reservjesus skrev:
Sen har ju Tjeckien alltid haft en tendens att slå ut Sverige även fast det inte är "värda" segern. Kommer bli otroligt spännande idag, spelar Fasth som han ska, och våra backar rejält och utan många misstag, då kan vi som du säger, tråka ut Tjeckien.
Senaste 10 årens möten , i slutspelssammanhang
VM 2001 Sverige-Tjeckien 2-3
WC 2004 Sverige-Tjeckien 1-6
VM 2005 Sverige-Tjeckien 2-3
VM 2006 Sverige-Tjeckien 4-0
OS 2006 Sverige-Tjeckien 7-3
VM 2008 Sverige-Tjeckien 3-2
VM 2009 Sverige-Tjeckien 3-1
VM 2010 Sverige-Tjeckien 2-3
Jämt så det förslår, 4-4 i matcher.
Så enligt statistiken vinner väl Tjeckien idag då....
Jaha, då kanske jag fått för mig att Tjeckien alltid vinner. Tycker alltid de har sånt flyt, my bad
Det var väl Silfverberg (idioten som förstörde Nisses karriär)?
Annars gjorde Kruger en bra match. Riktigt bra. Såg dock lite roligt ut när Jagr, med en arm, kastade iväg honom som en tennisboll
Grattis Tre Kronor!
Njaa, lite drastisk slutsats kanske.
Eller hur kan en "blå-rappad" arm på Silfverberg orsaka en stroke på Ekman nån vecka senare?
Men du kanske vet mer...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Måste ärligt säga att det känns förbaskat skönt att slippa Ryssland i finalen, som av allt att döma hade förstärkts med en viss Pavel Datsyuk (världens ÖVERLÄGSET bäste ishockeyspelare just nu).
Tror stenhårt på Sverige i finalen. Finnarna har ju genom åren inte direkt varit kända för sitt starka vinnarpsyke...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård