Silly Season 2025/26
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Pulli - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Ut: Krogdahl, Hammarlund
Klappat och klart? Man kan ändra ordningen på hierarkin. Men tror vi är klara på backsidan nu.
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Klappat och klart? Man kan ändra ordningen på hierarkin. Men tror vi är klara på backsidan nu.
Expert.
-
Silly Season 2025/26
Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Svårt med Ragnarsson, Blixt, Krogdahl och Hammarlund tycker jag.
Men min gissning är att sistnämnda kommer lämna. Antigen permanent eller lånas ut.
Får vi in LaLeggia-Lindström så tycker jag det ser spännande ut och absolut OK för en nykomling.
Edit. Tvåa på pucken men nästan identisk tanke. Ja jag tror också vi är klara men jag tror dock Wikegård kör vidare på bred trupp och låter en(1) gå, inte fler.
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Men min gissning är att sistnämnda kommer lämna. Antigen permanent eller lånas ut.
Får vi in LaLeggia-Lindström så tycker jag det ser spännande ut och absolut OK för en nykomling.
Edit. Tvåa på pucken men nästan identisk tanke. Ja jag tror också vi är klara men jag tror dock Wikegård kör vidare på bred trupp och låter en(1) gå, inte fler.
Silly Season 2025/26
Känslan är väl att Krogdahl köps ut/annan klubb tar över och Hammarlund lånas ut/försvinner på annat sätt. Dom två kommer inte ha någon plats mer än att en kanske blir utlånad för att säkra upp.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:21:59 Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Edit: Är verkligen JP topp 4 ? Känns mer som något att lita på i 3e och kanske testa högre upp ibland.
Silly Season 2025/26
Sizen gillar man ju. Bara han kan använda den också! Inget duttande.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Känns som en backsida som kommer få problem med uppspelen? Saknas väl minst en Hävelid-typ här.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-28 19:20:48 Pulli - Lindström
LaLeggia - Pettersson
Sissons - Berg
Ragge - Blixt
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
I min bok är han det iallafall. Tror folk underskattar JP på grund av en dålig säsong i Rögle.Nypovich skrev: ↑2025-05-28 19:24:30Känslan är väl att Krogdahl köps ut/annan klubb tar över och Hammarlund lånas ut/försvinner på annat sätt. Dom två kommer inte ha någon plats mer än att en kanske blir utlånad för att säkra upp.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:21:59 Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Edit: Är verkligen JP topp 4 ? Känns mer som något att lita på i 3e och kanske testa högre upp ibland.
Silly Season 2025/26
Intressant inlägg, tydligen var flera NHL klubbar intresserade tidigare i år! Verkar ha bra siffror som back iallafall!
Silly Season 2025/26
Sissons kanske är mer en topp-4. Men handlar väl lite om hur man vill ställa upp. Tänker LaLeggia som första back och Sissons som andra i PP.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:32:03I min bok är han det iallafall. Tror folk underskattar JP på grund av en dålig säsong i Rögle.Nypovich skrev: ↑2025-05-28 19:24:30Känslan är väl att Krogdahl köps ut/annan klubb tar över och Hammarlund lånas ut/försvinner på annat sätt. Dom två kommer inte ha någon plats mer än att en kanske blir utlånad för att säkra upp.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:21:59 Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Silly Season 2025/26
Ingen Holm då får man anta?
La leggia Pulli
Lindström Scissons
Pettersson Berg
Blixt Ragge
La leggia Pulli
Lindström Scissons
Pettersson Berg
Blixt Ragge
Silly Season 2025/26
Men vi har inte ”ONÖDIGT BRA” backar hoppas jag?! Gick inte så bra sist när detta uttryck myntades. 
Senast redigerad av Rolv den 2025-05-28 20:27:35, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Lindström/LaLeggia kommer nog lite lite mer. Tror det blir ganska jämnt i istid mellan övriga fyra, inte så mycket poäng att debattera vem som är andra eller tredje par.mb81 skrev: ↑2025-05-28 19:42:27Sissons kanske är mer en topp-4. Men handlar väl lite om hur man vill ställa upp. Tänker LaLeggia som första back och Sissons som andra i PP.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:32:03I min bok är han det iallafall. Tror folk underskattar JP på grund av en dålig säsong i Rögle.Nypovich skrev: ↑2025-05-28 19:24:30Känslan är väl att Krogdahl köps ut/annan klubb tar över och Hammarlund lånas ut/försvinner på annat sätt. Dom två kommer inte ha någon plats mer än att en kanske blir utlånad för att säkra upp.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-28 19:21:59 Ska vi gissa på något liknande då?
LaLeggia-Lindström
Pulli-Pettersson
Sissons-Berg
Blixt-Ragnarsson
Krogdahl
Leggia/Lindström
Sissons/JP
Pulli/Berg
Känns som väl avvägda backpar. Sen är Ragge eller Blixt 7:a. Hammarn köps loss. Krogen lånas till HA så vi kan ha han som reserv om det blir 3 skador samtidigt.
Silly Season 2025/26
Verkligen inte. Väldigt oprövad. Egentligen bara Laleggia som är etablerad på den här nivån. Lindström skulle säkerligen hantera der bra. Men Pulli, Sissons, Berg är ju egentligen förhållandevis gröna. JP en stabil okej pjäs.
Inte övre halvan gällande backar, men förhoppningsvis inte botten två.
Silly Season 2025/26
Såklart hade det känts tryggt med ytterligare en bra back in typ Holm eller en offensiv rigthare men frågan är väl om vi har råd.Manijock skrev: ↑2025-05-28 20:21:10Verkligen inte. Väldigt oprövad. Egentligen bara Laleggia som är etablerad på den här nivån. Lindström skulle säkerligen hantera der bra. Men Pulli, Sissons, Berg är ju egentligen förhållandevis gröna. JP en stabil okej pjäs.
Silly Season 2025/26
Berg gjorde en bra säsong i MoDo förra året.Manijock skrev: ↑2025-05-28 20:21:10Verkligen inte. Väldigt oprövad. Egentligen bara Laleggia som är etablerad på den här nivån. Lindström skulle säkerligen hantera der bra. Men Pulli, Sissons, Berg är ju egentligen förhållandevis gröna. JP en stabil okej pjäs.
Backsidan har bra ålderstruktur och känns väl ändå stabil. Inte de snordyra kioskvältarnamnen utom Lindström som säkert kostar en hacka. "Onödigt" dyr och på papperet bra är den väl inte men jag tror detta blir väldigt bra i kombination med Hellberg. Holm var jag ändå lite tvek till, frågetecken för hur mycket utför han är med tanke på vad han hade för lönenivå i SHL senast.
Känns som vi kanske inte lagt allt för mycket deg heller. Kanske kan vi hugga om något gigantiskt dyker upp senare i sommar?
Silly Season 2025/26
Tror inte frågan är om vi har råd eller inte. Vi har nog inte så mycket uppbundet på kontrakt. Sen kanske Holm fortfarande vill ha 350-375k, det känns riskabelt med tanke på 34 år och att han inte varit topp senaste säsongerna. Pulli känns mer spännande och utvecklingsbar, säkerligen billigare.Difjs skrev: ↑2025-05-28 20:30:09Såklart hade det känts tryggt med ytterligare en bra back in typ Holm eller en offensiv rigthare men frågan är väl om vi har råd.Manijock skrev: ↑2025-05-28 20:21:10Verkligen inte. Väldigt oprövad. Egentligen bara Laleggia som är etablerad på den här nivån. Lindström skulle säkerligen hantera der bra. Men Pulli, Sissons, Berg är ju egentligen förhållandevis gröna. JP en stabil okej pjäs.