Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Jag trodde väl på en jämn matchserie, men det som skulle väga över till oss var att vi kunde gå på mer folk och mala ner brynäs under 5-7 matcher..

Sist såg det fan ut som det motsatta. Då hade spelarna ändå publiken i ryggen (bildligt). Fan vad trötta vi var.

- Mer folk på mål
- Aggressivare framför kassen för helvete
- Mer direktskott från backarna
- Bättre dump, inte dumpa när forwards stannat på blå

Försvarsspelet ser okej ut, Wesslau ser darrig ut.

Skulle gärna ha in Zigomanis nu, känns som om hans spelstil skulle passa mot brynäs, vet inte varför.

Undra om man får göra en bortaresa till uppsala nästa år. Då får man väl tacka Kung Calle af Hovet

Har jag önskat mig sedan han försvann.
Ovärderlig inte bara i tekningar (som iof hade behövts igår, vi tappade det flesta) utan även i det lite osynliga taktiska småfula spelet som ökar enormt i ett slutspel.
Lite sånt som Challe var kung på, tex snurra fast klubbskaftet i tröjan & hålla i lite extra.
Sånt är oerhört frustrerande i längden...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Dags att göra några små förändringar i femmorna:

Ölvestad - Ottosson - Nilson
Ragge - Honken

Tjärna - Ante - Krüger
Printz - Klubertanz

Tim - Josefson - Danielsson
Falk - Timmy

Honken - Fimpen - Brodin
Oscar
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

jag har torrent till gårdagens match om det är någon som är intresserad.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Raus skrev:jag har torrent till gårdagens match om det är någon som är intresserad.
Tja, är man självplågare så....

Har spenderat hela söndagen med att försöka glömma skiten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Bara jag som tycker att Kyle gått ner sig lite på sistone? Tycker han, sett till de senaste 5 matcherna, har spelat mer och mer oroligt, slår fler felpassar och är inkonsekvent i sina defensiva handlingar. Börjar pressen bli för stor eller kanske för liten?

Jag kanske pratar i nattmössan...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

elklingo skrev:Bara jag som tycker att Kyle gått ner sig lite på sistone? Tycker han, sett till de senaste 5 matcherna, har spelat mer och mer oroligt, slår fler felpassar och är inkonsekvent i sina defensiva handlingar. Börjar pressen bli för stor eller kanske för liten?

Defensivt har han aldrig varit särskilt tydlig eller bestämd, offensivt tycker jag han är mer än godkänd.

Har dock svårt att förstå Hardys matchnig av Kyle i BP...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
elklingo skrev:Bara jag som tycker att Kyle gått ner sig lite på sistone? Tycker han, sett till de senaste 5 matcherna, har spelat mer och mer oroligt, slår fler felpassar och är inkonsekvent i sina defensiva handlingar. Börjar pressen bli för stor eller kanske för liten?

Defensivt har han aldrig varit särskilt tydlig eller bestämd, offensivt tycker jag han är mer än godkänd.

Tror det är 2 anledningar:

1) Man vill gå runt på så många backar som möjligt (även i BP) så man inte sliter ut några alltför mycket.
2) Kyle är pucksäker och när vi väl erövrar pucken så kan han spela runt, alternativt försöka dra igång en kontring med en lång pass.

Men ibland kan jag hålla med om att det inte känns som han alltid hittar sin position i BP...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
elklingo skrev:Bara jag som tycker att Kyle gått ner sig lite på sistone? Tycker han, sett till de senaste 5 matcherna, har spelat mer och

Tror det är 2 anledningar:

1) Man vill gå runt på så många backar som möjligt (även i BP) så man inte sliter ut några alltför mycket.
2) Kyle är pucksäker och när vi väl erövrar pucken så kan han spela runt, alternativt försöka dra igång en kontring med en lång pass.

Men ibland kan jag hålla med om att det inte känns som han alltid hittar sin position i BP...

Ja det handlar ju om göra ett val, & det har Hardy gjort.
Men det svider alltid när en lite mer spelskicklig back tittar puck istället för att ta spelare framför mål
(som Kyle gjorde vid 1-2 målet i sd sist)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Från AB:

"Mike Zigomanis körde för fullt i morse och det kan betyda att han får chansen i kväll som 13:e forward. "
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev: Från AB:

"Mike Zigomanis körde för fullt i morse och det kan betyda att han får chansen i kväll som 13:e forward. "
Säger det mesta. ;)

Dock verkar det ju faktiskt som att han skulle kunna spela ikväll, men det där är från AB. ;/
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Zigomanis kan vara skillnaden dom här lagen emellan. Fick försvara mig förut när jag sa att han bidrar med så mycket mer än poäng. Han är inte värvad som en poängmaskin.

Skulle bli överlycklig om han spelar ikväll.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Alla kommer ihåg när Ziggy fick Peter Glasfot ur balans. Ziggy kan få Mr Hollywood ur balans.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Jag tror att efter torsken i årets match i lördags har spänningarna släppts. Vi kommer nu att köra över brynäs såväl som på läktaren som på isen de kommande 3 matcherna. På onsdag kommer hovet att koka med en stämning som aldrig någonsin har upplevts i hockeyvärlden. Kommande match i Globen kommer vara knappt fullsatt med några få siffror under 13 000. DIF får enorm fördel av en större arena då isen inte blir lika varm och tråk-brünäs blir överkörda med 5-0. Trist att läktaren rasar in under klacken och 15 personer förs till sjukhus i slutet av matchen, vilket leder till att DIF spelar resten av matcherna i ett helt utsålt hov. SM-GULD!

nu var det kanske dumt att skriva allt det här då "gud" har en vana att tillämpa motsatsen mot vad man säger.. Men, DIF MOT RUBB!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Zigomanski! Otroligt viktigt att vi får tillbaka honom, han gör en liten med ack så väsentlig skillnad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Edin skrev:Zigomanski! Otroligt viktigt att vi får tillbaka honom, han gör en liten med ack så väsentlig skillnad.
Skulle sträcka mig och säga att han tillför jätteskillnader. Rutin (Stanly Cup-final i fjol for god's sake), BP, smartness, småfult lir (diskreta hakningar osv), en i längden major pain in the ass.

Ziggy är enormt viktig. Fatta att han och Tjärna förmodligen får lira i en tredjekedja i DIF... Det var ju det de gjorde i Coyotes. Sjukt!
Säg den glädje som varar
Skriv svar