Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Håller med vaa fan!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Helt fantastisk att se DIF-glädjen efter målen :o)

Måste erkänna att vi har flyt idag, en av de där matcherna som på något sätt väger upp oflytet vi haft främst under säsongsinledningen. Vi är inte bra i 2 perioder men tar ändå hem 3p. Och rent krastt måste jag säga att Mora har rejält flyt, givetvis, vid 1-0, samtidigt tycker jag att vi har rejäl otur även vid 1-2 eftersom det är en rensning som studsar bakåt (visst, 4 Dif-are inom ett fåtal kvadratmeter från pucken och ingen kollar bakåt), och trean slinker väl under Lassilas armhåla.
Pippen

Underbart!!

Inlägg av Pippen »

Den här matchen var verkligen viktig! Nu grejar vi slutspel och där kan allt hända.

Underbar vändning! Extra plus till Ölvestad, Fimpen, Ottosson och Martin Lindman. Linkan mycket bra i tredje....

Nu tar vi HV på torsdag!
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Men vad fan DIF, när jag har tippat 5-2 då ska det också bli 5-2, jag är mycket missnöjd. ;)

Säcken, vad har jag sagt om att ligga i skyttegravarna i mittzon, det slutar likadant varje gång, illa.

Men när vi stiger upp ur gravarna som i 3:dje perioden, då är vi så här bra.

Hoppas att laget får en jävla kick inför hv på Torsdag.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Linkan-kedjan och publiken var nästintill osynliga/ohörda i 2 perioder. Det är först när DIF producerar som vi tänder till. Dåligt.
Annars bra publiksiffra.

Måste verkligen ge ett plus till förstalinan med Fimpen-Ottosson-Ask. Riktigt bra drag på den, speciellt på Otto som var suverän.

En match, som ni sagt, var dåligt spel från DIF i 40min. Gamla rävarna Falk, Otto m.fl. visar vägen i tredje. härligt!

STORT plus till Fimpen, framförallt vid 3-2. Vilket kämpamål!

Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt! :lol: )
Säg den glädje som varar
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

DIF_Soldier skrev:
Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt! :lol: )
Det var jag som lade upp den, kul att du gillar den :D

Annars härlig seger med Mr. Statsminister på läktarn också! 8)
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Det ända som är bra med statsministern är att han är djurgårdare :D Lite vett iaf :D
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Fimpen och Jimmie ska ha mycket creed för sitt uppoffrande spel, och sen ska vi inte tala om geniet Linkan som har en magisk förmåga att alltid infinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle

Jag måste även tillägga att jag tror att Ronnie njuter lite extra efter den här segern. För han kan inte ha varit speciellt nöjd med den macka han bjöd på när Mora tillslut kunde peta in 2-1. Nästan lite konstigt att han inte fick assist på det målet :D

Men man ska inte klaga mer en dag som denna!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

ÅHH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAG! GAMLA FINA DJURGÅRN VANN!

Såå gött! Otroligt skön seger. Nu tar vi slutspelsplatsen!

Linkan for President!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Gripen skrev:tur att man stannade hemma idag då det inte verkade vara något drag eller bra spel, framför allt i tredje.
hallå Trollhättan eller??? med tanke på nicket Gripen??? Hur som helst så verkar du inte veta ett smack av vad satan du snackar om :twisted:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil svelander skrev:Vem är du och vad faan håller du på med? Är du ironisk eller? Förstår ingenting.
Bry dig inte om Gripen. Han har det så ensamt och tråkigt att han måste in på ett DIF-forum och jävlas för att få uppmärksamhet.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Erik I skrev:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

helvete att man inte ska få ha lite lugn och ro...... :o)

MEN VI VANN!!!!!!!!!!!!! vem hade trott det inför sista? FET eloge till laget för tredje perioden, och plus till Lassila - visst, tabbe vid 0-1, men STARKT att inte låta sig nedslås av det. IKVÄLL FIRAR VI!
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Ja, märkliga mål som Lassila släpper in. Förutom de tabbarna gör han en bra match. Hinner Larsson komma i matchform till på torsdag?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...
Med tanke på att Lassila räddade oss flera gånger igår och från total förnedring borta mot Malmö i lördags samt att Larsson varit borta pga sjukdom en längre tid så har jag väldigt svårt att se hur det ska hända.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Tack för Era kämpainsater på isen! Och inte skall man väl glömma ståplatsen för den finna supportern som gavs!
Skriv svar