Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007
- Bjurling_39
Helt fantastisk att se DIF-glädjen efter målen :o)
Måste erkänna att vi har flyt idag, en av de där matcherna som på något sätt väger upp oflytet vi haft främst under säsongsinledningen. Vi är inte bra i 2 perioder men tar ändå hem 3p. Och rent krastt måste jag säga att Mora har rejält flyt, givetvis, vid 1-0, samtidigt tycker jag att vi har rejäl otur även vid 1-2 eftersom det är en rensning som studsar bakåt (visst, 4 Dif-are inom ett fåtal kvadratmeter från pucken och ingen kollar bakåt), och trean slinker väl under Lassilas armhåla.
Måste erkänna att vi har flyt idag, en av de där matcherna som på något sätt väger upp oflytet vi haft främst under säsongsinledningen. Vi är inte bra i 2 perioder men tar ändå hem 3p. Och rent krastt måste jag säga att Mora har rejält flyt, givetvis, vid 1-0, samtidigt tycker jag att vi har rejäl otur även vid 1-2 eftersom det är en rensning som studsar bakåt (visst, 4 Dif-are inom ett fåtal kvadratmeter från pucken och ingen kollar bakåt), och trean slinker väl under Lassilas armhåla.
Underbart!!
Den här matchen var verkligen viktig! Nu grejar vi slutspel och där kan allt hända.
Underbar vändning! Extra plus till Ölvestad, Fimpen, Ottosson och Martin Lindman. Linkan mycket bra i tredje....
Nu tar vi HV på torsdag!
Underbar vändning! Extra plus till Ölvestad, Fimpen, Ottosson och Martin Lindman. Linkan mycket bra i tredje....
Nu tar vi HV på torsdag!
Men vad fan DIF, när jag har tippat 5-2 då ska det också bli 5-2, jag är mycket missnöjd. 
Säcken, vad har jag sagt om att ligga i skyttegravarna i mittzon, det slutar likadant varje gång, illa.
Men när vi stiger upp ur gravarna som i 3:dje perioden, då är vi så här bra.
Hoppas att laget får en jävla kick inför hv på Torsdag.

Säcken, vad har jag sagt om att ligga i skyttegravarna i mittzon, det slutar likadant varje gång, illa.
Men när vi stiger upp ur gravarna som i 3:dje perioden, då är vi så här bra.
Hoppas att laget får en jävla kick inför hv på Torsdag.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linkan-kedjan och publiken var nästintill osynliga/ohörda i 2 perioder. Det är först när DIF producerar som vi tänder till. Dåligt.
Annars bra publiksiffra.
Måste verkligen ge ett plus till förstalinan med Fimpen-Ottosson-Ask. Riktigt bra drag på den, speciellt på Otto som var suverän.
En match, som ni sagt, var dåligt spel från DIF i 40min. Gamla rävarna Falk, Otto m.fl. visar vägen i tredje. härligt!
STORT plus till Fimpen, framförallt vid 3-2. Vilket kämpamål!
Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt!
)
Annars bra publiksiffra.
Måste verkligen ge ett plus till förstalinan med Fimpen-Ottosson-Ask. Riktigt bra drag på den, speciellt på Otto som var suverän.
En match, som ni sagt, var dåligt spel från DIF i 40min. Gamla rävarna Falk, Otto m.fl. visar vägen i tredje. härligt!
STORT plus till Fimpen, framförallt vid 3-2. Vilket kämpamål!
Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt!

Säg den glädje som varar
-
Det var jag som lade upp den, kul att du gillar denDIF_Soldier skrev:
Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt!)

Annars härlig seger med Mr. Statsminister på läktarn också!

- Bjurling_39
Fimpen och Jimmie ska ha mycket creed för sitt uppoffrande spel, och sen ska vi inte tala om geniet Linkan som har en magisk förmåga att alltid infinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle
Jag måste även tillägga att jag tror att Ronnie njuter lite extra efter den här segern. För han kan inte ha varit speciellt nöjd med den macka han bjöd på när Mora tillslut kunde peta in 2-1. Nästan lite konstigt att han inte fick assist på det målet :D
Men man ska inte klaga mer en dag som denna!
Jag måste även tillägga att jag tror att Ronnie njuter lite extra efter den här segern. För han kan inte ha varit speciellt nöjd med den macka han bjöd på när Mora tillslut kunde peta in 2-1. Nästan lite konstigt att han inte fick assist på det målet :D
Men man ska inte klaga mer en dag som denna!
ÅHH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAG! GAMLA FINA DJURGÅRN VANN!
Såå gött! Otroligt skön seger. Nu tar vi slutspelsplatsen!
Linkan for President!
Såå gött! Otroligt skön seger. Nu tar vi slutspelsplatsen!
Linkan for President!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...Erik I skrev:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
helvete att man inte ska få ha lite lugn och ro......)
MEN VI VANN!!!!!!!!!!!!! vem hade trott det inför sista? FET eloge till laget för tredje perioden, och plus till Lassila - visst, tabbe vid 0-1, men STARKT att inte låta sig nedslås av det. IKVÄLL FIRAR VI!
Med tanke på att Lassila räddade oss flera gånger igår och från total förnedring borta mot Malmö i lördags samt att Larsson varit borta pga sjukdom en längre tid så har jag väldigt svårt att se hur det ska hända.Kall-El skrev:
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...
Lycka är att vara djurgårdare