Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Nästa säsong tror och hoppas jag att Norman har utvecklats en del. Då lär Almtorp vara snäppet bättre. Den gångna säsongen är det väl inget snack om att Almtorp var bättre. Pratar lite mer "på sikt" nu om det inte framgick.
Norman är ändå vår sämsta center kommande säsong, så han ska inte spela så mycket mer än så ändå ifall han nu inte får en superutveckling, vilket jag starkt tvivlar på. Han lär bli snäppet bättre, men mer än så vågar jag inte hoppas på.
Där är vi extremt oense då. Tycker han ska centra en andrakedja och framför allt spela mer i PP. Med Zibanejad som forward bredvid. Otto som center i en tredjekedja. Fimpen i en fjärde med två checkare bredvid. Samt en ny förstacenter...

Tror Norman är vår nya Otto, en smart tvåvägscenter som kommer spela i ES många år framöver då han är liiite för dålig för att sticka över pölen. Se till att vårda den talangen.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Där är vi extremt oense då. Tycker han ska centra en andrakedja och framför allt spela mer i PP. Med Zibanejad som forward bredvid. Otto som center i en tredjekedja. Fimpen i en fjärde med två checkare bredvid. Samt en ny förstacenter...

Tror Norman är vår nya Otto, en smart tvåvägscenter som kommer spela i ES många år framöver då han är liiite för dålig för att sticka över pölen. Se till att vårda den talangen.
Jag räknar ju nu med Almtorp i laget, och inte en förstecenter.
De centrarna som vi idag förfogar över är: Ottosson, Almtorp (inte bekräftat, men det bör vi utgå ifrån), Norman och Fimpen.
Ottosson och Almtorp är enligt mig två spelare som ungefär är lika bra. Sen är Fimpen och Norman ganska klart sämre totalt sett i centerrollen, men jag värderar Fimpen högre i nuläget. Han är viktigare.
Men som du säger, Norman är inte tillräckligt bra för att åka över och lär förmodligen inte heller bli det, så därför ska han givetvis spelas in, men det får ta den tiden som det tar. Han är trots allt en junior, och därför ska han inte få mer speltid än 12-13 minuter/match. Den enda som ska få det är Mika och kanske Sillen om han börjar hitta nätet igen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Och nu åker Almtorp och lägger indianare i kvalserien.. Känns ju verkligen skitbra.

Men än är det fortfarande bara ett rykte!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Men än är det fortfarande bara ett rykte!
Det är nog mer än så. Ena dagen skriver Frasse att en forward är klar, dagen efter skriver aftonbladet att Almtorp är klar. Det är nog ingen tillfällighet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Salas skrev:
Kentta skrev:Men än är det fortfarande bara ett rykte!
Det är nog mer än så. Ena dagen skriver Frasse att en forward är klar, dagen efter skriver aftonbladet att Almtorp är klar. Det är nog ingen tillfällighet.
Nänä, tyst nu, det är bara ett löst rykte...

;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas för guds skull det bara gäller ett 1-årskontrakt med Jonas...
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Lite konstigt att värva Almtorp kan jag tycka..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Hoppas för guds skull det bara gäller ett 1-årskontrakt med Jonas...
Där instämmer jag med dig som aldrig förr. Det ska absolut inte vara mer än ett år. Vill han stanna längre än så, ja då får han bevisa att han är förtjänt av det.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Kentta skrev:Och nu åker Almtorp och lägger indianare i kvalserien.. Känns ju verkligen skitbra.

Bra underlag för att döma ut en spelare där du. Ett felpass. Det gjorde inga av våra spelare förra året.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Shitkicker skrev:
Kentta skrev:Och nu åker Almtorp och lägger indianare i kvalserien.. Känns ju verkligen skitbra.

Bra underlag för att döma ut en spelare där du. Ett felpass. Det gjorde inga av våra spelare förra året.

Nej fy för indianare, det är inte alls DIF för mig.
Känns så frölunda....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Lee Harvey Oswald skrev:
Shitkicker skrev:

Nej fy för indianare, det är inte alls DIF för mig.
Känns så frölunda....
Haha..onekligen.

Rosén gör mål för MoDo och överglänser både Videll och Almtorp rätt rejält såhär långt. Tror gnaget gjort en bra värvning där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fel tråd men... Spelar Videll? Trodde han var borta pga den där allergichocken? Inte sett honom en enda gång...
Expert.
jospi

Inlägg av jospi »

Koppla av nu....

Om nu Almtorp är klar, så är det en BRA värning! Han är INTE tänkt som 1:a center... Ser att det är några som tror det här inne! Snälla, koppla av... Tror ni att man ersätter Kruger med Almtorp??! Tro mig han är tänkt som 2:a/3:e center. Vilket är en BRA 2:a/3:e center!

DIF väntar svar från Enqvist och Möller. Någon av dessa är tänkt som 1:a center. Inte fan värvar man en 1:a center redan nu och framförallt när hans namn är Almtorp! Det finns säkert 5-6 namn borta i AHL/NHL som DIF väntar svar från. Dessa spelare kommer vänta på vad dom får för erbjudande där "borta", vilker sker i sommar!

Just nu ser det ut sådär -

1:a center - ?
2:a center - Otto
3:e center - Almtorp
4:e center - Norman

I mina ögon ser det JÄVLIGT bra ut!

Almtorp ersätter Falk, då han slutar eller ska spela back!

Vi ses på hovet !!!!!!
Dogge
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:Fel tråd men... Spelar Videll? Trodde han var borta pga den där allergichocken? Inte sett honom en enda gång...
Varför är det fel tråd för att diskutera en spelare Djurgårn sägs vara intresserad av?

Ja, han spelar.

Edit: missförstod nog. Var väl någon sorts sarkasm om att han är rätt osynlig i matchen.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

jospi skrev:Koppla av nu....

Om nu Almtorp är klar, så är det en BRA värning! Han är INTE tänkt som 1:a center... Ser att det är några som tror det här inne! Snälla, koppla av... Tror ni att man ersätter Kruger med Almtorp??! Tro mig han är tänkt som 2:a/3:e center. Vilket är en BRA 2:a/3:e center!

DIF väntar svar från Enqvist och Möller. Någon av dessa är tänkt som 1:a center. Inte fan värvar man en 1:a center redan nu och framförallt när hans namn är Almtorp! Det finns säkert 5-6 namn borta i AHL/NHL som DIF väntar svar från. Dessa spelare kommer vänta på vad dom får för erbjudande där "borta", vilker sker i sommar!

Just nu ser det ut sådär -

1:a center - ?
2:a center - Otto
3:e center - Almtorp
4:e center - Norman

I mina ögon ser det JÄVLIGT bra ut!

Almtorp ersätter Falk, då han slutar eller ska spela back!

Vi ses på hovet !!!!!!
Zibanejad som forward då? eller du kanske bara glömde honom?
Låst