Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är han, mycket riktigt. Jag tror att Dave kan tillföra mycket i det offensiva spelet, men han är tyvärr inte den tvåvägsback vi letat efter. Dock en fullgod powerplayback. Högerfattad och snabb på rören.stolpskott skrev:Hmm, någon som kan hitta eventuell statistik? Och berätta lite mer om denna spelare?Bobson skrev:Ny back klar enligt Svd, Dave Schneider.
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_1497489.svd
EDIT: Det måste väl ändå vara han här? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3601
Som vanligt är det artistkontrakt som gäller så i 11 omgångar får vi klara oss utan honom... Jösses! Mycket hänger på Lill-Riddarn nu...
Säg den glädje som varar
-
Herregud, vi har ju nästintill bara "betong suggor" !?Ragnarsson,Ronnie,Printz,Frylén m.fl... Skönt med en back som är lite rörlig på skridskorna. Tror jag? Och dessutom bara för att man inte är liten så betyder det inte att man är klen. Säger inte dig dessa namnen något? Niklas Kronwall? Håkan Södergren? Jan Viktorsson?Örebroarn skrev:Ska man skratta eller gråta? Tror inte att han kommer imponera...Trodde vi skulle signa någon tyngre spelare då vi väger lite lätt i försvaret...Förhoppningsvis kan han kanske åka skridskor iaf till skillnad från Frylén
-
-
- reservjesus
- Lee Harvey Oswald
Vi får inte glömma att killen är transatlant med allt vad det innebär.stolpskott skrev:Herregud, vi har ju nästintill bara "betong suggor" !?Ragnarsson,Ronnie,Printz,Frylén m.fl... Skönt med en back som är lite rörlig på skridskorna. Tror jag? Och dessutom bara för att man inte är liten så betyder det inte att man är klen. Säger inte dig dessa namnen något? Niklas Kronwall? Håkan Södergren? Jan Viktorsson?Örebroarn skrev:Ska man skratta eller gråta? Tror inte att han kommer imponera...Trodde vi skulle signa någon tyngre spelare då vi väger lite lätt i försvaret...Förhoppningsvis kan han kanske åka skridskor iaf till skillnad från Frylén
Oavsett storlek brukar dessa inte "fega ur" i spelet framför eget mål.
Det stavas attityd tror jag, har du det & väger 75kg kan det räcka långt.
Den raka motsattsen bevisar vår egen Ronnie.P.
Trots sina 98 pannor så är Ronnie oftast alldeles för snäll & vänlig i sargspel & framför egen kasse
Men visst, det hade smakat mumma med Ossi en säsong till
David S kvalité som hokeyspelare vågar jag inte uttala mig om då jag sett honom för lite. Dock gillar jag inte att killen är tagen på artistkontrakt. Med nuvarande backbesättning hade vi behövt ha denna spelare direkt. OM han dessutmo är tilltänk som pp-back är det jävligt olyckligt att han inte finns med från starten så man verkligen kan nöta PP med honom på blå.
Posiivt dock att detta är en snabbare back då vi verkligen saknat detta under lång tid. Transatlanterna brukar dessutom inte backa undan så hans storlek behöver vi nog inte oroa oss för nämnnvärt. För övrigt tycker nog jag att storleken på backar överdrivs något enormt. Hellre mindre, snabba och rörliga backar än tunga suggor.
Dock bör det sägas att defensivt känns försvaret inte bra och man vågar knapp tänka på hur det kommer se ut första 11 omgångarna. Förra säsongen fick vi panikvärva Ossi. Det ser inte direkt bätre ut nu i jämförelse utan snarast ganska likvärdigt...
Posiivt dock att detta är en snabbare back då vi verkligen saknat detta under lång tid. Transatlanterna brukar dessutom inte backa undan så hans storlek behöver vi nog inte oroa oss för nämnnvärt. För övrigt tycker nog jag att storleken på backar överdrivs något enormt. Hellre mindre, snabba och rörliga backar än tunga suggor.
Dock bör det sägas att defensivt känns försvaret inte bra och man vågar knapp tänka på hur det kommer se ut första 11 omgångarna. Förra säsongen fick vi panikvärva Ossi. Det ser inte direkt bätre ut nu i jämförelse utan snarast ganska likvärdigt...
Mkt rätt i din analys. Ett tillägg bör göras att skadorna på Ronnie P och Oscar Eklund gjorde en värvning av Ossi direkt nödvändig.Kall-El skrev:...Posiivt dock att detta är en snabbare back då vi verkligen saknat detta under lång tid. Transatlanterna brukar dessutom inte backa undan så hans storlek behöver vi nog inte oroa oss för nämnnvärt. För övrigt tycker nog jag att storleken på backar överdrivs något enormt. Hellre mindre, snabba och rörliga backar än tunga suggor.
- Lee Harvey Oswald
Lee Harvey Oswald skrev:En liten rättning bara.Lee Harvey Oswald skrev:Det stavas attityd tror jag, har du det & väger 75kg kan det räcka långt
David är inte fullt så fjäderlätt som jag nämnde tidigare.
86Kg muskler ska det vara (inte 75:).
Dock är han "bara" 1,75m lång
Bara hoppas det är 86kg muskler också...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Färdigvärvat eller inte?!
Jag gissar att DIF är fortsatt intresserade av att signa någon av dessa herrar:
Nils Ekman
Markus Nilson
Mathias Tjärnkvist
Tjärnkvist ligger förmodligen inte högst upp på listan men de två andra torde vara högvilt då de tillför spetskompetens till truppen. Skulle det bli så att Linkan får ta en längre semester så behöver man definitivt ersätta honom på något sätt.
Men jag misstänker att man kan tänka sig att ha en forward för mycket i truppen om någon av dessa herrar skulle vara intresserade. Jag tror även ekonomin för detta skulle lösas på endera sättet.
Däremot så känns det som om att man inte kommer göra något mer på back eller målvaktssidan, i alla fall inte nu, det framtida tabellläget får utvisa eventuella justeringar där.
Jag gissar att DIF är fortsatt intresserade av att signa någon av dessa herrar:
Nils Ekman
Markus Nilson
Mathias Tjärnkvist
Tjärnkvist ligger förmodligen inte högst upp på listan men de två andra torde vara högvilt då de tillför spetskompetens till truppen. Skulle det bli så att Linkan får ta en längre semester så behöver man definitivt ersätta honom på något sätt.
Men jag misstänker att man kan tänka sig att ha en forward för mycket i truppen om någon av dessa herrar skulle vara intresserade. Jag tror även ekonomin för detta skulle lösas på endera sättet.
Däremot så känns det som om att man inte kommer göra något mer på back eller målvaktssidan, i alla fall inte nu, det framtida tabellläget får utvisa eventuella justeringar där.