Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010
- lowatheman55
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010
Min poäng var att visa hur många invånare som bor i resp. stad/ort/by.......sen att hela ängelholm hejar på rögle det är en annan sak. Finns ju supportrar över hela Sverige.....läs ovan kanske du fattar........
- lowatheman55
Tycker ni e larviga som tjatar om bönder, tattare, räkodlare mm mfl. Finns riktiga lantbrukare i hela Sverige. Är du Göteborgare och tycker att de är räkodlare eller bönder får stå för dig. Men respektlöst att kalla andra städer/invånare för dessa glåpord. Sverige har i alla tider bara varitSidney Crosby skrev:Är du på riktigt människa? Jag är förvisso Göteborgare, men jag kan hålla med om att väldigt många här i stan uppvisar en bondementalitet som är precis lika stor som den ute i landet. Så ja, tycker det är befogat att kalla en del Göteborgare för bönder iaf. Gällande de övriga landsorter du drar upp så är fallet dock glasklart, inget snack. En fråga dock bara, är inte Lowa ett tjejnamn?
bonnsamhälle.......dina släktingar är säkert riktiga bönner med grisar och höns.
Löwa är ett smeknamn.......
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men förstår du inte, just anledningen till att det finns bönder som dig som tar åt sig gör att folk orkar fortsätta...lowatheman55 skrev:Tycker ni e larviga som tjatar om bönder, tattare, räkodlare mm mfl. Finns riktiga lantbrukare i hela Sverige. Är du Göteborgare och tycker att de är räkodlare eller bönder får stå för dig. Men respektlöst att kalla andra städer/invånare för dessa glåpord.Sidney Crosby skrev:Är du på riktigt människa? Jag är förvisso Göteborgare, men jag kan hålla med om att väldigt många här i stan uppvisar en bondementalitet som är precis lika stor som den ute i landet. Så ja, tycker det är befogat att kalla en del Göteborgare för bönder iaf. Gällande de övriga landsorter du drar upp så är fallet dock glasklart, inget snack. En fråga dock bara, är inte Lowa ett tjejnamn?
En jävla massa bönder...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
lowatheman55 skrev:30 år...........och du?
Du är 12, bor i Linköping och har läst "hata lhc" kommentarer på Youtube, erkänn.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Kan detta möjligen vara du "Löwa"?
- lowatheman55
Var nästan lik mig, men du Jens jag hittade dej med här......jensa85 skrev:
Kan detta möjligen vara du "Löwa"?

- lowatheman55
Du Snazzi, du kan inte vara med är 58 år gammal eller?Skämt å sidor. Tagga ner lite, pratade med Willberg på Bajen fans igår, han sa att DIF`s hejarklack är bara "brats" mellan 14-19 år gamla stämmer det?Han tyckte även att Bajen fans är den bästa supporter klubben från StorStockholm. Bajen fans dominerar sa han. Skulle bajen hockey möta Dif skulle bajen vinna 2 -siffrigt........kanske är han enögd?Snazzi skrev:lowatheman55 skrev:30 år...........och du?
Du är 12, bor i Linköping och har läst "hata lhc" kommentarer på Youtube, erkänn.
-
Mata inte trollet mer nu grabbar.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Alltid "spännande" med besökare ifrån skribenter med sympatier för andra lag än Mesta Mästarna, men man skall inte komma hit och spela mangas.
Men att komma hit och nämna vraken vid namn och sedan tro att man blir trevligt bemött är som att svära i kyrkan.
Nu höjer vi nivån här eller också blir det kick och ban!
Men att komma hit och nämna vraken vid namn och sedan tro att man blir trevligt bemött är som att svära i kyrkan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- lowatheman55
Debatten blev snedvriden, men tyckte bara att det är barnsligt att kalla Södertälje mfl för tattare och slaka bönner, jag tar inte åt mig för bonde då jag jobbar som konsult här i Stockholm. Men eran klack har väl orsakat många kravaller och bråk på hockeyarenorna. Linköping fick ju sist kalla in 14 extra radiobilar för DIF var på besök......
Va snälla nu pojkar i framtiden!
- lowatheman55
Bad boys never cry!Frasse skrev:Alltid "spännande" med besökare ifrån skribenter med sympatier för andra lag än Mesta Mästarna, men man skall inte komma hit och spela mangas.
Skärpning nu!//Mod
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det är inte klacken som ställer till besvär för sina lag. Det är inte vanliga supportrar som ställer till besvär för sina lag.lowatheman55 skrev:Debatten blev snedvriden, men tyckte bara att det är barnsligt att kalla Södertälje mfl för tattare och slaka bönner, jag tar inte åt mig för bonde då jag jobbar som konsult här i Stockholm. Men eran klack har väl orsakat många kravaller och bråk på hockeyarenorna. Linköping fick ju sist kalla in 14 extra radiobilar för DIF var på besök......
Det är 'firmor' som ställer till med bråk.
De flesta lag har sådanna grupperingar, och du vänta lite, du tror inte det behövs extra polis när Linköping är i Stockholm? Det är väl alltid högriskmatch mellan oss sen ett tag tillbaka.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vänta! VÄNTA! VA?! VA?! Sa en kille på Bajenfans att Bajen har bästa klacken? Helt otroligt! Vad fan ska vi göra? Kalla in Farbror Frej? Nej nu ska jag inte gå ner din typ av humor. Lägg ner!lowatheman55 skrev:Du Snazzi, du kan inte vara med är 58 år gammal eller?Skämt å sidor. Tagga ner lite, pratade med Willberg på Bajen fans igår, han sa att DIF`s hejarklack är bara "brats" mellan 14-19 år gamla stämmer det?Han tyckte även att Bajen fans är den bästa supporter klubben från StorStockholm. Bajen fans dominerar sa han. Skulle bajen hockey möta Dif skulle bajen vinna 2 -siffrigt........kanske är han enögd?Snazzi skrev:lowatheman55 skrev:30 år...........och du?
Låt mig se om jag förstod det här rätt. Du frågade en kille som jobbar på en supporterklubb om deras klack var bäst? Vad hade du förväntat dig för svar? Att han skulle svara bönderna(Förlåt så hemskt mycket) från Jönköping Södras klack eller?
Spring, Spring Linköping! Och du, glöm inte att hälsa Britt-Marie!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
"Roligt med besök från andra klubbar"
Men seriöst inte roligt när de skriver såna inlägg med ingen nivå alls.
Att säga bajen har bäst klack är dagens skämt, pinsamt.
Men seriöst inte roligt när de skriver såna inlägg med ingen nivå alls.
Att säga bajen har bäst klack är dagens skämt, pinsamt.