar men vi har bra tryck men lyckas inte tända spelarna. Vad mer kan laget kräva av supportrarna?

DET ÄR PÅ PLANEN ALLT GÅR ÅT HELVETE
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

DIFRobbex skrev:Tror faktiskt Tim hade spikat igen ifall han stått. Låt grabben stå nästa match. Tror säkert backarna skulle känna sig mer trygga med honom där bak. Mark ger lika dåligt intryck som dubbfria vinterdäck på en nyspolad is.

Sen är det dags att bänka spelare nu och låta unga hungriga juniorer få chansen. Kanske rent av låta J20 laget lira nästa derby, då dom lär spela betydligt bättre och hungrigare än detta a-lag.
Jag håller med fullständigt. Att man inte kör med Tim efter att han höll nollan är något som jag inte fattar.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hela laget spelar som en påse nötter.

Det ständiga duttande med pucken i egen zon är dock det som jag stör mig mest av allt på. Vi har pucken under kontroll och borde kunna slå ett enkelt pass ut i det neutrala området. AIK gjorde detta snabbt och enkelt och kom därför inte under så stor press. När vi har pucken i samma lägen skall det småduttas 3-4 gånger i egen zon så vi kommer djupare och djupare ner i densamma. En dålig passning och AIK kan med enkelhet kliva upp och störa oss så mycket att de vinner pucken. Hade vi istället slagit ut pucken direkt hade det inte hänt något alls.

För övrigt känns våra backar mycket mindre puckskickliga i år och väldigt mycket trögare jämfört med föregående säsong. Timmy och Kyle var nog jävligt viktiga när det kom till att sätta igång spelet snabbt, mycket mer än vad jag trodde i alla fall.

Hur man tänkt i målvaktsfrågan måste också föras fram för det är ingen bra idé att ha två unga och orutinerade målvakter. HUr man kan chansa i med rekryteringen till den position som spelar 60 minuter varje match är obegripligt.

Återigen känns det för övrigt som att vi spelar helt utan vilja och intencitet. Vi känns tunga och tröga och det tramp vi hade förra säsongen är helt borta. Har vi helt enkelt lagt på oss för många kilon under sommaren och helt enkelt blivit klumpiga eller har vi helt enkelt blivit för bekväama?

Oavsett vilket är jag så grymt besviken att nu blir det inga matcher för min del på ett tag. Jag dyker upp igen när spelarna vsar lite stolthet för tröjan de bär.

Att hänga mark efter detta går självfallet alldeles utmärkt att göra, men jag väljer snarast att hänga ut hela laget och säger SKÄMMES på er allesammans!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Varför finns det förövrig inte en enda spelare som vid det hopplösa 2-5 underläget åker in och kör över någon råtta? Visa lite känslor förihelvete! Så satans mesigt och tamt.

Förutom dundertabbar av Owuya och uselt försvarsspel emellanåt skapar vi fan inte EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS på hela kvällen känns det som. Att vi ibland kan vara så satans dåliga är en gåta.
Glory

Inlägg av Glory »

Vi är iallafall bäst på att göra enkla situationer svåra, alltid något!
Låst