Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Frågetråden

Inlägg av JohanPez »

Axel_K skrev:
JohanPez skrev:
Axel_K skrev:Är det bara jag som blir deprimerad när jag tänker på hur DIF är om 5-6 år. Jimmie kommer vara den sista av spelarna som verkligen är DIF. Otto har väl kanske nästa säsong, Linkan har denna, Fimpen har inte många kvar, Jimmie 5 kanske. Sen då? Vilka är det sen? :sad:
Är detta bra eller dåligt för vår framtid? Är det detta som behövs för att vi ska bli bäst igen? Att vi värvar spelare för att vinna och inte spelare med hjärta?
Sorgligt är det hur som helst.
Trams. Jag förstår vad du menar men vi var stora, starka, stolta DIF innan tex Jimmie och vi kommer vara det efteråt. Givetvis kommer man sakna dessa spelare men det kommer fram nya, det är jag övertygad om.
Jo, självklart kommer det nya. Tror att Hank och Sörensen är två spelare som kan stanna ett tag. Men vilka i DIF 17/18 ska stå för hjärtat som Jimmie, Fimpen och Otto idag? Vi kommer ju inte bli sämre pga dessa spelare försvinner (sålänge vi köper en nya spelare som är lika bra). Men det är ändå något som kommer att saknas, de där spelarna som spelar för skölden.
Men säger absolut inte att vi kommer åka ner i div.3 eller så utan dem, utan bara att vi kommer få bygga laget på ett annat sätt. Kommer vara mer för pengar, mindre för skölden. Kanske är det något bra (är optimist så ser gärna de positiva sakerna först). Men ändå, man kommer sakna dessa spelare enormt mycket.

Ursäkta för ett rörigt inlägg.
Jag menar att bara för att dessa försvinner så innebär det inte att vi i framtiden bara kommer ha legoknektar.
Vi kommer få fram duktiga och trofasta juniorer som av olika anledningar inte platsar eller vill till KHL/NHL men är i toppklass i Sverige.
Rix

Re: Frågetråden

Inlägg av Rix »

JohanPez skrev:
Axel_K skrev:
JohanPez skrev:
Axel_K skrev:Är det bara jag som blir deprimerad när jag tänker på hur DIF är om 5-6 år. Jimmie kommer vara den sista av spelarna som verkligen är DIF. Otto har väl kanske nästa säsong, Linkan har denna, Fimpen har inte många kvar, Jimmie 5 kanske. Sen då? Vilka är det sen? :sad:
Är detta bra eller dåligt för vår framtid? Är det detta som behövs för att vi ska bli bäst igen? Att vi värvar spelare för att vinna och inte spelare med hjärta?
Sorgligt är det hur som helst.
Trams. Jag förstår vad du menar men vi var stora, starka, stolta DIF innan tex Jimmie och vi kommer vara det efteråt. Givetvis kommer man sakna dessa spelare men det kommer fram nya, det är jag övertygad om.
Jo, självklart kommer det nya. Tror att Hank och Sörensen är två spelare som kan stanna ett tag. Men vilka i DIF 17/18 ska stå för hjärtat som Jimmie, Fimpen och Otto idag? Vi kommer ju inte bli sämre pga dessa spelare försvinner (sålänge vi köper en nya spelare som är lika bra). Men det är ändå något som kommer att saknas, de där spelarna som spelar för skölden.
Men säger absolut inte att vi kommer åka ner i div.3 eller så utan dem, utan bara att vi kommer få bygga laget på ett annat sätt. Kommer vara mer för pengar, mindre för skölden. Kanske är det något bra (är optimist så ser gärna de positiva sakerna först). Men ändå, man kommer sakna dessa spelare enormt mycket.

Ursäkta för ett rörigt inlägg.
Jag menar att bara för att dessa försvinner så innebär det inte att vi i framtiden bara kommer ha legoknektar.
Vi kommer få fram duktiga och trofasta juniorer som av olika anledningar inte platsar eller vill till KHL/NHL men är i toppklass i Sverige.
Precis, sen finns det gott om DIF spelare runt om i världen. En del av dem kan säkert tänka sig avsluta karriären i DIF. Murray och Kronwall för att nämna några, inte för att just dessa två känns så rimliga men det skulle vara mumma om de kom tillbaka till oss om typ 4-5 år :D.

Sen som du säger så kommer vi fortsätta att utveckla juniorer (får vi verkligen hoppas) som stannar hos oss och bygger längre karriärer.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Fast det känns ändå som om att alla juniorer drar till NHL så fort de blir något. Varför vi har Otto och Jimmie t.ex är ju för att det inte var lika självklart att gå till NHL förut.
Jag hatar NHL pga det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Fast det känns ändå som om att alla juniorer drar till NHL så fort de blir något. Varför vi har Otto och Jimmie t.ex är ju för att det inte var lika självklart att gå till NHL förut.
Jag hatar NHL pga det.
Det kommer inte bli samma hets med nya 4-årsregeln istället för 2-årsregeln när det gäller draftade spelare. Jimmie var ju faktiskt över. Otto hade ju anbud men han blommade ju inte ut förrän han var 24 år.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Fast det känns ändå som om att alla juniorer drar till NHL så fort de blir något. Varför vi har Otto och Jimmie t.ex är ju för att det inte var lika självklart att gå till NHL förut.
Jag hatar NHL pga det.
Det kommer inte bli samma hets med nya 4-årsregeln istället för 2-årsregeln när det gäller draftade spelare. Jimmie var ju faktiskt över. Otto hade ju anbud men han blommade ju inte ut förrän han var 24 år.
Jimmie var över men kom tillbaka efter en säsong i AHL.
Så vi får hoppas på late-bloomers som har hjärta nog för att stanna i DIF i framtiden?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag hatar NHL pga det.
Så vi får hoppas på late-bloomers som har hjärta nog för att stanna i DIF i framtiden?
Jimmie fullföljde sitt 3-årsavtal i NHL. 111 NHL-matcher och 82 AHL-matcher blev det för honom.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag hatar NHL pga det.
Jimmie fullföljde sitt 3-årsavtal i NHL. 111 NHL-matcher och 82 AHL-matcher blev det för honom.
Jo, han fick spela 111 NHL-matcher men blev senare nedskickad till AHL, han gjorde inte som de flesta idag att han stannade i AHL i flera säsonger.
Aja, skitisamma. De kommer vara saknade.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag hatar NHL pga det.
Jo, han fick spela 111 NHL-matcher men blev senare nedskickad till AHL, han gjorde inte som de flesta idag att han stannade i AHL i flera säsonger.
Aja, skitisamma. De kommer vara saknade.
Jag har inte upptäckt någon tendens av att spelare idag är mer villiga att ta flera år i AHL än förr. Snarare tvärtom. Se på Linus Omark till exempelvis. Johan Harju. Nu när det finns andra europeiska toppligor så lockar kanske det mer än en rätt kass lön i AHL.

Niklas Andersson kämpade ju i typ 10 år för att nå NHL innan han gav upp.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=297
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Frågetråden

Inlägg av minalman »

Det blir som i fotbollen. Nya snubbar att älska varje år, som 90% inte har en aning om var vi hittat. Men Oj vad vi älskar såna som Tauer!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Det blir som i fotbollen. Nya snubbar att älska varje år, som 90% inte har en aning om var vi hittat. Men Oj vad vi älskar såna som Tauer!
Jadu, skulle inte vara helt fel att få in en massa Kalus och Pickard varje år! Men känns ändå väldigt tryggt att ha Otto varje år. :cry:
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Sen behöver inte spelare komma från föreningen för att lära sig att älska den och kriga för skölden. Kolla bara på systrarna Abbot i Luleå t.ex. Finns flera sådana som hade kunnat bli på samma sätt i DIF, t.ex Kalus.
Så jag ser inga problem med framtida trontjänare och kulturbärare, det sitter i väggarna hos oss, så är det bara.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

En bekant som postade ett ganska intressant lotteri på Facebook. Skulle det inte vara intressant om DIF gjorde något liknande? Eller finns det redan? Är det för mycket "bonde" över det här kanske?
Nu finns den berömda KSK-lotten att köpa. För den som inte vet va det är så är det dragning varje månad året ut på 10 000kr, två av månaderna är det 40 000. Det är 100 lotter totalt som säljs så oddsen är grymma. Lotten kostar 3300kr totalt eller 330kr i månaden. Gå ihop ett gäng så blir det billigare.
Föreningen går plus 150 000 kr om alla lotter säljs.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Kungen skrev:En bekant som postade ett ganska intressant lotteri på Facebook. Skulle det inte vara intressant om DIF gjorde något liknande? Eller finns det redan? Är det för mycket "bonde" över det här kanske?
Nu finns den berömda KSK-lotten att köpa. För den som inte vet va det är så är det dragning varje månad året ut på 10 000kr, två av månaderna är det 40 000. Det är 100 lotter totalt som säljs så oddsen är grymma. Lotten kostar 3300kr totalt eller 330kr i månaden. Gå ihop ett gäng så blir det billigare.
Föreningen går plus 150 000 kr om alla lotter säljs.
Ingen dum idé egentligen, undrar hur mycket DIF tjänar på dessa 50/50 lotter.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Alexander skrev: Ingen dum idé egentligen, undrar hur mycket DIF tjänar på dessa 50/50 lotter.
50/50-lotterna skall givetvis vara kvar, de köper familjerna osv. Går väl plus ~5k/match kanske?

De här lotterna skulle jag definitivt kunna tänka mig köpa istället för att exempelvis skänka pengar (det har jag också gjort), då jag får en "rejäl" chans att vinna samtidigt som en stor summa går till DIF.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Dagens stora fråga: vad gör sensei på forumet när han söker?
Skriv svar