Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Legion skrev:Färdigvärvat eller inte?!

Jag gissar att DIF är fortsatt intresserade av att signa någon av dessa herrar:

Nils Ekman
Markus Nilson
Mathias Tjärnkvist

Tjärnkvist ligger förmodligen inte högst upp på listan men de två andra torde vara högvilt då de tillför spetskompetens till truppen. Skulle det bli så att Linkan får ta en längre semester så behöver man definitivt ersätta honom på något sätt.

Men jag misstänker att man kan tänka sig att ha en forward för mycket i truppen om någon av dessa herrar skulle vara intresserade. Jag tror även ekonomin för detta skulle lösas på endera sättet.

Däremot så känns det som om att man inte kommer göra något mer på back eller målvaktssidan, i alla fall inte nu, det framtida tabellläget får utvisa eventuella justeringar där.
DIF har inga fler platser i truppen, den är full. Skulle det bli någon värvning så blir det för att det inte håller på backsidan pga skador.

Edit; Jag är nöjd med värvningen utav Schneider synd att det är på artistkontrakt då han skulle behövas omgående när serien startar.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jag vet ingenting om Schneider men efter värvningen av Ossi ligger DIFs värvare på plussida hos mig så jag väntar med att uttala mig... :D

Väljer också att ta påståendet om "färdigvärvat" åtminstone med en nypa salt. Mattias Tjärnqvist tror jag inte på och det är ändå brorsan alla vill ha tillbaka. V.g. Ekman och Mackan (främst) tror jag de vill tjäna lite mer pengar i NHL (där jag tror Mackan spelar vidare) eller i Ryssland/Schweiz. Hoppas dock att ingendera landar hos ES-konkurrenter, och i Mackans fall är jag 100% övertygad om det.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

I stället för ytterligare en forward är det bättre att spara en slant om försvaret och/eller målvakterna inte skulle hålla.
Bobson

Inlägg av Bobson »

Har en liten fundering, om nu Schneider möjligtvis ska spela de första matcherna i Finland (enligt intervjun) för att få spela matcher innan han påbörjar sitt artistkontrakt i DIF borde inte DIF då kunna kräva en back i utbyte från den finska klubben under tiden? Givetvis ska man få ställa rimliga krav på vem man ska få låna under denna period.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Går rykten om att Frylen kanske tvingas sluta och dif måste då värva en till back....
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Vipul skrev:Går rykten om att Frylen kanske tvingas sluta och dif måste då värva en till back....
Och du har hört det var någonstans?

"Mammas jobbarkompis som känner en kompis som i sin tur känner Frylèns granne..."
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jag tror stenhårt på Schneider, det kommer att bli jättebra.
DIFhockey skrev:De senaste säsongerna har David gjort en hel poäng.
Offensiv back som gjort en hel poäng de senaste säsongerna. Starkt :wink:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bobson skrev:Har en liten fundering, om nu Schneider möjligtvis ska spela de första matcherna i Finland (enligt intervjun) för att få spela matcher innan han påbörjar sitt artistkontrakt i DIF borde inte DIF då kunna kräva en back i utbyte från den finska klubben under tiden? Givetvis ska man få ställa rimliga krav på vem man ska få låna under denna period.
Jag kan tänka mig att det blir svårt eftersom han tillhör DIF först när han kommer till Sverige efter 13 omgångar (eller vad det nu är).

DIF kommer köra på de 8 backar man har fram till Dave dyker upp. Så det du ber om är inte aktuellt. :)
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vipul skrev:Går rykten om att Frylen kanske tvingas sluta och dif måste då värva en till back....
Bara att hålla tummarna med andra ord...
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Jag tror mycket starkt på Dave. Han verkar vara en lugn person som trivs i den offensiva zonen, bara hoppas att det funkar för honom i DIF att han kanske sprutar in några strutar lite då och då :D

Välkommen Dave
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Är inte förtjust i Edvin som spelare, men det är en trots det en tråkig avslutning för en person som varit ganska länge i klubben (sammantaget). Om Edvin sjukpensioneras är det enklaste antagligen att skriva ett helårskontrakt med Dave S, så att han kan spela alla matcher samt delta i försäsongen.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Östgöten skrev:Är inte förtjust i Edvin som spelare, men det är en trots det en tråkig avslutning för en person som varit ganska länge i klubben (sammantaget).
Äh, tre säsonger är inte så mycket.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Oavsett vad är det osmakligt att önska någon att tvingas sluta pga skada. I alla fall när denne någon är en Djurgårdsspelare. Frylén är ingen favorit för mig, men tycker han får väl mycket skit på det här forumet.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Är de bekräftat att han tvingas sluta eller bara nå påhitt? Fall de nu är så, vad har hänt med Frylen?
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

jensa öhling skrev:Oavsett vad är det osmakligt att önska någon att tvingas sluta pga skada. I alla fall när denne någon är en Djurgårdsspelare. Frylén är ingen favorit för mig, men tycker han får väl mycket skit på det här forumet.
Håller helt med!
Fattar inte Frylén-bashingen som pågått alldeles för länge här på forumet.
Vad har just han gjort för att förtjäna att hånas av sina egna fans?
Helt sanslöst.

Med såna fans behöver man inga ovänner.

En sak är säker, att han INTE fått förtroende av tränarna i match efter match, om han inte förtjänat det. Såpass kompetenta är ishockeytränare idag att dom kan bedöma det bättre än oss på läktaren.

Sen får alla naturligtvis tycka vad dom vill, men jag skäms å DIF's vägnar för det omotiverade hat som han fått klä skott för. Skäms!
Låst