Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Efter dom 5-10 första omgångarna förstod man att det här går åt fel håll. DOCK fanns ju känslan redan där när man såg våra värvningar och Att jj tacka nej till Linkan osv inget blev ju bättre av Hardy var tyst i båset och att JJ inte sökte ens nytt =( så nånstans efter 10e omgången.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag vet inte, för egen del trodde jag aldrig det skulle gå så här illa från början. Trodde ändå vi skulle klara en slutspelsplats, trots pissvärvningar på forwardssidan.
Det började väl gå upp för mig hur jävla illa det var när man märkte hur ointresserat allt såg ut runt decembertiden, och kanske framförallt hur pissigt ställt det var med tränarsituationen. När vi sen aldrig fick någon tillstymmelse till lyft runt jul/nyår som Djurgården alltid tidigare lyckats med så ramlade polletten ner på allvar som förkunnade att det finns en överhängande risk för KS.
Nu står vi där, på ruinens brant med två stycken måstematcher framför oss. Heja.
Det började väl gå upp för mig hur jävla illa det var när man märkte hur ointresserat allt såg ut runt decembertiden, och kanske framförallt hur pissigt ställt det var med tränarsituationen. När vi sen aldrig fick någon tillstymmelse till lyft runt jul/nyår som Djurgården alltid tidigare lyckats med så ramlade polletten ner på allvar som förkunnade att det finns en överhängande risk för KS.
Nu står vi där, på ruinens brant med två stycken måstematcher framför oss. Heja.
- minalman
Säsongen 2011/2012
Spiken i kistan kom mot Frölunda. Då var vi lite på gång, på slutspelsplats och med en aning självförtroende. Förlust, DT borta en månad, Jimmie borta en knapp månad, Mackan avstängd. Luften gick helt ur där och med tanke på hur jämnt det är så hade några fler poäng under tiden sedan dess räckt långt.-daniel- skrev:Jag vet inte, för egen del trodde jag aldrig det skulle gå så här illa från början. Trodde ändå vi skulle klara en slutspelsplats, trots pissvärvningar på forwardssidan.
AVGÅ JÄRLAN!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det var precis vad som jävla helvets hände. Spelarna fick SJÄLVförtroende. Det som aldrig infann sig var det som är absolut jävla överviktigt i alla lagsporter: LAGförtroende.. Visst är det bra att ha individualister i ett lag för de bryter mönster och ställer till oreda eftersom de tar beslut som 9 av 10 andra elit-lagspelare inte tar men.. LAGkänslan är viktigare. Med LAGkänsla "slår motivation klass" för med LAGkänsla står och faller laget som ett lag.minalman skrev:Spiken i kistan kom mot Frölunda. Då var vi lite på gång, på slutspelsplats och med en aning självförtroende. Förlust, DT borta en månad, Jimmie borta en knapp månad, Mackan avstängd. Luften gick helt ur där och med tanke på hur jämnt det är så hade några fler poäng under tiden sedan dess räckt långt.-daniel- skrev:Jag vet inte, för egen del trodde jag aldrig det skulle gå så här illa från början. Trodde ändå vi skulle klara en slutspelsplats, trots pissvärvningar på forwardssidan.
AVGÅ JÄRLAN!
De mål vi gör i dagens lag är för det mesta solo-prestationer eller styrningar. Hur ofta har vi 2-1- eller 3-1-anfall där det är passning passning mål, eller annat?! Jag kan inte komma på ett enda mål som tillkommit på det viset denna säsong (för DIFs del). Uselt och EGO-sjukt.
Jag började må dåligt i januari när det gick upp för mig att Hardy skulle fortsätta vara 100% ointresserad av vårt lag. I samma veva gick det upp för mig att vårt lag var så uselt som jag/vi spekulerat i under senare delen av hösten. En allt för curlad junior-del (ca 40% av truppen) parad med en usel uppsättning mellanskikts-spelare och alltför många old-timers utan det rätta drivet. Ingredients for disaster.
Mitt mod höjdes/stärktes när Tony Zabel tog över. Han kunde väcka de curlade små-nallarna och få dem att åtminstone försöka spela hockey som ett lag och inte som ... "NHL här kommer jag"-drömmare. Sen visar det sig - igen - att junisarna inte orkar spela koncentrerad hockey i mer än 1-2 matcher i följd, att de usla "25åringarna" är fortsatt usla oavsett vemfan som tränar dem och att våra gamlingar inte blir yngre bara för att vi byter tränare.
Nej. Säsongen 2011/2012s lag är ett mycket dåligt hockeylag. Nästan oförskämt dåligt. (HEPP!)
Ett lag som byggs på självkänsla är ett dåligt lag. Ett lag som byggs av LAGkänsla är ett bra lag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Allting började med att Mackan Nilson utsågs till lagkapten.
ännu en märklig sak, helt klart. Den anti-aura killen visar på isen borde vara skäl nog att plocka bort C:et... Mycket märkligt.Caveman skrev:Allting började med att Mackan Nilson utsågs till lagkapten.
- Nummer19
Ingen spelare i dagens trupp förtjänar att ha C:et på sin tröja.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Pratade med en mycket erfaren hockeyjournalist igår. Han sa ''om Timrå och DIF bytt målvakter så hade medelpadingarna legat före Djurgården i tabellen''.
Jag instämde.
Jag instämde.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Wesslau.Nummer19 skrev:Ingen spelare i dagens trupp förtjänar att ha C:et på sin tröja.
- SirDIFalot
Ja, det hade varit ombytta roller mellan lagen helt enkelt.Mäklaren skrev:Pratade med en mycket erfaren hockeyjournalist igår. Han sa ''om Timrå och DIF bytt målvakter så hade medelpadingarna legat före Djurgården i tabellen''.
Jag instämde.
Expert.
- Nummer19
Visst, men målvakter får inte vara kaptener, tyvärr.Mäklaren skrev:Wesslau.Nummer19 skrev:Ingen spelare i dagens trupp förtjänar att ha C:et på sin tröja.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
ja, de har ju för fan viljan att gå på kasse om och om igen. Vi har kört motsatt idé- Gå in i zon och sen ner bakom mål. Helst till sarghörnen.SirDIFalot skrev:Ja, det hade varit ombytta roller mellan lagen helt enkelt.Mäklaren skrev:Pratade med en mycket erfaren hockeyjournalist igår. Han sa ''om Timrå och DIF bytt målvakter så hade medelpadingarna legat före Djurgården i tabellen''.
Jag instämde.
Timrå har en sämre backsida än vad vi har. Man kan säga vad man vill om våra backar, men Daniel Tjärnqvist, David Printz och Kyle Klubertanz SKA hålla en jävla klass. På anfallssidan är dock Timrå ljusår före oss. Ärligt talat så förvånar det mig att de har gjort så pass lite mål. Matt Murley, Linkan, Damien Fleury och Jonathan Hedström håller hög Elitserieklass. Tidigare hade de även Petr Vampola (hög Europa-klass) och Pikkarainen.Magnutz skrev:ja, de har ju för fan viljan att gå på kasse om och om igen. Vi har kört motsatt idé- Gå in i zon och sen ner bakom mål. Helst till sarghörnen.SirDIFalot skrev:Ja, det hade varit ombytta roller mellan lagen helt enkelt.Mäklaren skrev:Pratade med en mycket erfaren hockeyjournalist igår. Han sa ''om Timrå och DIF bytt målvakter så hade medelpadingarna legat före Djurgården i tabellen''.
Jag instämde.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-03-03 12:36:29, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
– Det här är en spelare som vi tror kommer passa mycket bra hos oss i Djurgården. Xxxxx är en snabb spelare med ett bra skott. Han är oöm och vågar gå in i trafiken framför mål, där målen ofta görs numera, säger Janne Järlefelt.
Någon gissning vem han beskriver?
Expert.
Matte C!SirDIFalot skrev:– Det här är en spelare som vi tror kommer passa mycket bra hos oss i Djurgården. Xxxxx är en snabb spelare med ett bra skott. Han är oöm och vågar gå in i trafiken framför mål, där målen ofta görs numera, säger Janne Järlefelt.
Nånstans ser man ändå tendenser i hans spel till att han ska kunna vara en sådan spelare. Men han får inte ut någonting, och borde definitivt inte ha värvats som en spelare till första eller andralinan. Skandal.